فشار آمریکا بر متحدانش برای مصادره اموال روسیه متحدانش

دولت آمریکا از متحدان خود خواسته تا طرح مصادره اموال خارجی روسیه به نفع اوکراین را طی ماه‌های آتی نهایی کنند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، دولت آمریکا متحدان خود را برای بهره‌برداری غیر قانونی از دارایی‌های خارجی روسیه تحت فشار قرار داده است.

نشریه بلومبرگ روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا سران گروه هفت را تحت فشار قرار داده تا طرح استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین مالی اوکراین را تا زمان نشست ماه ژوئن نهایی کنند.

به نوشته راشاتودی، انگلیس و کانادا هر دو از مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه برای تأمین ارتش اوکراین و بازسازی آن حمایت می‌کنند، اما دو کشور فرانسه و آلمان هنوز در این باره ملاحظاتی دارند.

بیشتر دارایی های روسیه در اتحادیه اروپا و عمدتاً در مرکز تهاتر یوروکلیر مستقر در بلژیک قرار دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات اروپا نگرانند یک اقدام بیش از حد و بدون توجیه قانونی در این خصوص ممکن است موقعیت یورو را به عنوان یک ارز ذخیره تضعیف کند و آسیب جدی به شهرت اتحادیه اروپا وارد کند.

همچنین روسیه مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده است که هرگونه اقدام برای در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی ماند.

«جنت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا هم روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن و متحدانش به دنبال گزینه هایی برای بهره برداری از دارایی های مسدود شده روسیه خواهند بود. وزیر خزانه داری آمریکا همچنین روز پنجشنبه در مصاحبه ای به رویترز گفت که هر اقدامی نیاز به یک دلیل محکم قانونی دارد.

یک روزنامه ایتالیایی روز یکشنبه گزارش داد که «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا بار دیگر موضوع استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار، برای بازسازی اوکراین را در نشست مجازی گروه هفت مطرح کرده، اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره مصادره احتمالی آن هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    مثل همیشه غربی های دزد
  • عمیر IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    دمتون گرم همینطور ادامه بدین !!💙💛
  • عمیر IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    دمتون گرم همینطور ادامه بدین !!💙💛
  • عمیر IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    مقتدر عین امریکا 💙💛

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس