شناور

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران جزئیات جدیدی از شناورهای شهید صیاد و شهید باقری سپاه پاسداران را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به شناورهای شهید صیاد شیرازی و شهید باقری ندسا، گفت:‌ ما برای اولین بار در کشور شناوری با طول ۶۸ متر از جنس بدنه آلومینیومی را با نام شناورهای شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری طراحی کرده و ساخته‌ایم که از این حیث رتبه سوم را در جهان پس از آمریکا و استرالیا در اختیار داریم.

وی افزود: تعداد ۶ فروند از موشک‌های عمود پرواز پدافندی صیاد ۳ در شناور شهید صیاد شیرازی تعبیه شده است. این موشک‌ها با راداری که در آنها وجود دارد می‌تواند ۴۵۰ کیلومتری اهداف را ردگیری کرده و آن‌ها را منهدم کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: ۱۶ فروند موشک عمود پرواز پدافندی نواب ساخته وزارت دفاع در شناور شهید صیاد شیرازی وجود دارد که اگر یک سمت بدنه مورد اصابت قرار بگیرد این شناور غرق نمی‌شود.

وی ادامه داد: شناورهای کلاس شهید سلیمانی قابلیت اقیانوس‌پیمایی را دارد. در حوزه شناوری ۲ معیار دریامانی و دریانوردی مطرح است که در خصوص این شناورها، فورس ۷ یعنی موج‌های بلند اقیانوسی برای دریامانی و فورس ۶ برای دریانوردی این شناورها مطرح است.

سردار تنگسیری اظهار کرد: این شناورها دارای ۶ فروند موشک کروز از برد ۴۰ تا ۷۵۰ کیلومتر هستند که از طریق یک سامانه کنترل آتش هدایت و کنترل می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش چویل IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 1
    آیا میشود چند برابر بزرگتر از این راهم ساخت ؟ چند منظوره ، پیشرانه هسته ای، با سازوکار حرکتی اژدر حوت که چندین برابر سرعت بیشتری بگیره ، و در زیر شکم کاتامارانش زیردریایی طارق رو جا بدیم ، شهپاد جا بدیم ، قایق تند رو جا بدیم؟
    • دانشجو IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      کوچک، زیباست.
    • محمدرضا چشمک IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      1 0
      میخوای به شناور گشت ساحلی با بدنه آلومینیومی پیشرانه اتمی بدی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس