کد خبر 1576315
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
اوربان: بروکسل را تصرف خواهیم کرد

نخست وزیر مجارستان پیش‌بینی کرده است که یک موج راستگرا در اروپا دوباره روی کار خواهد آمد و «بروکسل» را اشغال خواهد کرد.

به گزارش مشرق، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که کشورش در ماه جولای ریاست چرخشی اتحادیه اروپا را برعهده خواهد گرفت، بر این باور است که موج راستگرایان به زودی در اروپا سر کار خواهند آمد و عظمت را به اروپا بازخواهند گرداند.

اوربان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا و همچنین انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن گفت: صحنه سیاست جهان در پایان سال، تصویری کاملاً متفاوت با تصویر فعلی آن به نمایش خواهد گذاشت. در آن فضا، موقعیت مجارستان برای مانور نه تنها کم نمی‌شود بلکه گسترش خواهد یافت.

بوداپست تحت رهبری اوربان با بروکسل بر سر چندین مساله وارد چالش شده است. مقامات اتحادیه اروپا به دلیل سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی و همچنین استقلال قضایی که به مجارستان نسبت داده‌اند، بودجه این کشور را قطع کرده‌اند. علاوه بر این، حمایت اوربان از مذاکرات صلح با اوکراین اختلافات او با اتحادیه اروپا را تشدید کرده است.

تنش مجارستان و بروکسل اوایل ماه جاری به اوج رسید و اوربان شورای اروپا را به اخاذی از او و تهدید به فروپاشیدن اقتصاد بوداپست در ازای صرف نظر از وتوی بسته کمک ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای اوکراین متهم کرد.

وی افزود: مقامات بروکسل اروپا از دردسر بیرون نخواهند کشید. هدر دادن انرژی برای متقاعد کردن آنها بی‌فایده و آب در هاون کوبیدن است. تغییر واقعی تنها زمانی ایجاد می‌شود که یک موج جدید راستگرای اروپایی که مجارستان هم جزوی از آن خواهد بود، بر سر کار بیاید. ما باید (کرسی‌های) بروکسل را تصرف کنیم.

نخستین فرصت اوربان برای تصرف بروکسل، در ماه ژوئن فرا خواهد رسید؛ زمانی که تمام ۷۲۰ کرسی پارلمان اروپا در انتخاباتی به گستره اروپا، در دسترس و آماده برای تصرف است. یک ماه بعد از این انتخابات نیز بوداپست ریاست چرخشی شورای اروپا را برعهده خواهد گرفت.

نخست وزیر مجارستان همچنین گفت که برای «بازگرداندن عظمت به اروپا» از فرصتش به عنوان رییس شورای اروپا استفاده خواهد کرد. جمله بازگرداندن عظمت به اروپا که اوربان به زبان آورده است، برگفته از شعار انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    15 0
    اختلاف دشمن خوبه ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس