الحاق همزمان دو ناو محافظ به نیروی دریایی سپاه

الحاق همزمان دو ناو محافظ از کلاس شهید سلیمانی به نیروی دریایی سپاه پاسداران برگزار شد.

به گزارش مشرق، سرلشگر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - در آیین الحاق ق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به نیروی دریایی سپاه با تبریک ایام شعبانیه دستور الحاق این دو شناور از کلاس اقیانوس‌پیمای شهید سلیمانی را با تکرا ذکر یا صاحبالزمان (عج) به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

با الحاق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری در به نیروی دریایی سپاه، بطور رسمی اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه تشکیل می‌شود.

این شناور از نخستین ناوشکن‌های سنگین نیروی دریایی سپاه است ؛ ناوشکنی در کلاس شهید سلیمانی که به دست متخصصان داخلی کشور و نیروی دریایی سپاه ساخته شده است و به دلیل طراحی زاویه‌دار آن از جمله شناورهای رادار گریز محسوب‌ می‌شود.

ویژگی‌های اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه

در بدنه این شناور بیشتر از آلیاژهای غیرفولادی استفاده شده و مهمترین ویژگی آن داشتن سیلوهای عمودپرتاب موشک‌های پدافندی از جمله نواب و کروز صیاد با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر می‌باشد.

این شناورها قابلیت حمل سه‌شناور سبک موشک‌انداز و یک بالگرد رزمی مسلح را داردو دارای امکان پرتاب‌گر راکت‌های فریبنده برای منحرف کردن موشک‌های دشمن است.

سرعت این شناور ۶۰ کیلومتر در ساعت است که در شرایط مختلف آب‌و هوایی می‌تواند این سرعت را تداوم ببخشد.

۶۷ متر طول ، ۲۰ متر عرض و ۶۰ تن وزن از دیگر ویژگی های این شناور است و دارای ۴ موتور می‌باشد.

بالحاق این شناورها به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توان رزمی این نیرو بسیار بالاتر خواهد رفت و نیروی دریایی کشور دست بالاتر را در آب ‌های دور دست خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ش IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    15 10
    مبارکه آن شالله میشه تعریف ناوشکن رو از دید نیروهای مسلح مابگی!؟
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      12 7
      زمان شاه بیشرف قایق موتوری هم نمی ساختیم و از خارج وارد می کردیم.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      8 2
      نوشته شناور چشمای کورتو بازکن حالا تو چرا آتیش گرفتی ؟
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      6 0
      شما هم میشه تعریف مقابله با موشک های کروز و بالستیک یمنی ها از دید یانکی ها رو بگی؟ اگه مقابله کردی چرا هیچ کشتی به بنادر اسراییل وارد نمیشه
    • FR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      4 2
      سوآل درستی کردی. اگر به دیکشنری فارسی انگلیسی مراجعه کنی - DESTROYER است که معمولا بین 7000 تا 1000 تن هستند . این دو واحد در رده بندی نظامی به نام CORVETTE نامیده می شوند که بسیار موثر و کار ساز هستند . اسراعییل 7 تا از این نوع دارد . با الحاق این دو فروند به ناوگان نظامی ایران ما نیز 6 تا از اینها داریم
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      4 1
      اقا یا خانم ش . ناوشکن گونه‌ای کشتی جنگی سریع، با تناژ بین ۷ تا ۱۰هزار تن، با توان تحرک و برد عملیاتی بالا است که برای همراهی و پدافند از گروه‌های رزمی و کشتی‌های بزرگ‌تر و کشتی‌های تجاری در برابر تهدیدات کوتاه برد و شناورهای کوچک و سبک به کار می‌رود.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      1 0
      ش به امثال تو میگن چیز که اصل مطلب را نمیخواهد بگیرد ولی ایراد بنی اسقاطیلی را فورا میگیرد
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      9:15 اشتباهی * زدم
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    5 2
    جانم سپاه
  • علی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    2 2
    خیلی خوبه عالیه ولی به این رده ناوچه میگن
  • علی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    3 0
    مدت زمان ساخت خیلی کم شده و کم سابقه هست بسیار عالیست ماشالله
  • محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 2
    دوستان عزیز اول متنو بادقت بخونید بعد از فیلم اول پاراگراف دوم (این شناور از نخستین ناوشکن‌های سنگین نیروی دریایی سپاه است ؛ )بعد اظهار فضل کنید احتمالا بعضی عزیزان نابینایی عمدی دارن جای دوست دشمن اشتباه میگیرن( مبارکه انشاالله)
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    کاش حداقل مسئولین توجیه بودند که یمن و سوریه تنها متحدان دولتی ایران هستند و ما نه در عراق و نه لبنان متحد دولتی یا کشوری نداریم! لذا باید مسئولین بفهمند که دولت کنونی یمن دولت رسمی آن سرزمین است و در گفتگوهای رسمی از لفظ دولت، ارتش یمن و کشور یمن به جای انصارالله و حوثی ها، نیروهای انصارالله و... استفاده کنند و غیر آنان را شورشی بنامند چرا که آمریکا از لفظ انصارالله برای نپذیرفتن آنان بعنوان یک دولت استفاده می کند. همچنین برگزاری آیین رسمی الحاق تجهیزات نظامی(بطور مثال دو شناور) به ارتش یمن نشان دهنده ی پذیرش دولت کنونی یمن بعنوان یک دولت رسمی از طرف ایران است نه یک گروه شبه نظامی و این کار حاصل تعاملات و همکاری دو ارتش رسمی از دو کشور است که به رسمیت شناختن آن توسط ایران را آشکار می کند.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    موتورشم اتمی بشه ، به کمال نزدیکتر میشه .
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 1
    قابل توجه حضرات نیروی دریایی ارتش که ساخت هرکدام از ناوچه های کلاس موج را ۱۴ سال طول می دهند. آخر سر هم امکانات موشکی آنها ضعیف تر و طراحی سازه آنها بسیار قدیمی است.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    2 0
    هموطن های عزیز من ارتشی هستم و به چشم دیدم چطور سال به سال و الان ماه به ماه چقدر تجهیزاتمون در حال پیشرفت هست اصلا تجهیزات الانمون با چند سال پیش خیلی بهتر شده و مهمتر اینکه به دست همین مردم و همین صنعتگران ایرانی داره انجام میشه و رویه ریل پیشرفت افتادیم انشاله به کوری چشم تمام دشمنان که الان دیگه به بازدارندگی رسیدیم و به امید اینکه اقتصاد مردم هم درست بشه و مردم مشکل معیشتی نداشته باشن.
  • مهدی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    درود بر بر و بچه های توانمند و انقلابی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ..‌ ان شاالله همینجور که بر و بچه های نیروهای مسلح با ساخت این شناور ها تولید اقتدار می کنند امیدوارم مردم عزیز نیز با حضورشون در انتخابات این اقتدار را تکمیل نمایند.
  • آرش چویل IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    بسیار عالی ، یه پیشنهاد آیا میشود چند برابر بزرگتر از این راهم ساخت ؟ چند منظوره ، پیشرانه هسته ای، با سازوکار حرکتی اژدر حوت که چندین برابر سرعت بیشتری بگیره ، و در زیر شکم کاتامارانش زیردریایی طارق رو جا بدیم ، شهپاد جا بدیم ، قایق تند رو جا بدیم؟
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    دست متخصصین درد نکنه که دارن سعی خودشون رو می کنن . ولی در کل مسولین ما هر چی که تولید می کنن که یه خورده از قایق بزرگتر باشه رو می برن تو دسته ناوشکن ها برا شون هم هیچ فرقی نمی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس