خشم لاپید از پاسخ نتانیاهو به اظهارات بایدن درباره جنگ غزه

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به پاسخ نخست‌وزیر این رژیم به رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص پایان جنگ علیه غزه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که اختلاف میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم با دولت آمریکا به ضرر امنیت داخلی و روابط خارجی رژیم اشغالگر است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، یائیر لاپید همچنین تصریح کرد این اختلاف نشان‌دهنده بی‌مسؤولیتی است.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی افزود: شما متوجه نمی‌شوید که چه چیزی باعث می‌شود تا او یک جبهه دیگر را باز کند؟

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» با بیان اینکه رژیم صهیونیستی موافقت کرده‌است در ماه رمضان در نوار غزه عملیات نظامی انجام ندهد، افزود: «اسرائیل از حمایت اکثر کشورهای جهان برخوردار است، اما اگر به همین روال فعلی به عملکرد با دولت غیرمعمول محافظه کار خود ادامه دهد حمایت جهان را از دست خواهد داد و این به نفع اسرائیل نیست.»

بایدن ابراز امیدواری کرد تا قبل از ماه رمضان توافقی درباره آتش‌بس در نوار غزه حاصل شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فیلمی ویدئویی در واکنش به این اظهارات بایدن تاکید کرد از هر پنج آمریکایی چهار نفر حامی رژیم صهیونیستی هستند.

تانیاهو توضیح داد: از ابتدای جنگ غزه، من یک کمپین سیاسی را رهبری می‌کنم که هدفش محدود کردن فشارها برای پایان دادن به جنگ قبل از زمان آن و از سوی دیگر جلب حمایت از اسرائیل است.

وی ادعا کرد: موفقیت‌های بزرگی در این زمینه کسب کرده‌ایم و امروز یک نظرسنجی در آمریکا منتشر شد که نشان می‌دهد ۸۲ درصد مردم آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کنند.

نتانیاهو ادامه داد: این بدان معناست که از هر پنج شهروند در آمریکا چهار نفر از اسرائیل حمایت می‌کنند نه حماس. این به ما قدرت بیشتری برای ادامه جنگ تا پیروزی مطلق می‌دهد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس