کد خبر 1577469
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
تمجید ترامپ از قدرت نظامی روسیه

رییس جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی با اشاره به وقایعی تاریخی، روسیه را کشوری قدرتمند از نظر نظامی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رییس جمهور پیشین آمریکا و کاندیدای احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، در گفت‌گویی تلویزیونی با اشاره به وقایع جنگ‌های جهانی در دهه‌های گذشته، روسیه را از نظر نظامی، توانمند تلقی کرد.

ترامپ در برنامه‌ای تلویزیونی در شبکه فاکس نیوز گفت: روسیه هیتلر را شکست داد. آن‌ها ناپلئون را هم شکست دادند. بله،‌ آن‌ها یک ماشین جنگی‌ هستند.

رییس جمهور پیشین آمریکا همچنین اشاره کرد که متحدان واشنگتن در اروپا باید با توجه به «اختلاف ۱۵۰ میلیارد دلاری» با آمریکا، مبالغ بیشتری هزینه توانمندی‌های نظامی خود کنند.

نشریه پالتیکو اخیرا با اشاره به مواضعی که پیشتر، ترامپ نسبت به مناقشه اوکراین-روسیه داشته است، در گزارشی مطرح کرد که با شکست‌های اوکراین و احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اروپا به‌شدت نگران امنیت خود است.

این نشریه با اشاره به رایزنی‌ها در نشست امنیتی مونیخ که چند روز پیش پایان یافت، اشاره کرد که حاضران در کنفرانس امنیتی مونیخ با احساس ترسی فزاینده مواجه بودند؛ ترسی که ناشی از احتمال پیروزی روسیه در جنگ اوکراین و روی کار آمدن چهره‌ای مانند دونالد ترامپ در آمریکاست. آن‌ها نگران این هستند که روسیه در جنگ پیروز شده، به اوکراین بسنده نکند و در فکر حمله به دیگر کشورهای اروپایی باشد. از سوی دیگر، با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، ناتو از امروز هم ضعیف‌تر می‌شود و ترامپ اساسا سیاستمداری است که با متحدان آمریکا رفتاری در حد دشمنان این کشور دارد.

نخست‌وزیر سابق سوئد به خبرنگار پالتیکو در این کنفرانس گفت «اروپا میان ترامپ و پوتین گیر کرده است» و باید راهی برای دفاع از خود پیدا کند. اما مسئله اینجاست که آیا قاره سبز این توانایی را دارد؟

گرچه اروپا به دلیل نگرانی فزاینده نسبت به اقدام احتمالی روسیه شروع به افزایش هزینه‌های نظامی کرده است، اما سال‌ها زمان لازم است تا این هزینه‌ها به سلاح و تجهیزات در ارتش‌های اروپایی بدل شوند. به عنوان مثال در میان کشورهای ناتو، لهستان بیشترین سهم از تولید ناخالص داخلی خود را به مسائل نظامی اختصاص داده، اما جنگنده‌های اف-۳۵، موشک‌های پاتریوت و بالگردهای آپاچی تا پایان دهه میلادی جاری به این کشور تحویل داده نخواهد شد.

پالتیکو همچنین نوشت که «ضدضربه کردن قدرت دفاعی ناتو و اروپا در برابر تهدید احتمالی ترامپ آسان نخواهد بود. با این حال، بسیاری امروز به این باور رسیده‌اند که این کار باید انجام شود.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    خسته نباشی خودت تنهایی گفتی اینو تمام جهان فهمیدن
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    باید از ایران تمجید میکرد
  • عمو IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    این جز اطّلاعرسانی به سبک مدّعی سیاستمداری متظاهر و آلوده نیست . اطّلاعرسانی در مورد قدرت نظامی روسیه با تمجید برای باز کردن جا در بینشون . مثل باراک اوباما همدست دیرینه ترامپودو در اوکراین در سنجش توان نظامی سویه های مختلف جنگ بویژه نیروهای داعشی تحت فرمانشون.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 2
    این تمجیدها از روسیه موجب دودل شدن رای دهنده ها به این ابله میشه
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    1 0
    ترامپ خوک آمریکایی است.
  • DE ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    اصلاحاتچی ها توجه کنند و عبرت بگیرند! الکی به نیروهای نظامی ایران گیر احمقانه و بی جا ندن! نتیجه اعتماد بی جا اروپایی ها به امریکا ،اخرش به این نتیجه گیری رسیدند که باید خودشون دست بکار بشن ، ارتش و ناوگان نظامی تولید کنند! از هیزم امریکایی ها دیگی براشون گرم نمیشه!
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    میخواد به این بهانه اعضای ناتو رو سر کیسه کنه
  • ناشناس IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    تمام غرب برای ایران مثل سم می ماند جز توجه به جوانان خود ایران و همبستگی ,,هر کشوری منافع خودش در اولویت است مخصوصا غربی ها فقط خودشون را می خواهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس