کد خبر 1579165
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
آغاز رزمایش دریایی ناتو در سواحل سیسیل

ناتو رزمایش سالانه این ائتلاف نظامی را با مانورهای پیشرفته ضد زیردریایی آغاز کرد.

به گزارش مشرق، فرماندهی دریایی ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش سالانه این ائتلاف نظامی، موسوم به «دینامیک مانتا ۲۰۲۴» با حضور تعدادی از متحدان این ائتلاف از جمله ترکیه، کانادا، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و آمریکا در سواحل سیسیل واقع در مرکز دریای مدیترانه آغاز شده است و تا هشتم مارس (۱۸ اسفند) ادامه خواهد داشت.

در بیانیه ناتو آمده است: این بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین رزمایش زیردریایی در مدیترانه است که در آن قابلیت‌های ناتو در این نوع جنگ خاص، به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

به گفته ناتو، هدف رزمایش دینامیک مانتا ارایه آموزش‌های پیچیده و چالش‌برانگیز جنگی برای تمام اعضای این ائتلاف به منظور بهبود قابلیت تطبیق‌پذیری و بهره‌وری در مهارت‌های جنگ زیر دریایی است.

هر کدام از شرکت‌کنندگان در این رزمایش، این فرصت را دارند تا چندین و چند عملیات زیردریایی را انجام دهند و زیردریایی‌ها به تناوب جای خود را به عنوان شکار و تعقیب‌کننده تغییر می‌دهند. براساس بیانیه ناتو، جنگ ضد زیردریایی، نوعی ورزش تیمی است و این رزمایش‌ها و آموزش‌ها «اعضای ائتلاف را قادر می‌سازد تا مهارت‌های‌شان را به عنوان اعضای یک تیم تقویت کنند.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس