کد خبر 1576451
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اشراق با انتشار مطلبی با عنوان تشکیل کشور مستقل فلسطین، تنها راه‌حل بحران که برگرفته از یادداشت هیو لووات از کارشناسان «برنامه خاورمیانه»ی «اندیشکده شورای روابط خارجی اروپایی» است، نوشت:

هیو لووات از کارشناسان «برنامه خاورمیانه»ی «اندیشکده شورای روابط خارجی اروپایی» طی یادداشتی به بررسی نقش اروپا در حل بحران فلسطین پرداخته است.

به بیان او، شناسایی موجودیت کشور مستقل فلسطینی، «به تنهایی برای تقویت مجدد مسیر سیاسی معنادار در حمایت از حاکمیت فلسطین کافی نخواهد بود. بلکه اروپا باید الحاق سرزمین فلسطین به اسرائیل را به چالش بکشد و از ظهور و استقرار یک رهبری معتبر فلسطینی حمایت کند تا روند مذاکرات برای پایان این درگیری طولانی‌مدت» آغاز شود.

به اذعان نویسنده حکومت‌های متوالی در تل‌آویو «از خلاء دیپلماتیک برای پیشبرد الحاق غیرقانونی فلسطین به اسرائیل استفاده کرده‌اند تا رویای شهرک‌نشینان را برای تشکیل اسرائیل بزرگ از دریای مدیترانه تا رود اردن را محقق سازند».

پیشنهاد نویسنده، «تحریم شهرک‌نشینان خشونت‌طلب از سوی اتحادیه اروپا و بریتانیا؛ حمایت از تحقیقات دادگاه لاهه بر مبنای شکایت آفریقای جنوبی؛ ممنوعیت واردات و صادرات از شهرک‌های موجود در کرانه باختری؛ تقویت جایگاه مدیریتی و مشروعیت تشکیلات خودگردان برای جلوگیری از ارتقای موقعیت حماس در فلسطین؛ پذیرش حضور حماس در رقابت‌های انتخاباتی در گستره فلسطین برای جلوگیری از نقش اخلال‌گر آن» است.

اصرار اندیشکده‌های غربی بر راه‌حل دوکشوری در چارچوب مرزهای قبل از ۱۹۶۷، نشان از تأثیرگذاری عملیات طوفان‌الاقصی بر اراده حمایت‌گرانه غرب نسبت به اسرائیل دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس