کد خبر 1577937
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
فرانسه به ارمنستان موشک‌های دفاع هوایی می‌فروشد

وزیر دفاع فرانسه امروز جمعه گفت، موشک‌های دفاع هوایی به ارمنستان می‌دهد.

به گزارش مشرق، سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه در یک جلسه توجیهی مشترک با وزیر دفاع ارمنستان گفت: در مورد دفاع هوایی ... من در مورد موشک‌های کوتاه‌برد، متوسط و بردهای دیگر می‌گویم... اگر ارمنستان به آنها احتیاج دارد، این موشک‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرند.

در همین حال، سورن پاپیکیان، وزیر دفاع ارمنستان گفت که هیچ محدودیتی در جلوگیری از همکاری دفاعی ارمنستان با سایر کشورها وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: من فکر می‌کنم این حق ما است که با فرانسه و ایران همکاری کنیم و همه باید این موضوع را در نظر بگیرند. همکاران فرانسوی ما به همکاری ما با سایر شرکا احترام می‌گذارند، شرکای ایرانی ما هم به همکاری ما با سایر شرکا احترام می‌گذارند. فکر می‌کنم شرکای روسی ما هم باید این کار را انجام دهند.

روز پنجشنبه لکورنو گفت که وی برای اولین بار در راس هیئت بزرگی از نمایندگان و تولیدکنندگان به ارمنستان می‌رود. وی گفت که ارمنستان با چالش‌های جدی امنیتی روبرو است، از جمله موضوعات حاکمیتی و دفاع مرزی مربوط به تهدیدهای آذربایجان.

وزیر دفاع فرانسه افزود: مسئولیت فرانسه برای کمک به ارمنستان، به ویژه برای ایجاد توانایی‌های دفاعی خود است. این شامل حفاظت از سرزمین و دفاع هوایی و دادن وسایل نقلیه زره پوش می‌شود، اما "فقط برای اهداف دفاعی".

ایروان در سال ۲۰۲۳ دریافت کمک‌های نظامی از پاریس را آغاز کرد. اولین دسته از وسایل نقلیه زرهی برای ارتش ارمنستان از طریق گرجستان به جمهوری ارمنستان تحویل داده شد. در اواخر اکتبر سال ۲۰۲۳ ، لکورنو گفت که پاریس قصد دارد سه سیستم رادار زمینی Master ۲۰۰ (GM۲۰۰) را به ارمنستان بفروشد، هم‌چنین در مورد سیستم‌های موشکی ضد هوایی قابل حمل هم تفاهمی امضا شد.

لکورنو افزود: فرانسه همچنین آموزش دفاع هوایی را به ارتش ارمنستان ارائه می‌دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    1 5
    زنده باد ایران و ارمنستان
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    1 5
    چرا ایران به ارمنستان پهپاد و موشک نمیده؟؟ همینطور نیاز به همکاری نظامی با ارمنستان هست
  • US ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    5 1
    یاشاسین آذربایجان....
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    1 6
    خوب کاری میکنه.دمش گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس