کد خبر 1580634
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
گانتس بدون تایید نتانیاهو عصبانی به واشنگتن می‌رود

بنی گانتس، عضو کابینه جنگ و رئیس حزب اردوگاه اصلی، یکشنبه برای یک سری جلسات بدون هماهنگی با بنیامین نتانیاهو راهی واشنگتن می‌شود.

به گزارش مشرق، طبق وبگاه یدیعوت آحارونوت سفر گانتس در زمان جالب توجه و خاصی انجام می‌شود. با توجه به گزارش‌های آمریکایی مبنی بر اینکه صبر دولت بایدن نسبت به رفتار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ و تسلیم شدن او در برابر خواسته‌های شرکایش در دولت یعنی ایتامار بن گویر و بتسلئیل اسموتریچ (وزیران امنیت داخلی و دارایی) رو به اتمام است، مدت‌ها است که مذاکرات در مورد معامله تبادل اسیران ادامه دارد.

اطرافیان نتانیاهو با عصبانیت اظهار نظر کردند و توضیح دادند که گانتس بدون موافقت نخست وزیر پرواز کرده‌ که برخلاف مقررات دولتی است که «هر وزیر را ملزم می‌کند که سفر خود را از قبل با نخست وزیر هماهنگ کند و موافقت او را درباره سفرش به دست آورد».

به گفته نزدیکان نتانیاهو، «نخست وزیر به وزیر گانتس توضیح داد که دولت اسرائیل تنها یک نخست وزیر دارد».

مقامات ارشد آمریکایی نیز روز جمعه وبگاه یدیعوت آحارونوت گفتند که ایالات متحده «با تمام توان» به فشار برای دستیابی به توافق تبادل اسیران و آتش‌بس ادامه می‌دهد. آنها هشدار دادند: «اگر ثابت کنیم نتانیاهو در حال خرابکاری در این موضوع به دلایل سیاسی است منجر به برخورد مستقیم با کاخ سفید خواهد شد.»

مقامات آمریکایی مدعی شدند: «گرچه حماس بازی می‌کند و زندگی را برای ما سخت می‌کند»، رژیم صهیونیستی نیز همین کار را انجام می‌دهد. اما این ما را متوقف نخواهد کرد ما بر انجام قرارداد متمرکز هستیم.

آنها گفتند نتانیاهو باید هر کاری برای رسیدن به توافق لازم است، انجام دهد. اگر به این نتیجه برسیم که او منطقی عمل نمی‌کند و معامله را خراب می‌کند، برای ما بسیار دشوار خواهد بود - و هیچ راه گریزی از رسیدن به نقطه‌ای از درگیری وجود نخواهد داشت.

مقامات هشدار دادند که حمله بایدن به دولت اشغالگر در صورتی که نتانیاهو توافق را خراب کند، تنها آغاز راه است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس