خارطوم: مخالفتی با اصل احداث پایگاه روسی در دریای سرخ نداریم

خارطوم اعلام کرد که هیچ مخالفتی با اصل احداث پایگاه دریایی روسیه در سودان ندارد و این موضوع باید در پارلمان جدید تصویب شود.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه سودان علی صادق علی تصریح کرد که مقامات سودانی هیچ گونه اعتراضی به احداث یک پایگاه دریایی روسیه در کشورشان ندارند.

وی در حاشیه نشست دیپلماتیک در آنتالیا گفت که «ما هیچ اعتراض اساسی به توافقات انجام شده در دولت قبلی نداریم، زیرا این یک تعهد برای کشورمان است».

در دسامبر سال ۲۰۲۰ یک توافقنامه بین دولتی میان مسکو و خارطوم برای ایجاد یک مرکز پشتیبانی لجستیکی به منظور رفع نیازهای کشتی‌های ناوگان دریایی روسیه در شهر پورت سودان امضا شد. اما به دلیل بحران سیاسی داخلی در این کشور و انحلال پارلمان، طرف سودانی هنوز نتوانسته مراحل نهایی تصویب آن را انجام دهد.

سفیر روسیه در خارطوم آندری چرنوول، فوریه گذشته تأیید کرد که «سودان هنوز نتوانسته مراحل تصویب توافقنامه ایجاد پایگاه دریایی روسیه در دریای سرخ را تکمیل کند».

رئیس دستگاه دیپلماسی سودان توضیح داد که پس از انتخابات، پارلمان جدید کشورش توافق با روسیه در خصوص ایجاد پایگاه دریایی در این کشور را بررسی خواهد کرد.

علی صادق علی تصریح کرد که باید مجلس جدید تشکیل شود تا این توافقنامه بررسی شود و به دولت توصیه می‌کند که این موضوع را به مجلسی که انتخاب می شود واگذار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 0
    به به، خیلی هم عالی!! خوب از یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون دود بلند خواهد کرد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس