بهادری جهرمی: مردم، فرصت حل مشکلات هستند

سخنگوی دولت گفت: حضور مردم در انتخابات بار مسوولیت را سنگین‌تر می‌کند و عزیزانی که به هر دلیلی ترجیح دادند که در انتخابات شرکت نکنند، امیدواریم گلایه‌های‌شان منتقل شود و مشارکت داشته باشند.

به گزارش مشرق، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران در سخنانی، گفت: از مردم و همه کسانی که در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت کردند قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: این حضور بار مسؤولیت را سنگین‌تر می‌کند و عزیزانی که به هر دلیلی ترجیح دادند که در انتخابات شرکت نکنند، امیدواریم گلایه‌هاشان منتقل شود و مشارکت داشته باشند.

انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

بهادری جهرمی اظهار داشت: الحمدالله انتخابات در سلامت کامل برگزار شد و در حوزه‌هایی که انتخابات تمام الکترونیک داشتند، شاهد بازخورد خوبی بودیم که امیدواریم انتخابات الکترونیکی توسعه یابد.

سخنگوی دولت با اشاره به سیل در سیستان و بلوچستان، ضمن ابراز همدردی با مردم این استان، بیان کرد: در این سیل کشته‌ای نداشتیم، ولی آسیب‌های زیادی وارد شده است. در این خصوص وزیر کشور سریعاً به منطقه سفر داشت و وزیر نیرو هم به این استان رفت و دستگاه‌های ذیربط در منطقه حضور دارند. البته چون استاندار اختیارات ویژه داشت، امکان تصمیمات مهم فراهم بود.

وی ادامه داد: بسیاری از موضوعات مثل قطعی آب و برق رفع شده و سایر خدمات در حال رسیدگی است. نهادهای انقلابی نیز مجموعه‌های نظامی و دستگاه‌ها در استان در حال خدمت‌رسانی هستند.

بهادری جهرمی با اشاره به نرخ تورم اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه ماه، بر اساس آخرین آمار مرکز آمار کشور، به ۳۵ کاهش یافته است که نشان از کاهش بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصدی از ابتدای فعالیت دولت دارد؛ در ۱۲ ماه گذشته هم این نرخ کمتر از ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: دولت تلاش کرد که شوک‌های اقتصادی را کنترل و مهار و به سمت ثبات قیمت‌ها حرکت کند و علی‌رغم اینکه حوادث داخلی و بیرونی داشتیم تلاش شد، نظام اقتصادی کشور کمتر متأثر شود.

سخنگوی دولت گفت: اقدامات خوبی هم به‌ویژه در بخش تأمین و تخصیص ارز صورت گرفته است؛ در حوزه تجارت خارجی علی‌رغم آنکه در مجموع شاهد کاهش برخی درآمدها بودیم اما در مجموع شاهد افزایش تجارت خارجی و درآمدهای نفتی بودیم که این جهت‌دهی موجب شد تا نرخ رشد اقتصادی در حوزه نفت و گاز در برخی فصول حتی به بالای ۲۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: در عین‌ حال که در مجموع نرخ رشد اقتصادی ما در فصول مختلف با نظر مرکز آمار به ۷ درصد هم رسید که البته طبق نظر بانک مرکزی پنج و نیم درصد بوده است، لذا نرخ‌های رشد سه و نیم، چهار و پنج درصد را در مقاطع مختلف داشته‌ایم و امیدواریم در زمستان هم رشد اقتصادی قابل قبولی داشته باشیم.

بهادری جهرمی گفت: در حوزه مسکن موفق شدیم وارد رشد مثبت شویم؛ در حوزه نفت و گاز به طور خاص رکورد شکنی را داشتیم؛ البته در برخی حوزه‌ها نتوانستیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به اهداف‌مان دست یابیم؛ به عنوان مثال خشکسالی و آثار آن اجازه نداد به هدف‌گذاری‌ها برسیم.

وی با بیان اینکه افزایش خرید تضمینی گندم را با افزایش نرخ ۱۲۲ درصد داشتیم گفت: در ابتدای دولت بیش از دو برابری است و در کالاهای اساسی افزایش ۲۲ درصدی را داشتیم و امیدواریم با سرعت بیشتری مسیر رشد را طی کنیم تا قابلیت اثرگذاری آن بر سفره‌های مردم و سبد خانوارها هر چه زودتر قابل لمس‌تر باشد.

سخنگوی دولت درباره افزایش حقوق کارگران گفت: افزایش حقوق کارگران در شورایعالی کار مشخص می‌شود که فقط یک سوم اعضای آن از دولت است. طبق روال معمول نمایندگان دولت، نگاه‌شان جبران هزینه‌های کارگران است.

بهادری جهرمی افزود: در عین حال تلاش داریم تا کارفرمایان، توان تحقق رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی را برای کارگران عزیز داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی بین‌المللی اظهار کرد: نگاه این دولت از ابتدا استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی در چهارچوب استقلال کشورمان بوده است؛ عضویت در شانگهای و بریکس در همین چهارچوب است. البته بهره‌برداری از مجموعه‌های تجارت جهانی محدود به یک گروه نیست و ما در سال گذشته موفق شدیم رکورد تجارت خارجی را شکسته و از آن عبور کنیم و در تعاملات دو و چند جانبه سعی می‌شود این نگاه وجود داشته و بهره‌برداری شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: در سفر اخیر رییس‌جمهور به الجزایر هم به این موضوع توجه شد؛ حضور در اجلاس‌ها علاوه بر ظرفیت‌های مستقیم آن اجلاس، محیطی است برای استفاده و بهره‌برداری از روابط چند جانبه تا از ظرفیت‌های جانبی و حاشیه ای آن اجلاس استفاده شود؛ حضور وزیر صمت در این اجلاس هم در توسعه همکاری‌ها قابل ارزیابی است.

در حال تکمیل...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • م IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    20 3
    دلار شده 60هزار تومان خوابید. یا نمیتوانید بیچاره مردم با گرانی چه کنند با حرف که نمیشود مملکت اداره کرد آقای سخنگو تیم زبده و خبره و کار بلد پیدا کنید
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      2 0
      متاسفانه، سفسطه و مغلطه ایشان تمامی ندارد. یکم واقع بین باش برادر. یک سری به بازار بزن ببین شب عید وضعیت مردم و کاسبان و ... چطوره بعد حرف بزن. اجاره خانه بیداد می کند مردم حاشیه نشین کرده. مسکن طی دو سال از بالای 300% و ... واله خدا و قیامت هم هست. نکیر و منکر هم هست.
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      به خاطر همین، ما به این گروهها میگیم متوهم!!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 14
    مردم گل کاشتند
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      مردم گل کاشتن اینجور بگو
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 16
    مردم دشمن رو روسیاه کردند حال نوبت شماست که برای مردم کاری کنید
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      چرا فکر میکنین همه دنیا حواسشون به ما هست؟؟؟
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      چششششم
  • ن IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 7
    شکر خدا
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 6
    تعهدتون رو در قبال مردم انجام دهید
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    10 0
    رای دادن دلاز شد ۶۲ خخخخختت
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    6 0
    دلار 60 هزار تومان شده بعد شما از بار مسئولیت حرف میزنید؟
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 0
    لطفا
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    3 0
    مشخص کنید چند درصد از افراد رای ندادن
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 0
    وقتی میگن وزارت نفت را شفاف کنید منظور این نیست بگید بکی فروختید و چه جوری فروختید ! منظور اینه که حقوق میادین نفتی ایران را پیگیری و اعلام کنید . حقوق و مزایا و عملکرد مدیران برای پیشرفت صنعت و علم نفت را اعلام کنید
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 0
    ایشان فرمودند افزایش حقوق کارگر با شورای عالی کار است شورای عالی کار هم دولت بعلاوه کارفرما منهای کارگر است رفتن با کمک وزارت بهداشت سبد کالری کارگر را تغییر دادن تا از هر طرف به کارگر وبازنشسته حمله کنند
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    4 0
    دماغ پینوکیو دراز شد
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 0
    پرسپولیس را هم دادن وزارت کار اون هم مثل گذشته تیم را قالب می‌کنه به تأمین اجتماعی وخرج تیم از جیب بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت میشه آفرین بر سید مظلومان
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    1 0
    آقایون دولتی این بار اگ تورم بالا بره اوضاع خیلی پیچیده میشه تو رو خدا بفکر باشید
  • نادر IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    بی خیال
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    قانون برای همه باشه و سلیقه تعطیل شه
  • ناشناس IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    مواظب باشید زیر بار سنگین مسئولیتتون کمر مردم نشکنه
  • US ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    به لطف چای دبش یک تعداد کمی هم نیامدند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس