چراغ سبز ناتو به اوکراین جهت استفاده از اف ۱۶ در عمق خاک روسیه!

دبیرکل ناتو می‌گوید که اوکراین در صورت دریافت جنگنده‌های اف-۱۶ از این ائتلاف نظامی، برای استفاده از آن در داخل خاک روسیه مجاز است!

به گزارش مشرق، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در اظهارنظری عجیب گفت که اوکراین می‌تواند از جنگنده‌های اف-۱۶ دریافتی از این ائتلاف نظامی، برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.

استولتنبرگ در ابتدای این مصاحبه گفت که اوکراین حق دفاع از خود برابر «تجاوز» روسیه را دارد و این حق شامل «حمله به اهداف مشروع نظامی خارج از قلمرو اوکراین است.»

دبیرکل ناتو درباره اینکه دولت کی‌یف به طور دقیق چه زمانی این جنگنده‌ها را دریافت خواهد کرد، پاسخی ارایه نداد و در توضیح گفت که هر کدام از اعضای ناتو که وعده تحویل اف-۱۶ داده است، سیاست‌های متفاوتی دارد و به طور مستقل تصمیم می‌گیرد.

استولتنبرگ اضافه کرده است که گرچه برخی حامیان اوکراین خواستار ارسال هرچه سریع‌تر جنگنده به این کشور هستند، اما اگر خلبان‌ها به خوبی آموزش ببینند، این جنگنده‌ها تاثیر به مراتب بیشتری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: بنابراین، به نظرم باید به حرف کارشناسان نظامی درباره زمان آمادگی یا متحدان‌مان برای شروع ارسال و تحویل اف-۱۶ به اوکراین، گوش دهیم. البته هرچه زودتر اینکار انجام شود، بهتر است.

اوکراین مدت‌هاست که با هدف مقابله با برتری هوایی روسیه، درخواست دریافت اف-۱۶ داده است. دانمارک و هلند هر دو وعده ارسال این جنگنده به کی‌یف را داده‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مجموع جنگنده‌هایی که به این کشور وعده داده شده را ۴۲ فروند اعلام کرده است. نخستین گروه خلبان‌های اوکراینی دوره آموزشی خود را دسامبر پارسال در انگلیس به اتمام رساندند.

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه درباره این موضوع تاکید کرد: اگر یکی از این جنگنده‌ها از داخل خاک یک کشور عضو ناتو به پرواز درآید، چه مفهومی دارد؟ حمله به خاک روسیه. لازم نیست که توضیح دهم بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    4 0
    بهرحال جنگ فراگیر میشود هم در اونجا هم در خاورمیانه بقول نخست وزیر صربستان کسی دنبال صلح نیست
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    3 1
    روسیه اول باید یه موشک هایپرسونیک Zircon بزنه تو خونه این وحشی اروپایی (ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو). ناتوی جلاد عراق و افغانستان و یمن و لیبی و سوریه رو با خاک یکسان کرد و 5 میلیون مسلمان رو کشت. حالا هم اوکراین و غزه. حاج پوتین بزن ریشه توحش اروپایی و آمریکایی رو بسوزون.
    • عمیر IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      1 2
      حاج پوتینت که فعلن خیلی وقته شده دمپای پوتین خخیخیخیخخ
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    3 0
    یک جوری میگوید f16 انگار روسیه هیچ چیزی برای مقابله با آن ندارد. فقط دارند هزینه ها و فاکتور را سنگین تر میکنند و بدهی روی دوش مردم اکراین می گذارند. ای زورمداران و فریبکاران و جنایتکاران آمریکائی و اروپائی یک فکری به حال صلح بکنید و اینقدر مردم جهان را اذیت نکنید. چرا مردم اکراین باید هزینه پیوستن به ناتو را بدهند در حالی که تا 5 سال پیش هیچ نیازی به آن نداشتند . از زمانی که این زلنسکی صهیونیست را رئیس جمهور کردند حال و روزشان شد مزدوی برای منافع غرب!!!!!
    • عمیر IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 2
      عقل یک روسگدای متوهم 😂😂😂
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    1 0
    باز مدودف حرف مفت زد خوب مثل یک مرد پشت پریزیدنت پوتین خودت را قایم نکن بگو این خلاف است و در صورت عدم رعایت سرعت جریمه شان می کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس