افشای رایزنی‌های گروه ۲۰؛ حمایت از اسرائیل، آمریکا را منزوی کرد

رسانه آمریکایی گزارش داد اظهاراتی که در جریان نشست اخیر وزرای امور خارجه اعضای گروه ۲۰ در برزیل مطرح شد، ابعاد گسترده انزوای واشنگتن در حمایت بی‌وقفه‌اش از بمباران جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه غزه را فاش کرده‌اند.

به گزارش مشرق، چند نفر از خبرنگاران حاضر در اجلاس ۲ روزه وزرای خارجه گروه ۲۰ در برزیل از جمله خبرنگار واشنگتن پست به صورت تصادفی به دلیل روشن‌ماندن میکروفن در نشستی که این وزرا در پشت درهای بسته برگزار کردند، توانستند صحبت‌های مطرح شده در این نشست را بشنوند.

«مائورو ویرا» وزیر امور خارجه برزیل، کشور میزبان اجلاس وزرای خارجه گروه ۲۰ در افتتاحیه این اجلاس ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل به دلیل وتوهای آمریکا در متوقف کردن جنگ علیه نوار غزه را به عنوان فلج غیرقابل قبول» محکوم کرد.

روز سه‌شنبه گذشته آمریکا برای سومین بار قطعنامه‌ای با موضوع درخواست برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه را وتو کرد.

وزیر امور خارجه برزیل همچنین از اینکه این وضعیت «به قیمت جان انسان‌های بی گناه تمام می‌شود» انتقاد کرد.

به نوشته پایگاه «سمافور» خبرنگاران بعد از روشن ماندن میکروفن شنیدند که برخی از نزدیک‌ترین متحدان ایالات متحده آمریکا از ابعاد گسترده کشتار در نوار غزه اظهار ناراحتی می‌کنند و خیلی از آن‌ها اظهار کردند اگر آمریکا به درخواست‌ها برای آتش‌بس در نوار غزه می‌پیوست، جلوی این کشتار گرفته می‌شد.

نماینده آفریقای جنوبی که کشورش با طرح شکایت نزد دیوان بین‌المللی دادگستری رژیم صهیونیستی را به ارتکاب نسل کشی در غزه متهم کرده بیان داشت برخی از رهبران جهان «اجازه دادند که این مجازات ناپذیری (اسرائیل) غالب شود.»

از سوی دیگر نماینده استرالیا درباره گزارش‌ها درباره برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای عملیات نظامی در شهر رفح، محل تجمع بیش از ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی که از نقاط دیگر غزه به آنجا فرار کرده‌اند گفت: «ما بار دیگر به اسرائیل می‌گوییم- در این مسیر حرکت نکنید.»

به نوشته رسانه خبری سمافور، منزوی شدن آمریکا در مسیر حمایت از اسرائیل اجازه داده که رقبایش همچون چین در غرب آسیا نفوذ پیدا کنند. همچنین «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که در سال سخت انتخابات قرار دارد به دلیل مدیریتی که در قبال این بحران نشان داد در داخل کشورش به چالش برخورده است.

صحبت‌های افشا شده در اجلاس گروه ۲۰ در شهر ریودوژانیرو برزیل همچنین نشان داد که دیگر دولت‌ها از ریاکاری که آمریکا برای حمایت از اوکراین در جنگش با روسیه در مقایسه با رفتارش در قبال جنگ غزه به خرج می‌دهد ناخرسند هستند.

نماینده آفریقای جنوبی گفت چنانچه گروه ۲۰ بر سر پایبندی به اصول منشور سازمان ملل «متحد بود این تراژدی در فلسطین بیش از ۳ ماه ادامه نمی‌یافت.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    همیشه اعتبار حرفتون به اندازه ارزش پولتونه خخخخخخ
  • DE ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    استرالیا گفت: «ما بار دیگر به اسرائیل می‌گوییم- در این مسیر حرکت نکنید.» اسرائیل هم به اش گفت: هرچی میگی کشکه دوغه ! وای استرالیا چقدرم محکم گفت ! مسخره! این ریاکاران و حقه بازان که 4 ماهه عمدا سکوت کردند تا غاصبین قصابی پشت قصابی کنن!
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 0
      هر چه میگذرد پوشالی بودن دموکراسی به سبک غربی بیشتر آشکار میشود . خودشان به دست خودشان دارند تمامی هزینه ها و به اصطلاح دست آوردهای دروغ های رسانه ای خودشان را به باد میدهند . این نهایت حماقت دشمنان غربی نیست . تا چند وقت دیگر نتایج این رسوائیهای ناشی از حمایت از جنایتکاران صهیونیست در اروپا و آمریکا آغاز میشود. و البته همین الان هم با بیشتر شدن تظاهرات ضد صهیونیست در همه جهان ، آغازی بر پایان تاثیر دروغهای دموکراسی غربی در نزد اذهان مردم آشکار تر شده است. حکام و سیاستمداران در غرب در هزاره سوم رسواترین حکام تاریخ لقب خواهند گرفت و از گردونه کار بر کنار میشوند. ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس