کد خبر 1576969
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
اکوادور: از اوکراین حمایت نمی‌کنیم

گابریلا سامرفیلد وزیر خارجه اکوادور اعلام کرد که این کشور به دلیل پایبندی به راه‌حل صلح‌آمیز پایان دادن به درگیری‌ها، از ارسال تسلیحات به اوکراین خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، پیش‌تر دنیل نوبوآ رئیس جمهور اکوادور اعلام کرده بود که قصد دارد تجهیزات نظامی متعلق به دوران شوروی خود را در ازای دریافت تجهیزات جدیدی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار از ایالات متحده، به اوکراین بدهد.

به گفته مقامات واشنگتن قرار بود تسلیحات دوران شورای اکوادور برای حمایت از اوکراین به این کشور ارسال شود اما مقامات اکوادور در ادامه با ارسال این تسلیحات به کی‌یف مخالفت کردند و وزیر خارجه اکوادور اعلام کرد که این کشور به دلیل پایبندی به راه‌حل صلح‌آمیز پایان دادن به درگیری‌ها، از ارسال تسلیحات به اوکراین خودداری کرده و از این کشور در جنگ علیه روسیه حمایت نخواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    خاک بر سرشون احمقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس