حماس

نشریه آمریکایی نشنال اینترست تاکید کرد: نفوذ ایران در غزه باقی خواهد ماند و شُل کردن اتحاد میان حماس و ایران، بزرگ‌ترین چالش آمریکاست.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: این نشریه نوشت: جوزف بایدن اخیرا در سخنرانی سالانه در کنگره تأیید کرد که ارتش آمریکا یک «اسکله موقت در سواحل غزه» برای دریافت محموله‌های آب، غذا و دارو ایجاد خواهد کرد. بایدن ضمن تکرار اعتقاد خود به حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس، بحران انسانی در غزه را تخطئه کرد. واشنگتن و شرکای عرب آن متوجه شده‌اند که در بحبوحه حوادث پس از ۷ اکتبر، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تمایلی به بررسی یک توافق صلح ندارند. به همین ترتیب، آنها اذعان دارند که تشکیلات خودگردان فلسطین که توسط دولت‌های پی‌درپی نتانیاهو تضعیف و از سوی مردم فلسطین هم به دلیل بی‌کفایتی و فساد تحقیر شده‌، نمی‌تواند وظیفه اداره غزه را برعهده داشته باشد.

اما در خاورمیانه جدید، خلاءهای سیاسی همچنان به بروز خشونت منتهی می‌شود. بنابراین، ما به یک راه‌حل واقع‌بینانه نیاز داریم که بتواند در برابر ناآرامی‌هایی که ناگزیر به دنبال جنگ خواهد بود، مقاومت کند.

تشکیلات خودگردان فلسطینی که کاخ سفید از آن حمایت می‌کند، نمی‌تواند بدون تأیید حماس، غزه را اداره کند. ایدئولوژی حماس باقی خواهد ماند و ایران به هر شکل سیاسی که حماس به خود بگیرد، به حمایت از آن ادامه خواهد داد. به طور خلاصه، نفوذ ایران بر غزه باقی خواهد ماند، مهم نیست. سست کردن اتحاد میان حماس و ایران و نفوذ ایران در غزه بزرگ‌ترین چالش آمریکاست. ایالات متحده به یک سیاست روشن در قبال ایران نیاز دارد که در آن، اهداف راهبردی تهران مورد توجه قرار گرفته باشد؛ از بیرون راندن آمریکا از خاورمیانه تا در هم شکستن اسرائیل، که هر دوی اینها در تضاد با منافع ایالات متحده است. توماس فریدمن آن را به خوبی در نیویورک تایمز توصیف کرد: ما نباید در مورد خطرات توهم داشته باشیم زیرا جنگ می‌تواند در هر لحظه از سایه بیرون آمده و جنبه عملی به خود پیدا کند. آمریکا باید بداند که فلسطینی‌ها به یک جایگزین برای ایدئولوژی تبلیغ شده از سوی حماس نیاز دارند: این جایگزین باید امید واقعی برای یافتن مشاغل، تامین مسکن، مدارس و بیمارستان‌ها ایجاد کند. از شکوفایی فلسطین، صلح پایدار حاصل خواهد شد که امنیت و عزت را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تضمین می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    1 1
    لعنت بر آمریکا و اسرایل
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    2 2
    مقاومت فلسطین قبل از انقلاب ایران هم ریشه داشته و اتفاقا از عوامل موثر بر انقلاب 57 بوده است، امریکابیها کتاب مقاومت را از صفحات میانی دست گرفته اند.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    3 1
    این چیز عجیبی نیست. شما با همه تروریستای منطقه پیوند عمیقی دارید.
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      قطعا هم همینطوره تروریست انگلیسی آشغال کثیف یک فرزند نامشروع تروریست وحشی داره که اسمش اسرائیله. در ضمن تعداد بسیاری جیره خوار تروریستی آمریکایی توی منطقه و همه جای جهان پراکنده هستند. به حق ماه عزیز رمضان انشاء الله بزودی شاهد نابودی بزرگترین تروریسم جنایتکار قرن یعنی آمریکا رذل و پیروان فاسدش خواهیم بود. همانطور که فرعون و نمرود و قارون و ... نابود شدند.
  • Hamid IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    کدوم‌ پیوند سرانشون تو قطر و ترکیه هستن برای مشورت میرن مصر ایران حتی از حمله خبر هم نداشت اونا حتی پشت بشار اسد که متحد ما بود خالی کردن ما فقط هدفمون‌ مشترک نابودی اسراییل فقط فقط همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس