کد خبر 1577922
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
هشدار کمیسر آنروا نسبت به فروپاشی این آژانس

کمیسر آژانس امدادرسانی و آوارگان فلسطینی (آنروا) در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد که این آژانس به نقطه فروپاشی رسیده است.

به گزارش مشرق، فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امدادرسانی و آوارگان فلسطینی (آنروا) پنجشنبه در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: متأسفانه این آژانس در سایه درخواست‌های مکرر اسرائیل برای منحل کردن آن و توقف حمایت مالی حامیان در سایه نیازهای انسانی بی‌سابقه در غزه به نقطه فروپاشی رسیده است و توانایی ادامه فعالیت‌های خود را ندارد.

به نقل از رأی الیوم، رژیم صهیونیستی پیشتر ۱۲ تن از کارمندان آنروا را به دست داشتن در حمله هفت اکتبر حماس متهم کرد. این آژانس فورا قرارداد کارمندان متهم را لغو و تحقیقات داخلی را آغاز کرد.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گروه مستقلی را با ریاست کاترین کولونا، وزیر خارجه سابق فرانسه برای ارزیابی فعالیت آنروا مکلف کرد.

با اینکه رژیم صهیونیستی هیچگونه دلیل و مدرک معتبری برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرد اما ۱۶ کشور حمایت مالی خود را از این آژانس متوقف کردند.

لازارینی گفت: فعالیت‌های آنروا در سرتاسر منطقه از ماه مارس در معرض خطر بزرگی قرار خواهد گرفت. من نگران این هستم که ما در آستانه یک فاجعه هولناک هستیم که پیامدهای خطرناکی برای صلح، امنیت و حقوق بشر در منطقه خواهد داشت.

مسئولان ارشد سازمان ملل بارها تأکید کرده‌اند جایگزینی برای آنروا وجود ندارد.

لازارینی گفت: آنروا در طول دهه‌های گذشته خلأ ناشی از نبود صلح یا حتی روند صلح را پر کرده است.

وی خواهان حمایت سیاسی مجمع عمومی از آنروا و ایجاد یک حل سیاسی و اصلاح روش حمایت مالی از این آژانس شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس