پسکوف: روسیه و ارمنستان درباره اوکراین دیدگاه متضاد دارند

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که مسکو و ایروان درباره بحران اوکراین نظر و دیدگاه‌های متضادی دارند.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در واکنش به موضع‌گیری اخیر نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که ارمنستان و روسیه درباره جنگ و بحران اوکراین دیدگاه‌های متضادی دارند.

وی دراین‌باره گفت: روسیه و ارمنستان درباره اوکراین دیدگاه های کاملا متضادی دارند و مسکو به خوبی از این موضع آگاه است.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر جمهوری ارمنستان ساعاتی پیش موضع ایروان در قبال جنگ اوکراین را اعلام کرد و گفت که ارمنستان در این مساله متحد روسیه محسوب نمی‌شود.

پاشینیان در نشست نمایندگان مهاجران ارمنستانی در آلمان گفت: مدت‌هاست که گفته‌ام ارمنستان در مساله اوکراین، متحد روسیه نیست و این موضع صادقانه ماست. دردناک است که نمی‌توانیم روی شرایط تاثیری بگذاریم. مردم اوکراین، دوستان ما هستند.

وی مدعی شد: بیانیه آلماتی(The Almaty declaration ۱۹۹۱) نه تنها ارمنستان بلکه همه را شامل می‌شود زیرا اتحاد جماهیر شوری سابق از جمله روسیه و اوکراین آن را امضا کرده و مرزهای یکدیگر را به رسمیت شناختند. این بیانیه مرزها و تمامیت ارضی جمهوری‌های(تجزیه شده) را به رسمیت می‌شناسد. این بیانیه درباره مساله اوکراین را هم صدق می‌کند و اگر آن را از بین ببریم، ممکن است همه چیز از بین برود.

(ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین و ازبکستان، ۲۱ دسامبر ۱۹۹۱ با پروتکل‌های «آلما-آتا» موافقت کرده و به طور رسمی سازمان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را تشکیل دادند.)

پیشتر دیمیتری مدودف، معاون رییس شورای امنیت روسیه و رییس‌جمهور سابق این کشور به آمریکا و کشورهای اروپایی هشدار داد که تلاش برای بازگرداندن روسیه به مرزهای سال ۱۹۹۱ به یک جنگ جهانی با استفاده از کل زرادخانه راهبردی در کی‌یف، برلین، لندن و واشنگتن منجر خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نصر IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    هدف از هم پاشیدن شوروی سابق همین بود که هیچ کشوری کشور دیگر را قبول نداشته باشد تا صهیونیست های جنایتکار بتوانند سیاست های خودشان را در منطقه اجرا کنند.
  • نصر IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    هدف از هم پاشیدن شوروی سابق همین بود که هیچ کشوری کشور دیگر را قبول نداشته باشد تا صهیونیست های جنایتکار بتوانند سیاست های خودشان را در منطقه اجرا کنند.
  • US ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    3 2
    ارمنستان رو در هم بکوبید و تجزیه کنید تا این غده کثیف سرطانی از قفقاز پاک شود
    • GB ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      بسوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس