استقبال حماس از تصمیم دیوان دادگستری بین المللی درباره رفح

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه ای از تصمیم دیوان دادگستری بین اللملی در خصوص ضرورت اجرای تدابیر فوری در نوار غزه از جمله شهر رفح و مسؤلیت رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش مشرق، جنبش حماس در واکنش به تصمیم دیوان دادگستری بین المللی در خصوص درخواست فوری آفریقای جنوبی در مورد وضعیت شهر «رفح» در جنوب نوار غزه، در بیانیه ای اعلام کرد: ما از تصمیم دیوان دادگستری بین المللی در ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) در خصوص ضرورت اجرای فوری تدابیر موقت و مسئولیت کامل رژیم اشغالگر برای حفظ امنیت فلسطینیان در نوار غزه استقبال می کنیم و از دادگاه می خواهیم که تصمیم خود را به یک دستور مستقیم و روشن برای توقف این تجاوز وحشیانه که به نسل کشی علیه غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه منجر شده، تبدیل کند.

این جنبش افزود: از زمان صدور حکم دیوان دادگستری بین المللی در خصوص اقدامات پیشگیرانه، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ فلسطینی با ماشین کشتار ارتش صهیونیستی به شهادت رسیده اند که این نشان می دهد که رژیم سرکش اشغالگر به سیستم های قضایی بین المللی اهمیتی نداده و به گسترش دامنه نسل کشی غیرنظامیان ادامه می دهد و تمام هشدارها نسبت به خطرات اقدامات نظامی در رفح را زیر پا می گذارد.

جنبش حماس همچنین از شورای امنیت خواست تا مسؤولیت خود را در قبال آنچه در نوار غزه می گذرد، بپذیرد و حکم دادگاه دادگستری بین المللی در خصوص توقف نسل کشی را فورا برای رژیم صهیونیستی لازم الاجرا کند و از گسترش فاجعه انسانی در شهر رفح که مملوء از آوارگان است، ممانعت کند.

آفریقای جنوبی هفته گذشته اعلام کرد که از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته است تا تدابیر اضطراری جدید برای محافظت از فلسطینیان در رفح انجام دهد.

آفریقای جنوبی از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا از قدرت خود برای جلوگیری نقض حقوق فلسطینیان در رفح با توجه به قصد رژیم صهیونیستی برای گسترش دادن حمله نظامی در این شهر، استفاده کند.

این دیوان جمعه شب در بیانیه‌ای در تارنمای خود اعلام کرد که وضعیت خطرناک در رفح ایجاب می‌کند که تدابیر موقتی که در حکم ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ (۶ بهمن) آمده و در مورد سراسر نوار غزه از جمله رفح قابل اعمال است، فورا اجرا شود.

دیوان بین المللی دادگستری در روزهای ۱۱ و ۱۲ ژانویه (۲۱ و ۲۲ دی) در لاهه دو جلسه علنی را به عنوان بخشی از آغاز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه ساکنان نوار غزه برگزار کرد.

دادگاه بین‌المللی دادگستری، رژیم اسرائیل را به خاطر حمله وحشیانه به مردم غزه محکوم کرد و از این رژیم خواست که اقداماتی برای جلوگیری از نسل‌کشی علیه فلسطینیان و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه انجام دهد، اما این تصمیم توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه را شامل نشد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس