کد خبر 1578609
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

به گزارش مشرق، انصاری، تحلیلگر در صفحه توئیتر خود مطلبی با عنوان جنگ اوکراین و سرگردانی اروپا منتشر کرد و نوشت:

جنگ روسیه و اوکراین هفتصد و سی و یکمین روز خودش را هم دید و علیرغم ورود به سال سوم هنوز هیچ چشم اندازی برای پایانش وجود ندارد.

زلنسکی در حالی میگوید میخواهیم پوتین را بطور کامل شکست دهیم که از یک طرف به دلیل کمبود منابع، کاسه گدایی به دست گرفته، و از طرف دیگر روسیه هر روز پیشرفت های بیشتری را به نام خود ثبت میکند!

به غیر از آمریکا، اروپا متحد دیگری است که رئیس جمهور اوکراین روی کمکش حساب باز کرده است؛ همان اروپایی که البته پس از جنگ اوکراین و محرومیت از منابع هیدروکربوریِ ارزان روسیه، حالا دردحوزه های مختلفی، از جمله صنعت با مشکلات عدیده ای مواجه شده و کمبودهای زیادی احساس میکند.

یکی از بزرگترین نگرانی های کشورهای اروپایی تامین مواد لازم برای صنعت اسلحه سازی است. صنعتی که پیش بینی میکنند با این وضعیت اگر پیش برود و روسیه بخواهد به اروپا نیز حمله کند، با نارسایی مواجه خواهد شد.

حمله احتمالی روسیه به ناتو و کشورهای اروپاییِ عضو آن، البته چیزی است که استراتژیست های غربی پیش بینی کرده اند و امکان آن پس از شکست اوکراین را دور از ذهن ندانسته اند. اروپا اکنون بر سر دو راهی قرار دارد؛ باید تصمیم بگیرد در این شرایط سخت اولویت را به انباشت تسلیحات در انبارهای خود برای مقابله با حمله احتمالی روسیه اختصاص دهد، یا اینکه با تقویت اوکراین روسیه را در آنجا زمینگیر کند.

تجربه ۷۳۱ روز جنگ علیرغم تمام کمک های اروپا و آمریکا به ارتش زلنسکی نشان میدهد این کشور در مهار روسیه موفقیت چندانی نداشته است؛ حال آنکه گفته میشود روسیه نیز با تمام ظرفیت خود وارد این کارزار نشده و بخش اصلی توان خود را برای تقابل احتمالیِ مستقیم با ناتو کنار گذاشته است.

اروپا اکنون مانده چه کاری انجام دهد. با تمام توان اوکراین را تقویت کند که تا آخرین سرباز برایشان بجنگد و سپر بلای آنها شود، یا اینکه بجای کمک به کیِف خودش را تقویت، ارتشش را تجهیز و انبارهایش را پر کند؟

از سوی دیگر اگر اوکراین تقویت نشود، سریع تر شکست میخورد و فاصله جنگی که استراتژیست های غربی پیش بینی کرده اند به اروپا کمتر و کمتر میشود!

از این رو حسابی سر در گم هستند و در جلسه اخیر سران گروه ۷ نیز علیرغم وعده های شفاهی گفته میشود که بیانیه مکتوبی مبنی بر کمک صادر نشده است. همچنین اخیرا برخی کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان پیمانی نظامی با اوکراین امضا کرده اند که بر خلاف بسیاری از پیمانهای نظامی که شامل کمکهای نظامی و لجستیکی در جبهه ها نیز میشود، بیشتر بر کمک های مالی تاکید دارد!

جنگ اوکراین و سرگردانی اروپا !

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    3 0
    این همون اجماع حدید واشنگتن هست که هر کس ب مبنای اولویتهایی که در امریکا هم مشخص میشه بخشی از توسعه را حلو میبرد و امریکا هم مرکز این توسعه و مال هست چون فقط اینطوری می تونه با چین مبارزه کند .
    • حقگو IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 1
      جنگ اکراین موجب میشود انبارهای مهمات کشورهای غربی تخلیه شود و باید از کجا سلاح بخرند ؟ یقینا امریکا ..... ایجاد ترس از روسیه موجب میشود اروپا نیاز به سلاح های جدید داشته باشند . اروپا از کجا اسلحه میخرد ؟ یقینا امریکا ....اکراین برای تامین سلاح در زمان جنگ و سازندگی بعد از جنگ نیاز به خرید سلاح و خدمات بازسازی پس از جنگ دارد . از کجا باید بخرد ؟ یقینا امریکا و بخش کمی از اروپا .... در نتیجه چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ امریکا تمامی هزینه هایی که در اکراین کرده با چند برابر سودش از مردم فلاکت زده اکراین خواهد گرفت . اکراین مجبور میشود زمین های خود را برای صدها سال در اختیار شرکت های امریکایی و اروپایی قرار دهد . در این میان جوانان اکراینی و روسی کشته و مجروح و معلول شده اند و بهای اصلی را ملت اکراین خواهند داد . نتیجه بهایی اشی است جرج سورس برای انها با انقلاب نارنجی برای مردم اکراین پخت. نتیجه صندوق های رایی است که فکر میکردند از یوق بندگی روس ها در خواهند امد ولی امروز نه تنها غربی ها زنجیر به گردن مردم اکراین میزنند بلکه دست و پای انها را هم زنجیر میکنند و از همین حالا فاحشه خانه های غربی روی دختر بچه هایی که اینده در اکراین متولد خواهند شد حساب باز خواهند کرد .پس باید مواظب رای دادن و اتفاقات بعد از صندوق های رای باشیم
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    12 1
    کاری نداره که، یه تماس با جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین بگیرین بگین....... خوردیم ، کلهٔ اون دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی رو هم بکنین زیر آب، همهٔ مشکلاتتون حل میشه، انرژی ارزان، تولید، رفاه عمومی و.....!!! 😜😜😜😁😁😁😁
  • رضا IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    5 20
    این روزها تحلیل های کیلوئی رواج عجیبی پیدا کردن است ! جماعت خود تحلیلگر پندار انگار میدان نبرد را نمیتوانند بینند که دومین ابرقدرت دنیا که بیشترین تسلیحات اتمی در کره زمین را دارد چگونه زیر دست و پای اوکراین دارد له میشود و رمق برخاستن از جای خود را ندارد ! بعد چنین قدرت متوهمی چگونه میتواند به اروپای متحد حمله کند ؟! اروپائی که سه ابرقدرت مطرح دنیا - آلمان و انگلیس و فرانسه - را دز خود جای داده !
    • رضا خ IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      10 1
      هرسه کشورفعلا پنجاه درصد توسط روسیه له شده آن بهترین صنعت نظامیشان درمیدان نبرد وفرماندهانشان دراوکراین حضور دارن
    • نژاد IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      شرایط اقتصادی سه کشور اروپایی فرانسه و آلمان و انگلیس بسیار سخت و وحشتناکه برای مثال فرانسه توان صنعتی اش بیش از ۹ در صد و بدهی بیش از ۱۶ تریلیون فکر کنم دیگر توان نداشته باشد کمک کند البته ماکروون پیشنهاد کمک ۳ میلیاردی کرده که محلس این کمک را رد کرده واین اواخر کشاورزان اروپایی هم تظاهرات فراوانی همراه با خشونت دو طرف را داشته اند
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    2 7
    زنده باد اوکراین مرگ بر پوتین
    • بهزاد IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      غرب اول به اوکراین وعده آزادی، پیشرفت و پیوستن به اتحادیه اروپا را داد سپس با کمک آمریکا و اروپا انقلاب مخملی انجام گرفت بعد شروع کردن به آموزش و تجهیز اوکراین جهت حمله و جنگ با هموطنان قبلی خود یعنی روسیه، الان هم همه مردم اوکراین چه مرد و زن و کودک حتی زنان باردار به عنوان سربازن فدایی ناتو باید برای منافع آن کشته بشن و هیچ گریزی نیست و مشتی دست نشانده و فاشیسم ناتو حکومت را در دست گرفتن و مردم رو مجبور میکنند تا آخرین نفر به عنوان پیشمرگ ناتو باید برای منافع ناتو و آمریکا کشته بشن حتی جنگ روسیه هم تمام بشود برای جنگ با ایران و کره شمالی و یا چین هم مورد استفاده قرار خواهند گرفت این سرنوشت همه ملت هایی است که فریب غرب و استکبار جهانی رو می‌خورند
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      چه ربطی داشت .حماقت زلنسکی وتوهم بزرگ پنداری اربابانش و توهم پیوستن به ناتو اوکراین را وارد جنگ نابرابر کرد .روسیه پیروز این میدان است چون رفتاری عاقلانه تر دارد وتصمیماتش براساس وعده های آمریکا واروپا نیست مستقل است واستقلال دارد
  • عبدالله IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    ان شاء الله خدای متعال از این هم سرگردان ترشان کند !!!
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 0
    هند همیشه در کنار بریتانیا بوده در جنگ جهانی اول و دوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس