کد خبر 1573091
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
تدابیر تازه کره جنوبی علیه توان اتمی کره شمالی

وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه از اقدامات جدید برای مقابله با تهدید احتمالی اتمی کره شمالی خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که در حال بررسی طرحی برای ایجاد یک فرماندهی جدید برای مقابله با تهدیدات اتمی کره شمالی در سئول است.

به نوشته روزنامه «کره هرالد» این طرح شامل گسترش ستاد مشترک برای پاسخ به تهدیدات اتمی پیونگ یانگ است. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که فرماندهی جدید بر سامانه آمادگی اتمی «سه محوره» که شامل دفاع هوایی و موشکی و پاسخ فوری است، متمرکز است.

این در حالی است که یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که هیچ نشانه‌ای از اقدام نظامی مستقیم کره شمالی علیه کره جنوبی شناسایی نشده است.

«جونگ پاک» مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور کره شمالی گفت که ایالات متحده به نظارت بر اوضاع و محافظت از متحدان خود در منطقه از جمله سئول و ژاپن ادامه می‌دهد.

نتایج یک نظرسنجی جدید در کره شمالی نشان داد که همکاری سه جانبه کنونی بین آمریکا با ژاپن و کره جنوبی برای کاهش تهدید اتمی کره شمالی کافی نیست.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط «موسسه مطالعات چی جونگ هیون» بیش از ۶۰ درصد مردم کره جنوبی نسبت به استفاده واشنگتن از تسلیحات اتمی خود در صورت وقوع حادثه احتمالی در شبه جزیره کره تردید دارند.

بر اساسنتایج این نظرسنجی، ۶۰.۸ درصد از پاسخ‌دهندگان در مورد اعتقادشان به استفاده از «بازدارنده اتمی» ایالات متحده برای محافظت از کره جنوبی در صورت وقوع حادثه در شبه جزیره کره، پاسخ منفی دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    خاک تو سر ژاپن وکره جنوبی بجای متحد شدن با کره شمالی نوکری آمریکا می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس