جلسه فوق‌العاده کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس در غزه

یک رسانه رژیم صهیونیستی از برگزاری جلسه فوق‌العاده کابینه امنیتی این رژیم برای بررسی موضوع آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران خبرداد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در گزارشی به نقل از منابع خود نوشت که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی عصر پنج شنبه برای بررسی توافق آتش بس تشکیل جلسه می دهد.

این خبر درحالی اعلام شد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز تاکید کرد: به صهیونیستها و همدست و شریک جرم آنها آمریکا تاکید می کنم که آنچه را در میدان نبرد نتوانستند تحمیل کنید، با دسیسه های سیاسی نخواهید توانست بدست بیاورند.

وی گفت: هرگونه نرمشی که ما در مذاکرات برای حفظ خون ملت خود و پایان دادن به رنج آنها در جنگ نسل کشی نشان می دهیم، همراه با آمادگی ما برای دفاع از ملت خود است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز امروز اعلام کرد: احتمال دستیابی به توافق درباره نوار غزه پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان وجود دارد ولی رژیم صهیونیستی از خود لجاجت و سرسختی نشان می دهد.

محمد الهندی افزود: مقاومت درباره توافق مرحله به مرحله به جای توافق فراگیر از خود نرمش نشان داد ولی رژیم صهیونیستی تعلل و وقت کشی می کند.

وی اضافه کرد: رژیم اشغالگر برای فرار از توافق با مقاومت فلسطین، به فریبکاری روی آورده است و از سیاست گرسنگی دادن شهروندان نوار غزه و هرج و مرج برای سلطه بر این منطقه استفاده می کند.

الهندی گفت: مسئله اصلی برای ما ورود کمک های انسانی نیست بلکه خواستار فشار بر اسرائیل به منظور توقف جنگ و لغو محاصره هستیم.

وی تصریح کرد: آزادسازی اسیران اسرائیلی خواسته اصلی رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی رژیم های منطقه است.

خبرگزاری رویترز دیروز سه شنبه به نقل از منابع آگاه نوشته بود: جنبش حماس، پیش نویس پیشنهادی اسرائیل را برای انجام مذاکرات آتش بس که قرار است در پاریس برگزار شود، دریافت کرده است.

این رسانه افزوده بود که بر اساس این پیش نویس، تمامی عملیات نظامی به مدت ۴۰ روز متوقف می شود و به ازای هر یک اسیر صهیونیست در غزه، ۱۰ اسیر فلسطینی مبادله می شوند.

این منابع گفتند که بر اساس طرح آتش بس پیشنهادی، بیمارستان ها و نانوایی ها در غزه تعمیر می شوند و روزانه ۵۰۰ کامیون حامل کمک های بشردوستانه وارد نوار غزه می شود.

پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که رژیم اسرائیل در نشست پاریس با چند «بند» که بخشی از چارچوب توافق آتش بس در غزه و آزادی اسیران است از جمله آزادی ۴۰۰ اسیر و بازگشت تدریجی آوارگان فلسطینی به شمال غزه موافقت کرده است.

پیش از این «اسامه حمدان» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت و گو با شبکه «العربی» تاکید کرده بود که رژیم اسرائیل از موافقت با پیش نویس ارائه شده توسط آمریکا خودداری کرده است.

این مقام حماس ادامه داد که پیش نویس توافق آمریکا و تعداد اسرای مورد نظر برای تبادل، حیله رژیم اشغالگر است و پیش نویس پاریس یک پیشنهاد آمریکایی است و هدف آن حفظ آبرو و زمان خریدن برای تل‌آویو است تا برای حمله جدید آماده شود.

شبکه العربیه نیز پیشتر در گزارشی اعلام کرد که دوحه پایتخت قطر روز دوشنبه میزبان دور جدیدی از گفت و گوها درباره آتش بس در غزه بود که با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی و نمایندگان حماس و میانجی‌هایی از قطر، مصر و آمریکا برگزار شد.

پیشتر کابینه جنگ رژیم اسرائیل هیات مذاکره‌کننده‌ای را به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی این رژیم موسوم به «موساد» برای انجام مذاکره بر سر معامله تبادل اسیران به پاریس اعزام کرده بود.

تل‌آویو تعداد اسرای‌های صهیونیست در غزه را حدود ۱۳۴ نفر از جمله نظامیان ارتش این رژیم برآورد کرده است؛ در حالیکه حداقل هشت هزار فلسطینی در زندان های رژیم اسرائیل در اسارت به سرمی برند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Puyamotlaq IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 0
    حسبنا الله و نعم الوکیل مرگ بر آمریکا مردم فریب مرگ بر صهیونیست اشغالگر قدس شریف .
  • واحد IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 0
    صهیونیست. محکوم. به نابودی است چه بخواهد. وچه. نخواهد وعده. خداوند یکتا. وبی همتاست. لا. یخلف وعده. الله ۰من. صدقه من. الله. عزیزالحکیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس