کد خبر 1579226
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کانادا

نخست‌وزیر کانادا جاستین ترودو در یک نشست خبری با تاکید بر لزوم ادامه حمایت غرب از اوکراین گفت که «روسیه باید این جنگ را پیروز شود».

به گزارش مشرق، گاف خبرساز نخست‌وزیر کانادا درباره پیروزی روسیه در جنگ اوکراین واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد و یکی از کاربران او را «جو بایدنِ کانادا» خواند.

در شرایطی که حمایت‌های شدید غرب از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه دارد، ترودو در نشست خبری روز دوشنبه گفت: «ما می‌دانیم که روسیه باید این جنگ را پیروز شود».

برخی رسانه‌های کانادا از قبیل «تورنتو سان» در گزارش خود درباره سخنان ترودو نوشتند: «بایدنِ کانادا؟ ترودو در یک گاف خجالت آور گفت که روسیه باید پیروز جنگ شود».

واکنش‌ها به گاف نخست‌وزیر کانادا سبب شد که در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از کاربران او را «بایدن کانادا» توصیف کردند.

طعنه کاربران به گاف‌های رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی مطرح شده که بایدن روز شنبه در آخرین گاف خود شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین را به اشتباه «رئیس روسیه» خواند.

به رغم گاف ترودو، او و دولت کانادا از ابتدای جنگ در حال حمایت از اوکراین است و در سفر اخیر به کی‌یف اعلام کرد که کشورش ۳ میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کند.

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به ۵۲ ساله بودن نخست‌وزیر کانادا نوشت: «جو بایدن کانادا! البته بایدن ۸۱ ساله است و بهانه ترودو چیست؟»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    9 0
    گاف نیست بلکه حرف راسته!
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      تنها چیزی که راسته پرچم خیانت غرب و شرق گدایان است.
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      یک لحظه ذهنیت درونی خودش را گفت. بخاطر اینکه این ها مترسک هایی هستند که توسط قدرت های جهانی سر کار می آیند و باید پاسخگوی کارفرما باشند.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 4
    جمع کنین این شر و ورها رو. به قول رائفی پورتان: دلار چند؟ حالا امروز سکه چند؟
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    3 0
    حرف حق زده
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    این واقعیتی بوده که ترودو در قلب خودش بهش اطمینان داشته ولی خوب جرأتشو نداشته به زبون بیاره نا خود آگاه از دهنش پریده!! 🤔🤔😜😜🤣🤣🤣🇷🇺🇷🇺🇷🇺
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    7 0
    ݗخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ یه‌مشت خل‌مچل شدن رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر!
  • CA ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    جاستین ترودو فقط بخاطر آقازادگی‌ش نخست‌وزیر کانادا شد. مردم کانادا پدرش رو که دهه هفتاد/هشتاد میلادی نخست وزیر کانادا بود دوست داشتن. آقازاده اون هوش،زیرکی،کاربلدی و کاریزمای پدر رو نداره.مثل جورج دبلیو بوش که برخلاف پدرش سیاستمدار چندان باهوشی نبود. بوش هم در یه سخنرانی برای محکوم کردن روسیه به طور تصادفی اعتراف کرد که جنایتکار جنگی است. پارسال در یه سخنرانی در دالاس جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا «تصمیم یک نفر برای آغاز یک تهاجم کاملاً غیرقابل توجیه و وحشیانه به «عراق» را محکوم کرد. اوف... در حالی که صدای خنده حضار بلند شده بود، یک ثانیه بعد به خودش آمد که منظورش اوکراین بوده و اضافه کرد: «منظورم اوکراین است». و بعد که متوجه شد چه گافی زده زیرلب گفت «و همچنین عراق»!! آیا خنده دار نیست که جورج دبلیو بوش به طور تصادفی به جنایات جنگی خود اعتراف کنه؟ حضار خندیدن اما کشتار صدها هزار عراقی و استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده در عراق اصلا خنده دار نیست. ، هنوز نوزادان با نقایص شدید مادرزادی مرتبط با سلاحهای اورانیوم ضعیف شده آمریکایی در عراق به دنیا میان.
  • DE ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    این مردیکه بیشتر ریخت اش ، صورتش شبیه همجنس بازهاست! زیرابرو برداشته آرایش کرده !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس