وزارت خارجه آمریکا انصارالله یمن را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد

وزارت امور خارجه آمریکا در پی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد که حوثی‌های (انصارالله) یمن را به عنوان یک گروه تروریستی جهانی اعلام می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) اعلام کرد تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی‌ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آن‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ برابر با ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده است و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز با بیان این ادعا که «آمریکا در واکنش به تهدیدها و حملات مستمر در دریای سرخ، انصارالله یمن را که به حوثی‌ها نیز معروف است، به عنوان تروریست ویژه جهانی معرفی کرد»، گفت: اگر انصارالله حملات خود را در دریای سرخ و خلیج عدن متوقف کند، آمریکا فورا در این نامگذاری ارزیابی مجدد خواهد کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 0
    این احمق ها زور میگویند تروریست اسراییلی ها هستند
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    آمریکا وحامیانش کود خوردند!!!
  • ناشناس IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    خود پدرسوخته ش تروریست جهانیه
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    اسرائیل و بقیه تروریست ها چی؟
  • US ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    اسرائیلی ها چی؟!
  • موسی الرِّضا IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    آمریکا خودش شیطان بزرگ و پشتیبان همه تروریست های عالَم است.
  • امیر IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    دمشون گرم
  • عمیر IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    درود بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس