کد خبر 1578139
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
تصویب تحریم‌های جدید ضد روسیه منتفی است

منابع آمریکایی گفته‌اند که تصویب تحریم‌های جدیدی علیه روسیه در نشست گروه هفت منتفی است.

به گزارش مشرق، وبگاه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی نوشته است که قرار نیست سران گروه هفت تحریم‌های جدیدی علیه روسیه تصویب کنند.

به گفته پولیتیکو، برنامه‌ای برای سران گروه هفت جهت اعمال تحریم‌های جدیدی علیه روسیه در نظر گرفته نشده است، اگرچه آنها خواستار تشدید سازوکار فعلی برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه توسط کشورهای ثالث خواهند بود.

پیش از این نیز، روزنامه پولیتیکو به نقل از یک دیپلمات اتحادیه اروپا گزارش داده بود: اتحادیه اروپا اذعان کرده است که در روند اعمال تحریم‌های ضد روسیه با مشکلات جدی مواجه شده است.

براساس این گزارش، تحریم‌های علیه روسیه تا کنون نتوانسته اهداف و نتایج مورد نظر کشورهای اروپایی و غربی را به دست آورد.

پیشتر نیز، پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا دو هفته پیش به فایننشال تایمز گفته بود که اتحادیه اروپا در مورد درخواست‌ها برای مصادره وجوه دولتی روسیه محتاط است.

ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه را در فوریه ۲۰۲۲ به دلیل عملیات نظامی علیه اوکراین مسدود کردند. فراخوان‌هایی مبنی بر مصادره مستقیم این وجوه و تحویل آنها به کیف وجود داشته است. اخیراً، دولت بلژیک پیشنهاد مصادره برخی اموال را ارایه کرده است که در صورت امتناع روسیه از پرداخت غرامت‌هایی که اوکراین خواسته است، از این وجوه به عنوان وثیقه استفاده خواهد شد.

روسیه به مسدود کردن دارایی‌های خود اعتراض کرده و آن را غیرقانونی و نامناسب می‌داند، در حالی که آشکار معتقد است که توقیف آن‌ها معادل «سرقت» است و عواقبی برای اروپا خواهد داشت. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو به همین شکل پاسخ خواهد داد و افزود که انتظار ندارد «اقدامات یا گام‌های معقولی از سوی دشمنان غربی برداشته شود.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه گفت، هر کسی که چنین اقدامی را انجام دهد، با شکایت قضایی روسیه مواجه خواهد شد.

وی افزود: تجاوز به اموال دیگران، پایه‌های کل نظام اقتصادی در جهان را تضعیف می‌کند.

با وجود هشدارهای روسیه، اما هفته گذشته اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا در مورد سیزدهمین بسته تحریم های ضد روسیه به اتفاق نظر رسیدند. در این بیانیه آمده است که سفیران اتحادیه اروپا به تازگی بر روی سیزدهمین بسته تحریمی در چارچوب تجاوز روسیه به اوکراین به طور اصولی به توافق رسیدند. این بسته یکی از گسترده ترین بسته های مورد تایید اتحادیه اروپا است.

طبق بیانیه اتحادیه اروپا، این بسته یک روند مکتوب را طی می کند و به طور رسمی در ۲۴ فوریه اجرایی می شود. بنا به نوشته خبرگزاری تاس، این بسته شامل تحریم حدود ۲۰۰ شخص حقیقی و حقوقی نه تنها از روسیه، بلکه از تعدادی از کشورهای شریک روسیه از جمله چین و کره شمالی است که به گفته اتحادیه اروپا درمشارکت در اقدامات اقتصادی مسکو برای مقابله با تحریم های غرب دست دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس