برخی از کشورها باید از ناتو کنار گذاشته شوند

لیندسی گراهام سناتور آمریکایی پیشنهاد کرده است که تعدادی از کشورها به دلیل هزینه‌های دفاعی از ناتو کنار گذاشته شوند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، سناتور آمریکایی لیندسی گراهام گفت کشورهایی که از رعایت الزامات افزایش هزینه های دفاعی به حداقل ۲ درصد تولید ناخالص داخلی خودداری می کنند باید از عضویت ناتو حذف شوند.

گراهام در مصاحبه خود با CBS افزود: «من فکر می‌کنم منطقی است که همه نسبت به اختصاص ۲٪ از تولید ناخالصی داخلی هر کشور به هزینه‌های دفاعی در ناتو متعهد شوند» و خاطرنشان کرد که «۱۹ کشور از ۳۱ کشوری که باید هزینه‌های دفاعی بپردازند، ۲٪ از تولید ناخالص داخلی را اختصاص نمی‌دهند.»

گزاهام گفت: «من می خواهم یک سیستم اجباری و تنبیهی وجود داشته باشد و بدین ترتیب هر کشوری که پول نپردازد اخراج شود.»

به گفته این سناتور آمریکایی، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا «درست می گوید که می خواهد کشورهای ناتو تا ۲ درصد به تعهدات خود عمل کنند».

در نشست مادرید در ژوئن ۲۰۲۲، اعضای ناتو بر تعهد خود برای افزایش هزینه های دفاعی به حداقل ۲ درصد تولید ناخالص داخلی تاکید کردند.

در سال ۲۰۱۴، به درخواست ایالات متحده و ناتو، کشورهای عضو ناتو متعهد شدند که هزینه‌های نظامی خود را تا سال ۲۰۲۴ به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    6 1
    خخخخ ناتوها باهم به جهنم واصل می شوند به زودی
  • سوسان IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 1
    ناتو برای کنترل آلمان ساخته شد الان دیگه نیازی بهش ندارند و آلمان ارتش خودشو میخواد
  • هوشنگ IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    درست می گه اما درست ترش اینه که دفعه اول و دوم عضویتش لغو بشهدر فاصله این دو دفعه ۱ هفته مهلت بهشون بدن اگر هزینه دفاعی رو پرداخت کردن مجددا عضویتشون تمدید بشه وگرنه اخراج بشن چون برای دشمنان شما ایران کشورهای عربی کره شمالی روسیه چین هیچ چیز مسرورت لذت بخش تر شیرین تر از دیدن کاهش قدرت نظامی و کشورهای عضو شما نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس