سردار تنگسیری

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: موشک‌های پدافندی صیاد بعنوان برد بلند و نواب به عنوان برد متوسط در شناور شهید صیاد شیرازی عملیاتی شده است. 

به گزارش مشرق، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران صبح امروز دوشنبه ۳۰ بهمن در آیین الحاق شناورهای شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری که در منطقه یکم ندسا برگزار شد، گفت: این دو شناور که از کلاس شناوری شهید سلیمانی هستند به مناطق اول و دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران الحاق خواهند شد.

وی افزود: شناور شهید حسن باقری در مرکز تخصصی نیروی دریایی سپاه ساخته شده است و افتخار داریم اولین شناور ۶۸ متری را در نیروی دریایی سپاه طراحی کرده و ساخته‌ایم.

سردار تنگسیری اظهار کرد: شناور شهید صیاد شیرازی به موشک‌های پدافند صیاد مجهز است و افتخار داریم که یک فروند از شناورهای ما نیز به نام شهید صیاد موشک‌های ۳۰ کیلومتری تجهیز شده است.

وی ادامه داد: موشک‌های پدافندی صیاد را بعنوان برد بلند و نواب را به عنوان برد متوسط در شناور شهید صیاد شیرازی عملیاتی شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه نقشه راهی که رهبر انقلاب برای ما تعریف کردند و فرمودند که نیروی دریایی متحرک در تراز انقلاب اسلامی را در نیروی دریایی سپاه پایه‌گذاری کنید، تصریح کرد: طراحی، ساخت و الحاق این شناورها نیز در همین راستاست. یعنی شناورهای سبک در نیروی دریایی سپاه به عنوان اصلی‌ترین شناورها و برای تحرک این شناورها در دریا در بردهای بلندتر و جهت حضور در عملیات‌های نزدیک به دشمن با این شناورهای بزرگ مقیاس انجام می‌دهیم.

وی افزود: شناورهای شهید صیاد شیرازی شهید حسن باقری و شهید سلیمانی قادر هستند تا سه فروند شناور موشک انداز را با خود حمل کنند. ضمن اینکه بالگرد نیز در این شناوردها وجود دارد و می‌توانند رزم نزدیک را در دوردست انجام دهند.

سردار تنگسیری بیان کرد: شناورهای کلاس شهید سلیمانی می‌توانند هم‌پایی با شناورهای نفتکش و تجاری ما را انجام دهند. بدنه این شناورها بسیار پیشرفته و از نوع کاتاماران بلند با یک موج‌شکن در وسط که ارتفاع تونل آن وسط آن ۳ متر است‌. عرض شناور ۱۸.۵ متر به لحاظ کاتاماران بودن آن است که برای ما امکان آن را فراهم می‌کند تا بهترین سلاح‌ها را بر روی آن نصب کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی‌های شناورهای کلاس شهید سلیمانی، تاکید کرد: موشک‌های نصب شده بر روی شناورهای کلاس شهید سلیمانی از جمله شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری دارای برد ۹۰ کیلومتر و بیش از آن هستند.

وی ادامه داد: تاب آوری این شناورها برای اقیانوس طراحی شده است. به نحوی که می‌توانند ۵۵۰۰ مایل دریایی در اقیانوس‌ها دریانوردی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    4 6
    کاش اقتصاد کشور رو هم سپاه بدست می گرفت، از مجلس چیزی حاصل نمیشه.
    • جابر IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      6 5
      نگران نباش!!! اقتصاد مملکت خیلی وقته دست سپاهه...واسه همینه به این حال و روزگار افتادیم
    • رضا IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      2 3
      اگه دست سپاه بود مسئول اقتصاد جانشو فدای اقتصاد می‌کرد همونطور که شهید تهرانی مقدم، شهید همدانی، شهید باکر و همت فدای امنیت کشور کردن
  • مهدی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    3 3
    ارتش می‌گرفت خیلی بهتر بود
  • مهدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    3 1
    لطف کنید خبر هایی روکه در مورد ارتش میدن پخش کنید
  • مهدی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    4 1
    یعنی هر خبری رو در مورد سپاه میدن پخش میکنید ولی در مورد ارتش رو پخش نمی‌کنید علتش را نمی دانم
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      1 3
      چون منافق نمی اساید ...
  • آرش چویل IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    بسیار عالی ، یه پیشنهاد آیا میشود چند برابر بزرگتر از این راهم ساخت ؟ چند منظوره ، پیشرانه هسته ای، با سازوکار حرکتی اژدر حوت که چندین برابر سرعت بیشتری بگیره ، و در زیر شکم کاتامارانش زیردریایی طارق رو جا بدیم ، شهپاد جا بدیم ، قایق تند رو جا بدیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس