دیدار خزعلی با وزیر خانواده ارمنستان در نیویورک

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، با «ناریک مکارتچیان» وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ارمنستان، دیدار کرد.

به گزارش مشرق، خزعلی با اشاره به نشست دوم زنان تاثیرگذار در ارمنستان، ابراز امیدواری کرد که بانوان سرآمد و تاثیرگذار دو کشور شناسایی شوند و این ظرفیت جهت کمک به خودکفایی و رشد بیشتر بانوان، ارتقای ارتباطات و بهره‌برداری از توانمندی بانوان دو کشور استفاده شود.

ایجاد مشاغل منعطف برای بانوان، استفاده از پلتفرم های برخط برای حمایت از عرضه و فروش تولیدات بانوان دو کشور، حمایت از خانواده و همکاری در مقابله با الگوهای انحرافی و روایت‌های مجعول جنسیت و خانواده علی‌الخصوص نشر "ایده جنبش جهانی تعهد به خانواده"، و گسترش دیپلماسی عمومی با بهره‌مندی از اشتراکات و علقه‌های فرهنگی دو کشور از دیگر محورهای گفتگوهای معاون رئیس جمهور ایران با وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ارمنستان بود که مورد توجه و تایید طرف ارمنستانی قرار گرفت.

مکارتچیان با ابراز خرسندی از همکاری با کشورمان در خصوص مسائل زنان و خانواده، کشور خود را حامی خانواده معرفی کرد و از تلاش‌های ایران در دهه‌های متوالی برای رسیدگی به خانواده‌های جنگ‌زدگان و شهدا تقدیر کرد.

وی تجارب ایران در توانمندسازی بانوان را بسیار ارزشمند توصیف کرد و از پیشنهادات معاون رییس جمهور کشورمان در راستای همکاری سازنده و توسعه تعاملات استقبال کرد..

از دیگر اعضای هیات ارمنستان، یکی از نمایندگان مجلس این کشور بود که با اشاره به اشتراکات و سابقه فرهنگی دو کشور، از احترام جمهوری اسلامی ایران به ارامنه ساکن در ایران و حفظ میراث فرهنگی ایشان قدردانی و بر توسعه مناسبات تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران ایران در امور زنان و خانواده در صدر هیاتی رسمی برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرده است. شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

نشست شصت و هشتم کمیسیون مقام زن با موضوع اصلی «پرداختن به فقر و تقویت نهادها و تأمین مالی برای همه زنان و دختران» آغاز به کار کرده است. امسال ۱۰۱ هیات عالی‌رتبه از سراسر جهان در این نشست به بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات اولویت‌دار زنان خواهند پرداخت.

در جهان امروز ۱۰.۳ درصد از زنان در فقر شدید زندگی می کنند و فقیرتر از مردان هستند. سازمان ملل متحد پیش بینی می کند برای پایان دادن به این فقر تا انتهای دهه پیش رو، پیشرفتی ۲۶ برابر سریعتر به سمت پایان دادن به فقر لازم است.

همچنین داده های ۴۸ اقتصاد در حال توسعه نشان می دهد که برای دستیابی به توانمندسازی زنان و پایان دادن به فقر و گرسنگی بیش از ۱۰۰ میلیون دختر و زن در جهان، به سرمایه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد دلار اضافی در سال نیاز است.

دستور رسمی نشست شصت و هشتم کیمسیون مقام زن سازمان ملل در حالی به فقر و محرومیت زدایی توجه دارد که جامعه جهانی، امروز شاهد رخدادهایی تاسف باری از گرسنگی کودکان و فقیرتر شدن لحظه به لحظه زنان در فلسطین به دلیل جنگ اسرائیل است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    12 3
    حیف پول بیت المال
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      0 6
      حیف تر اکسیژن که امثال تو حرامش میکنید
  • احمد IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    7 5
    خانم خزعلی بجای کشورهای بزرگ اسلامی مثل ترکیه،عربستان،مصر،اندونزی،پاکستان ومالزی ووووبا کشورهای نیم وجبی ملاقات می کند متاسفم
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      9 5
      ارمنیها قابل احترامند
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      0 2
      ترکیه، عربستان، مصر و پاکستان اگر بزرگ بودند، با صهیونیست‌ها و داعش همکار نبودند.
  • JP ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    1 0
    چرا اینا همش میرن کشور شیطان بزرگ چکار دارن آنجا
  • CH ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 1
    برادر خواهر-یکی ارمنی و اون یکی به ظاهر مسلمان
  • CH ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    1 0
    هر چقدر میتونید به برادران عرمنیتان کمک کنید ببینیم تورکهای ایران از خواب بیدار میشن یا نه
  • SE ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    2 3
    دو کشور دو زاری
  • شهرام RS ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    3 0
    نیویورک رو بدو بدو میره مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    4 0
    واقعا خانم خزعلی تا کنون چه عملکرد موثری در حفظ خانواده و پشتیبانی برای ضرورت حیاتی امروز کشور یعنی فرزندآوری داشته؟ کلا چکاره هستند؟ نقش و کارکرد ایشان در کشور چیست؟
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    1 0
    این خانم به جای موضع دفاعی باید به مبانی انحرافات فکری و فرهنگی و اجتماعی جوامع منحرف هجوم ببرند.
  • مهدی US ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    2 0
    ایشان با پول بیت المال در امریکا چه می کنند. این بودجه ها بی حساب که این جماعت خرج می کنند برای سفر به یک کشور متخاسم برای چیست.
  • محمدی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 0
    خانم خزعلی از آقازادت چه خبر ؟ بالاخره تبعه کانادا هست یانه ؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس