er

یک کارمند نیروی هوایی ایالات متحده، با مجوز دسترسی فوق‌سرّی، متهم به اشتراک گذاری اطلاعات طبقه بندی شده در مورد جنگ روسیه با اوکراین در سایت دوستیابی جنسی شد

به گزارش سرویس جهان مشرق، یک کارمند نیروی هوایی ایالات متحده متهم به اشتراک گذاری اطلاعات طبقه بندی شده در مورد جنگ روسیه با اوکراین در سایت دوستیابی شد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یک کارمند غیرنظامی نیروی هوایی ایالات متحده در دادگاه فدرال در نبراسکا به انتقال اطلاعات طبقه‌بندی شده در مورد جنگ روسیه با اوکراین در یک پلتفرم دوستیابی جنسی خارجی متهم شده است.

دیوید فرانکلین اسلیتر، ۶۳ ساله، که به گفته مقامات، به عنوان یک سرهنگ ارتش بازنشسته شد و سپس در مقر فرماندهی استراتژیک ایالات متحده در پایگاه نیروی هوایی Offutt منصوب گردید، روز شنبه به اتهام افشای غیرقانونی اطلاعات دفاع ملی و توطئه برای انجام این کار دستگیر شد. گفته می شود که اسلیتر دارای مجوز دسترسی فوق سری بوده است.

لو رفتن اطلاعات محرمانه‌ی ناتو در سایت دوستیابی جنسی+عکس

دادستان ها می گویند اسلاتر در جلسات توجیهی بین فوریه و آوریل ۲۰۲۲ در مورد جنگ روسیه با اوکراین شرکت کرد و علیرغم امضای مدارک مبنی بر عدم افشای اطلاعات طبقه بندی شده، جزئیات اهداف نظامی و توانایی‌های روسیه را در یک پلتفرم پیام رسانی آنلاین به کسی که گفته می شود زنی ساکن اوکراین بوده، انتقال داده است.

لو رفتن اطلاعات محرمانه‌ی ناتو در سایت دوستیابی جنسی+عکس

بر اساس یک کیفرخواست، آن همدست مظنون که توسط دادستان شناسایی نشده است، مکرراً از اسلیتر درخواست اطلاعات کرده و او را به عنوان «عشق مخفی مخفی من» و «دِیو شیرین من» توصیف کرده است. برخی گزارش‌ها حتی این گمانه را مطرح کرده‌اند که عامل تخلیه اطلاعاتی اسلیتر نه حتی یک زن واقعی، که یک ربات بوده است! بر اساس محتویات چت‌های منتشر شده، ظاهار اسلیتر حتی از جلسات محرمانه‌ای که در آن‌ها شرکت می کرده، برای این «زن اوکراینی» واقعی یا جعلی، تصاویر پخش زنده نیز می فرستاده است!

لو رفتن اطلاعات محرمانه‌ی ناتو در سایت دوستیابی جنسی+عکس
بخشی از سوالات و درخواست‌های اطلاعات از جانب «زن اوکراینی» از دیوید فرانک اسلیتر

دستیار دادستان گفت:

همانطور که گفته می شود، آقای اسلیتر، یک کارمند غیرنظامی نیروی هوایی و سرهنگ بازنشسته ارتش ایالات متحده، آگاهانه اطلاعات محرمانه دفاع ملی را، در بی توجهی آشکار به امنیت کشورش و سوگند او برای حفظ اسرار آن، به شخص دیگری مخابره کرده است.

سوزان لهر، دادستان ایالات متحده در ناحیه نبراسکا، در همین‌ زمینه به رسانه‌ها گفت:

«مسئولیت‌های خاصی بر عهده افرادی است که به اطلاعات فوق سری دسترسی دارند. اتهامات علیه آقای اسلیتر برای بررسی خیانت احتمالی او به این تعهدات و مسوولیت‌هاست. ما مشتاقانه منتظر ادامه کار خود با FBI و دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی برای اطمینان از امنیت کشورمان هستیم.»

یوجین کوول، مامور ویژه، از دفتر میدانی FBI اوماها، گفت:

«اف‌بی‌آی کسانی را که به‌طور غیرقانونی از دسترسی خود به اطلاعات طبقه‌بندی شده برای به خطر انداختن امنیت ملی ما استفاده می‌کنند، تحت بازجویی قرار می دهد. وقتی افراد اعتمادی را که برای حفاظت از اطلاعات ملت ما به آن‌ها داده شده نقض می‌کنند، کشور ما را در معرض خطر قرار می‌دهند. ما به همکاری شانه به شانه با شرکای خود برای محافظت از مردم آمریکا و حمایت از قانون اساسی با حفاظت از اطلاعات طبقه بندی شده کشورمان ادامه خواهیم داد.»

اولین جلسه دادگاه اسلیتر فردا، ۵ مارس، در ناحیه نبراسکا برگزار خواهد کرد. اسلیتر در صورت محکومیت با حداکثر مجازات ۱۰ سال زندان، سه سال آزادی تحت نظارت و جریمه تا ۲۵۰۰۰۰ دلار برای هر اتهام توطئه برای مخابره و انتقال اطلاعات دفاع ملی مواجه است. یک قاضی دادگاه منطقه ای فدرال پس از در نظر گرفتن دستورالعمل های مجازات ایالات متحده و سایر عوامل قانونی، حکم مجازات را تعیین می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    4 0
    چه‌ها که نمیکنه!!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    خوب آخه شما از یه مشت یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش انتظار دیگه ایداشتین مگه ؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس