کانادا: کی‌یف از ما نخواسته که نیروی نظامی به اوکراین اعزام کنیم

وزیر دفاع کانادا می‌گوید تصمیم این کشور برای اعزام نیروی نظامی ویژه به اوکراین به درخواست کی‌یف صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، «بیل بِلر» وزیر دفاع کانادا که اخیراً اعلام کرده بود که این کشور قصد دارد نیروی نظامی ویژه به اوکراین اعزام کند در پاسخ به خبرنگاران مدعی شد که این تصمیم دولت کانادا با درخواست کی‌یف صورت نگرفته است.

هفته پیش وزیر دفاع کانادا اعلام کرد که اتاوا آماده است تعداد محدودی نیروی نظامی را به اوکراین اعزام کند، اما وظیفه اصلی این نیروها آموزش سربازان اوکراینی است و نه مشارکت در جبهه‌های نبرد.

چهارشنبه گذشته فایننشال‌تایمز به نقل از «یک مقام آگاه و دفاعی اروپا» اعلام کرد اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه درباره استقرار احتمالی نیروهای غربی در اوکراین با هدف ایجاد بازدارندگی و راهبرد ابهام در برابر روسیه بود و همه می دانند که هم‌اکنون نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند.

این مقام دفاعی اروپایی که فایننشال‌تایمز به نام او اشاره‌ای نکرده دراین‌باره گفت: همه می‌دانند که نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند، اما آنها تاکنون به صورت رسمی آن را تأیید نکرده‌اند.»

«اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان هم اعلام کرد که نه کشورهای ناتو و نه کشورهای اتحادیه اروپا نیروی زمینی خود را به اوکراین اعزام نخواهند کرد. پیش از این نیز، دبیر کل ناتو احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین از سوی کشورهای این ائتلاف را رد کرده بود. دبیر کل ناتو گفت که این ائتلاف برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گزارش‌ها مبنی بر اینکه ناتو قصد اعزام پرسنل نظامی به اوکراین را دارد، را رد کرد. دبیر کل ناتو در در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ناتو به شکل بی سابقه‌ای از اوکراین حمایت می‌کند. ما این کار را از سال ۲۰۱۴ انجام داده ایم و پس از حمله (روسیه)، آن را افزایش داده ایم. اما هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروهای رزمی ناتو به اوکراین مطرح نیست.

پیش از این «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم تأکید کرده بود که رهبران اروپایی درباره امکان اعزام نیروهای نظامی به اوکراین گفت‌وگو کردند، اما هنوز اجماعی وجود ندارد.

ساعاتی پیش «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که در صورت اعزام نیروهای غربی به اوکراین، درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه نه یک احتمال که اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

همچنین وزرای اتحادیه اروپا از تصویب سیزدهمین بسته تحریمی علیه روسیه خبر دادند که در چارچوب آن اقدامات محدودکننده‌ای علیه ۱۰۶ شخص حقیقی و ۸۸ شخص حقوقی اعمال شد.

در بیانیه‌ای که از سوی شورا منتشر شده، آمده است: «شورای اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که اقدامات محدودکننده‌ای علیه ۱۰۶ فرد و ۸۸ نهاد دیگر که مسئولیت اقداماتی را که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می‌کند، اعمال کند».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عمیر IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    هرچی زودتر اعزام کنین
  • عمیر IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    هرچی زودتر اعزام کنین ت روسی دل مونده تر بشن خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس