جنگ در غزه یادآور محاصره سارایوو است

رییس جمهور اسلوونی اعلام کرد حمله اسراییل به فلسطینی‌هایِ در انتظار کمک‌های بشردوستانه خاطرات محاصره سارایوو را تداعی می کند.

به گزارش مشرق، ناتاسا پیرک موسار، رییس جمهور اسلوونی اعلام کرد حمله اسراییل علیه غیرنظامیان در صف غذا در اطراف کامیون های کمک های بشردوستانه، همان احساسی را برانگیخت که گلوله باران بازار مارکاله در سارایوو در طول جنگ بوسنی برانگیخته بود.

وی در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «رویدادهای در غزه، که در آن جان‌ها در انتظار کمک‌های بشردوستانه ضروری از دست رفت، حس مشابهی از شوک و غم را برانگیخت. چه تعداد جان های دیگر باید صرفاً در انتظار غذا از دست برود.»

پیرک موسار گفت: «جهان شاهد تعداد تلفات سرسام آور بیش از ۳۰۰۰۰ نفر است. این رقم وحشتناک، یادآور مسوولیت سنگین کسانی است که این اعمال خشونت آمیز را مرتکب می شوند. دیدن اینکه تاریخ در وحشتناک ترین جلوه هایش تکرار می شود، بسیار ناراحت کننده است. به‌عنوان یک روزنامه‌نگار جوان که زمانی شاهد وحشت‌های حمله به بازار سارایوو بود، خاطرات کشته‌شدگان همچنان آزاردهنده است.»

گلوله باران بازار مارکاله یکی از خونین‌ترین قتل‌عام‌هایی بود که توسط نیروهای صرب بوسنی در طول محاصره سارایوو از آوریل ۱۹۹۲ تا دسامبر ۱۹۹۵ انجام شد.خریداران در بازارها، افرادی که در صف نان بودند، کودکانی که در حیاط مدرسه بازی می کردند و غیرنظامیان دیگر هدف قرار گرفتند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، در اوایل روز پنجشنبه، نیروهای اسراییلی فلسطینیان منتظر کمک های بشردوستانه را در جنوب شهر غزه در منطقه النابلسی گلوله باران کردند که حداقل ۱۱۲ کشته و ۷۶۰ زخمی بر جای گذاشت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    مشرق جان مگه غزه از فلسطین جداست که می نویسی وزارت بهداشت غزه... درست ترش اینه که بنویسی دفتر وزارت بهداشت در غزه یا نمایندگی عالی وزارت بهداشت در غزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس