کد خبر 1576230
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
بایدن سقوط آودیوکا را به گردن کنگره آمریکا انداخت

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید دست‌روی‌دست گذاشتن کنگره باعث شد شهر راهبردی «آودیوکا» در شرق اوکراین از کنترل کی‌یف خارج شود.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه و در جریان رایزنی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود، عقب‌نشینی نیروهای این کشور از شهر آودیوکا را به عدم توانایی کنگره در تصویب بسته کمکی برای کی‌یف مرتبط کرد.

در بیانیه کاخ سفید درباره این گفت‌وگو آمده است: «صبح امروز ارتش اوکراین پس از اینکه سربازان آن به دلیل در اختیار نداشتن تجهیزات کافی در نتیجه عدم اقدام کنگره، مجبور به جیره‌بندی مهمات خود شده بودند، مجبور به عقب‌نشینی از آودیوکا شدند و این اولین پیروزی قابل توجه روسیه در چندین ماه است».

کاخ سفید می‌گوید بایدن بر نیاز فوری به تصویب بسته کمکی برای اوکراین در کنگره تاکید کرده است.

سنای آمریکا پیشتر بسته کمکی ۹۵ میلیارد دلاری کمک‌های خارجی که ۶۰ میلیارد آن برای حمایت از اوکراین در نظر گرفته شده را تصویب کرد اما «مایک جانسون» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت این مجلس در تعطیلی ۲ هفته‌ای است و قصد ندارد آن را به صحن بیاورد.

شبه سی‌ان‌ان گزارش داده مقام های آمریکایی درباره پیروزی‌های اخیر روسیه در اوکراین هشدار داده‌اند و گفته‌اند این انعکاسی از کم‌شدن سرعت کمک‌ها به کی‌یف است.

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم می‌گوید سقوط آودیوکا «نتیجه مستقیم» معطل‌ماندن تصویب بسته کمکی برای اوکراین در کنگره است.

با این حال، بایدن به زلنسکی درباره ازسرگیری کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین اطمینان خاطر داده است.

«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا هم روز شنبه و در کنفرانس خبری مشترک با زلنسکی، گفت با وجود موانعی که در کنگره برای حمایت از اوکراین وجود دارد، «تعهد دولت آمریکا نسبت به اوکراین تزلزل‌ناپذیر است».

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس