کد خبر 1579092
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۶

به گزارش مشرق، علیرضا کمیلی، فعال رسانه در کانال تلگرام خود نوشت:

از زاهدان تا ارومیه و گاها از گنبد تا اهواز، نوع سخیفی از درگیری انتخاباتی رایج بوده و هست که به پیش از اسلام برمی‌گردد! و آن هم رای دهی مبتنی بر «قومیت» است. یعنی هنوز میگویند به ترک یا کرد یا عرب و ترکمن یا لر و فارس رای بدهید یا ملاک رای دادن سیستانی یا بلوچ بودن است نه شایستگی‌ های دیگر!؟

گاها درون یک قومیت هم دعواهایی از همین جنس‌ وجود دارد که بیشتر از جنس رقابت طایفه ای است! حال در دهه پنجم انقلابی که روی «آگاهی عمومی» سوار شده بود و بخاطر باور به همین اصل، همه ارکان کشور را با «انتخابات» بر می‌گزیند، چرا شاهد چنین فرهنگ سیاسی غلطی هستیم؟

چرا جوانان انقلابی صریحا دست به نقد این جریانات منفعت طلب که بخاطر منافع خودشان به تحریک احساسات قومی دست زده و لولوسازی و دیگری سازی از هموطن خود می‌کنند، نمی زنند؟! آیا از طعنه طاعنان می‌ترسند یا هنوز متوجه پیام انقلاب اسلامی نشده اند؟! چرا چند یادداشت تند در نقد رویکردهای امثال شهریاری در زاهدان و قاضی پور در ارومیه و.. منتشر نمی‌شود و چرا بعد از چند دوره هنوز این افراد دارای حمایت های همه جانبه خود را در معرض انتخاب می‌بینند؟

بر جوانان فهیم این مناطق است که ساختارهای ضددینی این مناطق را بشکنند و در صورت امکان با ارایه لیست هایی که شامل نخبگان قوم های متنوع باشد، با این فرهنگ سیاسی مخرب و ویرانگر خداحافظی کنند. مردهای میدان بسم الله!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    4 3
    متاسفانه قوم گرایی در مناطقی بسیار زیاد هست
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      1 10
      بله مثلا به ما که جد اندر جد ترک هستیم همه می گویند آذری بعد هم کلا زبان ما رو تحمیلی می دانند و معتقدند باید همه ما به اصل خودمان که فارس باشد برگردیم و حتی اجازه دو ساعت تدریس زبان خودمان را در مدارسمان نداریم
    • DE ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      6 1
      در یک کشوری که ایران نام داره، چرا باید فکر کنی که به شما که آذری هستی ، زبان فارسی تحمیل شده؟ آذری هم یکی از اقوام ایرانیه . لطفا چند تا کتاب تاریخ مطالعه بفرمائید. از این طرف نگاه کنید: یک خراسانی میاد همراهش باید یک مترجم بیاره تا با شما مثلا دو کلمه حرف بزنه ، یا یک لرستانی میاد باید یک مترجم بیاره تا با شما دو کلمه صحبت کنه و یا شما با یک لرستانی میخواهید حرف بزنید باید یک مترجم ببرید، یا با یک خراسانی حرف بزنی یک مترجم ببری......... این کار بنظرتون احمقانه نیست؟ زبان فارس ، زبان مشترک همه اقوام ایرانه تا همه اقوام بدون مشکل با هم ارتباط و تجارت و براحتی به هم دختر و پسر بدن. فارس و ترک و کرد و لر نداریم. فامیل های ما جنوبی ، شمالی و آذری و غیره اند. مشکلی نیست.
  • حمیدرضا IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    5 2
    رهبر انقلاب اسلامی ایران با اینکه ترک زبان است اما بزرگترین مدافع زبان وادبیات فارسی وهویت وتمدن ایرانی میباشد اونوقت مشتی رجاله پانترک در قضیه قفقاز ومداخلات ترکیه وجمهوری جعلی باکو برخلاف منافع ملی ایرانیان رفتار کرده اند!!!
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 4
      رهبر انقلاب نور چشم ما هستند. قرار نیست همه تفکر ایشان را داشته باشند. ای کاش همه رهبر عزیز را الگوی خود قرار می دادند.
  • DE ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    2 3
    يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﴿١٣﴾ ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و ملت ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید. بی تردید گرامی ترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شماست. یقیناً خدا دانا و آگاه است. (۱۳) -----------------------------------------------------------------------------------------قران حجت و تکلیف رابر تک تک مسلمانان تمام کرده . در تجربه روزانه می بینیم که صهیونیست های نژادپرست عامل پدید امدن سیستم آپارتاید شده و نتایج شوم ان کشتار و جنایات و بمب باران 17 ساله مردم مظلوم غزه شده و اینهمه مشکلات شدید برای منطقه تولید کرده و پریشانی مردم جهان را درپی دارد. نژادپرستی و قوم گرایی صهیونیست ها بعنوان مثال بارز عامل تخریب و ویرانگری و گرفتن جان بسیاری از انسانهای بیگناه شده. خدا درجه برتری انسان را تقوا ( پاکی و دوری از گناه)قرارداده. صهیونیست با نژادپرستی و تکبر غیر انسانی براحتی نوزادان و زنان و انسان های غیر نظامی را براحتی آب خوردن بطور وحشیانه کشتار میکند و باگرسنگی اب و غذا مورد شکنجه و عذاب قرار میدهد و همه وجود انسانیت را به مسخره گرفته . زخمیان بی دفاع و مظلوم را با نشانه و به قتل میرساند و در روی زمین با خونریزی و توحش فساد پشت فساد تولید می کنند.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    2 3
    حالا همه مشکلات حل شده فقط قومیت گرایی مونده؟
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 1
    به طور کلی نژاد پرستی بسیار ناپسند است و باید در سراسر جهان از بین برود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس