تاکید اتحادیه اروپا بر حل‌وفصل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران

نماینده اتحادیه اروپا در جلسه شورای حکام از ایران خواست تا به همکاری کامل و به موقع با آژانس بپردازد و بر تعهد این اتحادیه در حل‌وفصل سیاسی و دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش مشرق، نماینده اتحادیه اروپا روز چهارشنبه و در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بر تعهد این اتحادیه در حل‌وفصل سیاسی و دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران تاکید کرد.

نماینده اتحادیه اروپا نسبت به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص تسریع برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده و مدعی شد که اقدامات ایران هیچ توجیه معتبر غیرنظامی ندارد.

او مدعی شد که اقدامات ایران در توقف اجرای پروتکل الحاقی بر روی اقدامات نظارتی و راستی آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاثیر گذاشته است.

سخنگوی اتحادیه اروپا در جلسه شورای حکام از ایران خواست تا فورا از اقدامات خود بازگشته و تعهدات سیاسی خود در رابطه با عدم اشاعه هسته‌ای را از سربگیرد.

نماینده اتحادیه اروپا در انتها خواستار همکاری کامل و به موقع ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

ساعاتی پیش نیز نماینده آمریکا در شورای حکام آژانس بین‌المللی اتمی خواستار رقیق‌سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد ایران شد و اقدامات هسته‌ای اخیر ایران را محکوم کرد.

در بیانیه آمریکا که در جلسه شورای حکام قرائت شد، آمده است: «ایران باید تمام ذخیره ۶۰ درصدی و نه بخشی از آن را کاهش دهد و تولید اورانیوم تا ۶۰ درصدی خود کاملا متوقف کند».

نماینده آمریکا در ادامه گفت: «امروز هیچ کشوری غنی‌سازی اورانیوم را تا ۶۰ درصد برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، انجام نمی‌دهد و اقدامات ایران برخلاف رفتار تمام کشورهای ان‌پی‌تی است».

آمریکا همچنین از اقدام ایران در لغو مجوز بازرسان آژانس انتقاد کرد.

پیشتر «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی در این‌باره گفته بود: «ما عملکرد بازرسان را زیرنظر داریم و حق داریم آن‌ها را قبول یا رد کنیم. تصمیم نپذیرفتن برخی از آن‌ها به معنای همکاری نکردن ایران نیست. ما با آژانس همکاری می‌کنیم و این همکاری روزانه ادامه دارد، اما برخی از بازرسان به علت عملکردشان رد شدند، این عادی و متداول است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن RU ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 0
    موافقم
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 0
    قدرت لذت بخشه☺️

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس