استرالیا حدود ۹۰ فرد و نهاد روس را به فهرست تحریمی اضافه کرد

دولت استرالیا تحریم‌های جدیدی را علیه را ۵۵ فرد و ۳۷ نهاد روسیه اعمال کرد.

به گزارش مشرق، پِنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا از اعمال تحریم مالی جدید و ممنوعیت ورود علیه ۵۵ شهروند و ۳۷ سازمان روسیه خبر داد.

دلیل تحریم‌های جدید استرالیا «بیرون راندن کودکان اوکراینی از مناطقی که به طور موقت تحت کنترل روسیه قرار دارد» اعلام شده که کانبرا آن را به مسکو نسبت داده است.

وانگ با اشاره به اینکه اسامی کامل اشخاص و سازمان‌های تحت تحریم هنوز مشخص نشده است، گفت: ما همچنین اهدافی را در بخش‌های دفاعی، انرژی، رسانه و صنایع معدن روسیه تحریم کرده‌ایم.

وی با تکرار ادعای بی‌اساس غرب درباره کمک تسلیحاتی ایران به روسیه، مدعی شد: همچنین اهدافی در ارتباط با شبکه‌های خرید و تهیه و تامین روسیه مستقر در بلاروس، ایران و کره شمالی در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

اخیراً خبرگزاری رویترز به نقل از ۶ منبع مدعی شده بود که ایران تعداد زیادی موشک زمین به زمین به روسیه ارسال کرده است. نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل درباره این ادعا، اعلام کرد: علی‌رغم اینکه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک‌های بالستیک وجود ندارد، ایران از نظر اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در طول درگیری روسیه و اوکراین برای جلوگیری از دامن زدن به جنگ خودداری کند. این ریشه در پایبندی ایران به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل دارد.

تاس نوشته است که فهرست تحریم‌های استرالیا بیش از یک هزار و ۱۰۰ فرد و بالغ بر ۳۰۰ شرکت روس و بلاروس را شامل می‌شود. مقامات کانبرا روابط تجاری با مسکو را به طور کامل قطع و ضمن مسدودسازی دارایی‌های اشخاص حاضر در فهرست سیاه، نهادهای استرالیایی را از دادوستد با شرکت‌های تحت تحریم منع کرده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 1
    استرالیا خر بی جیره و مواجب امریکاست!!!خخخخخخخخخخخخخخخ
    • عمیر IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 0
      پوتین به چه فلاکتی افتاده که استرالیا تحریمش میکنه خخخخخخخ
    • عمیر IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 0
      وای پوتین دمپایی شد 😂😂😂😂
  • عمیر IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    بیشترش کنین تا لذت ببریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس