به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

سه نکته مهم درباره تشکیل اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه

با الحاق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری بطور رسمی اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه تشکیل شد. در اینباره سه نکته مهم وجود دارد:

۱. ناوهای جدید در کلاس ناو شهید سلیمانی ساخته شده اند که کاملا ایرانی هست. گویاتر آنکه اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه کاملا ایرانی و با برخی ویژگی‌های اختصاصی شکل گرفته است.

۲. رکورد سرعت و مهارتی که نیروی دریایی سپاه در تولید دو ناو اخیر از خود به جای گذاشته، این نوید را می‌دهد که تا تشکیل ناوتیپ دوم سنگین نیز فاصله طولانی نخواهیم داشت.

۳. بر اساس تقسیم بندی‌های انجام شده نیروی دریایی سپاه حوزه خلیج فارس و نیروی دریایی ارتش فراتر از خلیج فارس و دریای عمان را پوشش می دادند. با همفزایی اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه با نیروی دریایی ارتش، توان رزمی و دست برتر نیروی دریایی ایران در آب ‌های دور دست افزایش ویژه‌ای پیدا کرده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    9 0
    ناوتیپ سنگین تیپیه که از ناوهای سنگین تشکیل شده، اما این کلاس از ناوها ناوهای سبک هستند، دستاوردهای نیروی دریایی سپاه فوقالعاده بوده و فوق العاده تر هم خواهد شد اما لطفا الکی از اصطلاحات اشتباه استفاده نکنیم. این کلاس ناو فوق سبک یا قایق سنگین رزمی هستند، البته که کارایی و عملکردشون بیشتر از کلاسی که توش طبقه بندی میشن هست و بسیار کارامد تر از هم رده های خودشون هستند.
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      قایق ۶۰۰ تنی نسبت به قایقهای تندرو سنگین حساب میشه
  • US ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    اینها خوبن ولی اسامی درستی ندادن، اینها ناوچه های سبک موشک انداز و ناوچه های محافظ میتونن باشن بدلیل سبکی و چابکی و مانور پذیری و سرعت زیاد و نوع تسلیحات که عمدتا برای دفاع هوایی خوبن میتونن نقش دفاع هوایی و دفاع نزدیک رو از ناوچه های بزرگتر مثل جماران ایفا کنن، جماران هم با داشتن فضای بیشتر و رادارهای قوی‌تر و متنوعتر میتونه نقش ناو فرماندهی رو ایفا کنه، یک سری ناو و ناوچه موشک انداز هام برای دفاع سطح به سطح و حمله سطح به سطح مثل حمل موشک‌های کروز و موشکهای ضد کشتی داشته باشن که با رادارهای ناوچه ها و ناوهای بزرگتر سینک باشن که با همراهی ناو بندرهای پشتیبانی و پهپاد و هلیکوپتر بر مجهز به دفاع هوایی و تهاجمی سطح به سطح دور برد میشه ناوگروه های قدرتمندی داشت. فرض کنید چهار فروند از اینا پر از دفاع هوایی و سطحی و قایقهای تندر و موشک انداز (سه قایق هر کدام)، چهار تا ناوچه موشک انداز سینا برای تهاجم سطح به سطح و دو تا شناور موج با سیلوهای عمود پرتاب کروز و یک ناوبندر و یک ناو پهپاد و هلیکوپتر بر مجهز به دفاع هوایی دوربرد و برد بلند و چند موشک بالستیک یک ناوگروه خوب میتونن تشکیل بدن یک ناوگروه برای خلیج عدن یکی برای دریای عرب دو تار برای دریای عمان و یکی برای خلیج‌فارس. یعنی جمعا ۲۰ تا از اینها، ۲۰ تا کلاس سینا، ۱۰ کلاس موج، ۱۵ تا تندرو موشک انداز، ۳ تا پهپادبر (در خلیج فارس و قسمتهای نزدیک دریای عمان نیاز به پهپاد بر نیس)، و دو ناوبندر پشتیبانی فقط برای خلیج عدن و دریای عرب (در خلیج فارس و دریای عمان نیاز به اینها در ناوگروه نیست)، ۲۰ هلیکوپتر تهاجمی و ترابرس مسلح، ۲ زیر دریایی کلاس یونس برای خلیج عدن و دریای عرب و ۶ زیر دریایی سبک برای ناوگروهای خلیج فارس و دریای عمان (دو عدد برای هر ناوگروه)، و یک زیر دریایی نیمه سنگین هم برای ناوگروه دریای عمان) سوای سایر شناورهای سطحی و زیر سطحی خارج از ناوگروه که از قبل وجود دارن میتونه یک دژ دریایی و هوایی عظیم ایجاد کنه هزاران کیلومتر خارج از مرزها میتونه تاثیر گذار باشه. در خلیج فارس و دریای عمان میشه از هاورکرفتهای مسلح تهاجمی هم استفاده کرد (۲ عدد در هر ناوگروه). ایران باید حد اقل دو کشتی بزرگی آبی خاکی هلیکوپتر بر مثل میسترال در جنوب و یکی هم در شمال داشته باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس