سی‌ان‌ان: کانادا ۸۰۰ پهپاد جنگی به اوکراین ارسال می‌کند

تارنمای شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان اعلام کرد: وزیر دفاع کانادا با اشاره به نزدیک شدن به دومین سالگرد جنگ میان روسیه و اوکراین، از ارسال ۸۰۰ فروند پهپاد برای کمک به نیروهای نظامی کی‌یف خبر داد.

به گزارش مشرق، ‌بیل بلر اظهار داشت: «پهپادها به عنوان یک قابلیت حیاتی در مبارزه اوکراین علیه روسیه عمل کرده اند. با این پهپادها، نیروهای اوکراینی قادر خواهند بود آگاهی و اطلاعات بیشتری جمع آوری کنند تا بتوانند اهداف را سریعتر و دقیق تر ارزیابی کنند».

وی در پستی که روز گذشته در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر شد، افزود: «وضعیت در خط مقدم جنگ در چندین منطقه به ویژه جایی که نیروهای روسی اکثر منابع خود را متمرکز کرده‌اند بسیار دشوار است. ما با شرکای خود برای از سرگیری و ادامه کمک‌ها همکاری می‌کنیم و در عین حال قدرت صنعت دفاعی داخلی خود را نیز افزایش می دهیم».

وزیر دفاع کانادا اضافه کرد: از آنجا که [ارسال] کمک‌های آمریکا به اوکراین در هاله‌ای از ابهام مانده است، دیگر کشورها باید به این کار کمک کنند.

در حالی که وضعیت کمک‌های مالی و تسلیحاتی ایالات متحده به اوکراین همچنان در هاله ای از ابهام است، کانادا ۶۰ میلیون دلار دیگر برای جنگنده های اف-۱۶ اوکراین تخصیص داده است.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    از کانادای گدا بعیده چیز درست حسابی داده باشه احتمالأ ازین کواد کوپتر هاست که بچه ها میپرونن جای پهپاد انداخته به زلنسکی اونم که تو آسمونا بوده نفهمیده!! 🤣🤣🤣🤣
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      باشه تو خوبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس