کد خبر 1576719
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
انتقال نیرو و تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه

یک منبع امنیتی عراقی از انتقال تجهیزات و نیروهای آمریکایی از پایگاه عین الاسد به پایگاه التنف در سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق تاکید کرد که آمریکا برخی تجهیزات و نیروهای خود را از پایگاه عین الاسد در غرب این استان به پایگاه التنف سوریه منتقل کرده است.

وی در ادامه افزود: هواپیماهای نظامی آمریکا نیروها و تجهیزات اشغالگران را از منطقه البغدادی در غرب استان الانبار به پایگاه التنف سوریه منتقل کرده اند.

این منبع امنیتی تصریح کرد: تدابیر امنیتی شدیدی نیز در اطراف هر ۲ این پایگاه‌ها اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: عملیات انتقال به همراه پرواز هواپیماهای آمریکایی در ارتفاع پایین در آسمان بخش‌های غربی صورت گرفته است. طی دوره اخیر شاهد تحرکات آمریکایی‌ها و نقل و انتقالات آنها از پایگاه التنف به سمت منطقه‌های پشت گذرگاه مرزی القائم بوده ایم.

پیش از این «علی الزبیدی» عضو ائتلاف فتح عراق تصریح کرده بود: من معتقدم که اشغالگران آمریکایی به راحتی عراق را ترک نخواهند کرد.

وی افزود: به ویژه آنکه آمریکا در عراق اهدافی دارد که تلاش می‌کند به آن‌ها دست پیدا کند. این مساله برآمده از موقعیت راهبردی عراق و ذخایر طبیعی این کشور است.

الزبیدی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌کوشند از طریق باقی ماندن در عراق منافع خود را در این منطقه محقق کنند. باید فشارهای نظامی و میدانی برای تضمین بیرون راندن اشغالگران از عراق و خالی کردن پایگاه‌های آمریکایی‌ها در داخل این کشور ادامه پیدا کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس