الجزیره: شگفتی انتخابات ایران، حضور چشمگیر بانوان ایرانی است

شبکه خبری الجزیره در گزارشی از مشارکت مردم در این دوره از انتخابات با اشاره به حضور پررنگ داوطلبان زن، از اقبال چشمگیر و گسترده بانوان ایرانی در مراکز رای گیری ابراز شگفتی کرد.

به گزارش مشرق، مشابه رقابت‌های انتخاباتی هر دوره که با نزدیک شدن به ساعت پایانی رأی گیری، شور انتخاباتی و اقبال مردم در مراکز رأی گیری در سراسر کشور به اوج می‌رسد؛ رسانه‌های خارجی نیز این ضیافت ملی را در ساعت‌های پایانی رأی گیری پوشش ویژه خبری و تحلیلی می‌دهند.

در همین راستا، خبرنگار شبکه خبری الجزیره در تهران در گزارشی مشروح از حوزه‌های مختلف رأی گیری در نقاط مختلفی از شهر تهران پرداخته است.

خبرنگار الجزیره با اشاره به اقبال گسترده مردمی و تشکیل صف‌های طولانی برای رأی گیری به ویژه در ساعت‌های پایانی رأی گیری به حضور چشمگیر شهروندان تهرانی در برخی حوزه‌های رأی گیری از جمله ازدحام مقابل حسینیه «ارشاد» در خیابان شریعتی، و شهر ری مشابه دوره‌های گذشته پرداخت.

شبکه قطری الجزیره با اختصاص تیتری معنادار برای این دوره از انتخابات درباره حضور گسترده بانوان ایرانی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان واکنش نشان داد و حضور شاخص زنان در این دور از انتخابات با توجه به حوادث سال گذشته در ایران ابراز شگفتی کرد.

در همین راستا، شبکه الجزیره تیتری ویژه خبری خود درباره انتخابات جاری در ایران را به «حضور چشمگیر بانوان ایرانی» اختصاص داد و رویداد برجسته این دور از انتخابات را حضور ویژه و معنادار و گسترده زنان در نامزدی انتخابات پارلمانی بیان کرد.

در همین ارتباط، شبکه قطری به نقل از «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از نامزدی دست کم ۱۷۰۰ بانوی ایرانی در انتخابات جاری مجلس خبرداد.

الجزیره در بخشی از گزارش خود برخلاف فضاسازی مرسوم رسانه‌های بیگانه و معارض برای کم رنگ جلوه دادن مشارکت سیاسی مردم به مصاحبه با برخی شهروندان پرداخته و به انعکاس نظرات مردم در این مصاحبه پرداخت.

الجزیره به انعکاس نظرات بانوان ایرانی در اقبال گسترده زنان در این دوره از رقابت‌ها پرداخت و حضور چشمگیر بانوان را در خودباوری و انگیزه آنان در تغییر مواد قانونی برای آزادی‌های مدنی و رفاه اقتصادی و سیاسی و فرهنگی بر اساس قوانین موجود در اساسنامه قانون جمهوری اسلامی ایران دانست.

این شبکه در بخشی از گزارش خود با استناد به نظرسنجی‌ها، پیروزی فهرست اصولگرایان در این دور از رقابت‌ها را محتمل دانست.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ با رأی‌گیری در ۱۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرع در سراسر ایران برگزار شد. بیش از ۱۵ هزار نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شده‌اند که ۱۲ درصد خانم و ۸۸ درصد آقا بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    1 0
    دلتون خوش باشه به این حرف ها. وقتی ارزش های الهی رو فدای مشارکت کردید باید منتظر این خفت و خاری می بودید.
  • ایرانی IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 1
    کلا این انتخابات در راستای ضایع سازی جماعت برعنداز وامریکا بود که به سلامتی انجام شد مصرف پماد ونشستن روی یخ به سوختگان از مشارکت ملت نازنین ایران توصیه میشود غم اخراپوزیسیون ودشمن نباشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس