کد خبر 1581227
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
پیونگ‌یانگ در رصد ماهواره اطلاعاتی کره جنوبی

به گفته منابع نظامی کره جنوبی، اولین ماهواره جاسوسی نظامی این کشور پس از پرتاب ماهواره در ماه دسامبر (آذر) تصاویری «با وضوح خوب» از مرکز پیونگ‌یانگ (پایتخت کره شمالی)، به سئول مخابره کرده است.

به گزارش مشرق، اولین ماهواره جاسوسی نظامی بومی کره جنوبی در ۲ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۱ آذر ۱۴۰۲) از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا در مدار قرار گرفت و به کره جنوبی این امکان را داد تا به طور مستقل تصاویر ماهواره‌ای از ارتش و رهبری کره شمالی به دست آورد.

به گفته این منابع، ماهواره الکترواپتیکال و مادون قرمز (EO/IR) در یک ارسال آزمایشی تصاویر ماهواره ای خانگی از مناطق کره شمالی از جمله پیونگ یانگ را ارسال کرده است.

یک منبع نظامی گفت: از نتایج ویرایش عکس‌های ماهواره‌ای که اخیراً ارسال شده است، وضوح تصویر به همان خوبی است که انتظار می‌رود.

این منبع خاطرنشان کرد: منطقه مرکزی پیونگ یانگ و شناورها در یک بندر به وضوح (در عکس ها) دیده می شوند.

به گفته منابع دیگر، عکس‌هایی که در حال حاضر ارسال می‌شوند نیاز به ویرایش سنگین دارند، اما انتظار می‌رود ماهواره از ماه آینده تصاویری با وضوح بالاتر به مرکز اطلاعات ارسال کند.

منابع به دلایل اطلاعاتی سوژه های دقیق عکس گرفته شده در این تصاویر را مشخص نکردند.مرکز پیونگ یانگ ساختمان مقر حزب کارگران کره است که دفتر رهبر کیم جونگ اون در آن قرار دارد.

یک منبع دیگر خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی، پیش‌بینی می‌شود (ماهواره) طبق برنامه‌ریزی شده تا ژوئن یا ژوئیه (خرداد یا تیر ۱۴۰۳) وارد مأموریت شناسایی کامل خود شود.

زمانی که ماهواره بومی وارد مرحله ماموریت کامل خود شد، انتظار می‌رود که به کاهش اتکای شدید کره جنوبی به تصاویر ماهواره‌ای آمریکا در کره شمالی کمک کند، که می‌تواند توانایی‌های نظارت مستقل سئول بر کره شمالی را تقویت کند.

کره جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، چهار ماهواره دیگر را برای نظارت بهتر بر کره شمالی به فضا بفرستد، از جمله دومین ماهواره رادار با دیافراگم مصنوعی که قرار است در ماه آوریل از پایگاه نیروی هوایی در فلوریدا پرتاب شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    ای داااااد ای بیدااااااد!! جلسهٔ فوری شورای امنیت برگزار کنین، به چه حقی کرهٔ نوکر جنوبی داره از کشور جمهوری دموکراتیک خلق کره جاسوسی میکنه ؟؟! چرا خفه خون گرفتن غربی‌ها ؟؟!
  • سید IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 0
    این هم از نتایج دوستی با یانکیستان! کاری می کند که یک ملت دو شقه شوند و آن گروه که به چنین جانورانی اعتماد کرده اند به خواست ارباب یانکی خود به روی هموطنان شان اسلحه بکشند و ایشان را دشمن و یانکی ها را دوست بپندارند!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس