1

امروز قالیباف را تخریب می‌کنند و فردا فرد دیگری را، چرا که این افراد متوقف نمی‌شوند و از تخریب یک نفر راضی نمی‌شوند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم؛ غزه در قله استقامت، ملزومات نوسازی بافت‌های فرسوده، آیا این بار هم دربی مساوی می‌شود؟ و پیامدهای واگذاری دو باشگاه ورزشی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

ماجرای برگزاری انتخابات و حواشی پس از آن همچنان در صد اخبار روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار دارد، روزنامه هم‌میهن این‌روزها به دنبال پاسخی برای دلایل تحریم انتخابات از سوی خاتمی گشته و در شماره امروز خود نوشته است:

قاطبه اصلاح‌طلبان عمدتا مشارکتی در انتخابات نداشتند. نه لیست دادند و نه توصیه‌ای به ثبت‌نام کردند. بنای اصلاح‌طلبان این بود که کنار اکثریت خاموش قرار بگیرند. سیدمحمد خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات هم در بیانیه خود همین رویکرد را مطرح کرد. از این جهت اصلاحات یک آورده بزرگ کسب کرد. درست است که اکثریت جامعه شاید از اصلاح‌طلبان هم ناراضی باشند و نقدهایی داشته باشند، اما این حرکت آشتی بین اصلاح‌طلبان و اکثریت جامعه در این انتخابات بود. انتخاباتی که عدم مشارکت مردم در آن انفعالی نبود و فعال بود. به دنبال ارسال پیامی با عدم مشارکت بودند. همراهی با این کنش اجتماعی و سیاسی به اعتبار اصلاحات در جامعه افزود. امیدوارم اصلاح‌طلبان بتوانند از این ۶۰ درصد نمایندگی بگیرد.

خاتمی می‌خواهد کنار براندازان عکس یادگاری بگیرد/ روزنامه اعتماد: امروز قالیباف تخریب می‌شود فردا فرد دیگری!

مروری دقیق بر رسانه‌های اصلاح‌طلب حکایت از آن دارد که موضوع رای ندادن سیدمحمد خاتمی تبدیل به موضوع و بحث در جریان اصلاحات تبدیل شده است، اصلاح طلبان ساختاری و رادیکال‌های جریان اصلاحات رای ندادن خاتمی را یک کنش موثر در زمینه عادی سازی تحریم انتخابات و تبدیل این موضوع از تنبیه حاکمیتی – اجتماعی به کنش و حق انتخاب سخن به میان آورده و از جانب دیگر تاکید دارند خاتمی با این اقدام خود زمینه های رونمایی از گفتمان جدید اصلاحات به عنوان آلترناتیو شرایط موجود را فراهم کرده است.

در آن سو طیف اصلاح طلبان نهادی و مشارکت‌جو نیز بر این عقیده هستند که رای ندادن خاتمی عمل به دستورات تاج‌زاده از زندن بوده و وی را از حوزه راهبر فکری جریان اصلاحات به پیرو تاج زاده و اصلاح طلبان ساختاری تنزل داده است. این بخش از اصلاح طلبان تاکید دارند در شرایط کنونی خاتمی با عمل به دستورات اصلاح طلبان ساختاری عملا به نیمه دیگر میرحسین موسوی(از سران فتنه) تبدیل شده و در عمل و بدون اینکه اعلام رسمی کند در مسیر گذاریون را انتخاب کرده است.

به باور این چهره‌های اصلاح طلب، متوهمانی که به اسم جریان اصلاح طلبی به ترویج براندازی می‌پردازند، درصدشان بیش از ۴ تا ۵ درصد نیست.

واکنش اصلاح‌طلبان به تخریب‌گران انتخابات

بررسی اظهارات چهره‌ها و رسانه های اصلاح طلب و اعتدالیون بیانگر آن است که آنان به محور اصلی عملیات در خصوص تولید شکاف میان اصولگرایان و تولید انگاره پایان سیاست ورزی محمدباقر قالیباف تبدیل شده اند.

روزنامه اعتماد با اشاره به تلاش جریان‌های مختلف برای به دست آوردن کرسی ریاست مجلس می‌نویسد:

متاسفانه بسیاری از افراد در طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا از نظر مدیریتی چندان نقطه مثبتی در برنامه و کارنامه خود نداشتند، در گذشته درصدد تخریب قالیباف برآمدند. منتها موجی که در آستانه انتخابات مجلس شکل گرفت، موج متفاوتی است و باید به صورت جدی‌تر ارزیابی کرد چراکه با داخلی‌ها و خارجی‌ها همراه شده است. البته موج جدید تخریب قالیباف حرف قابل پذیرشی ندارد. نکته قابل توجه این است که هر فردی در کنار قوت‌هایش، ضعف‌هایی هم دارد اما آنچه از طریق تخریب دنبال می‌شود پشتوانه منطقی ندارد.

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشته است:

در هر صورت این دوستان تصور می‌کنند می‌توانند مدیریت مجلس را در دست بگیرند، اگر مجلس تا این اندازه تنزل کرده، این اقدام را انجام دهند و قابلیت‌های خود را نشان دهند اما بعید می‌دانم که در مجلس نسبت به ریاست افراد تندرو استقبال صورت بگیرد و اینها بتوانند نظر دیگران را به خودشان جذب کنند. امروز قالیباف را تخریب می‌کنند و فردا فرد دیگری را، چرا که این افراد متوقف نمی‌شوند و از تخریب یک نفر راضی نمی‌شوند!

خاتمی می‌خواهد کنار براندازان عکس یادگاری بگیرد/ روزنامه اعتماد: امروز قالیباف تخریب می‌شود فردا فرد دیگری!

روزنامه آرمان ملی نیز به نقل از مسعود پزشکیان درباره آینده کرسی ریاست مجلس نوشته است:

اگر قرار باشد افرادی که در روزهای گذشته، اظهارات غیراخلاقی و غیرمنطقی مطرح کردند در قامت ریاست مجلس قرار بگیرند، قطعا ریاست آقای قالیباف منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. اینکه بیایم هنوز از راه نرسیده و کار نکرده، فردی را نقد کنیم که کارهای زیادی انجام داده است، منطقی نیست؛ افرادی که به قالیباف نقد می‌کنند، کجای مملکت را توانسته‌اند درست کنند؟

خاتمی می‌خواهد کنار براندازان عکس یادگاری بگیرد/ روزنامه اعتماد: امروز قالیباف تخریب می‌شود فردا فرد دیگری!

اصلاح طلبان و اعتدالیون تاکید دارند، اینکه قالیباف در ادامه مسیر هم‌قطارانش را عوض می‌کند و همسو با جبهه پایداری و همفکران آن راه جدیدی برای خود تعریف می‌کند که اگرچه بقای آن را تضمین می‌کند اما از جرگه آن دسته از سیاستمدارانی که سایر جریان‌ها هم او را گزینه‌ای می‌دانند (که ریسک اعتماد به او را همچنان باور دارند) خارج می‌شود. این طیف ها اما در بیان مسیر سوم تاکید دارند، قالیباف اما در این مسیر برای مقابله با جریان تخریبگرش با جریان رقیب باقیمانده در مجلس (میانه رو ها و اصلاح طلبان حداقلی) همراه شود تا در مسیر دیگری (همچون لاریجانی) سیاستمداری را ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    3 0
    وقتی امیدهای اسرائیل در ایران=اصلاح طلبان! میشوند!
    • DE ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      3 5
      از کجا درآوردی ؟ اصلاح طلبها حداقل ۵۰ درصد جامعه هستند البته که بیشتر چرا تخریب میکنی ؟
    • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      2 0
      ما هیچ وقت برخاتمی درود نمی فرستیم .آقای خاتمی باید بداند مواضعش اشتباه بوده وهست.
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    18 3
    گفتن حقایق تخریب نیست
    • متوهم IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      8 7
      بشرط اینکه کل حقیقت گفته شود نه گزینشی و فرقه ای
    • سید IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      8 4
      کسانی که برای رضای خدا و وفای به عهد خود با شهداء در انتخابات شرکت کردند و رأی صحیح دادند اجرشان نزد خداوند محفوظ است و باریتعالی به سبب وجود همین عزیزان این نظام مقدس را از کید دشمنان مصون می دارد و اما کسانی که از روی دشمنی و لجاجت و خودخواهی و مزدوری با انتخابات قهر کردند و یا آن را تحریم نمودند اولاً طفیلی وار و از تصدّق سری گروه نخست از برکات و نعمات این نظام بهره می برند و ثانیاً اجرت مزدوریشان را حتا اربابان صهیونی بد عهد هم نخواهند داد !!!
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      2 7
      باز اظهارنظر کرد
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      6 7
      درود بر خاتمی
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    2 0
    واقعا قحط الرجال شده
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    3 0
    سال 88 یادمه
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 1
    خوبه بلاخره خودتان هم گفتید : "بررسی اظهارات چهره‌ها و رسانه های اصلاح طلب و اعتدالیون بیانگر آن است که آنان به محور اصلی عملیات در خصوص تولید شکاف میان اصولگرایان و ... تبدیل شده اند" دیگه تمام کنید دعوا را انقدر اعصاب مردم را بهم نریزید
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    30 3
    ان زمانی که تمام اتفاقات کهکشان راه شیری را گردن احمدی نژاد می انداختید چرا این حرفها را نزدید؟ دردتان نیامد؟ لذت می بردید از اینکه بجای بسم الله حرفتان را با فحش به او اغاز کنید افساد طلبها باید فکر این روز می بودید پس ژست اخلاق نگیرید
    • حمیدرضا IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      9 1
      احسنت.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      5 24
      محمود مهره اسرائیل بود و ماموریتش نابودی ایران و اقتصاد و سیاست و همه چیزش بود که تا حدودی موفق شد.بعد از دوران محمود دیگه ایران نتونست مثل قبل کمر راست کنه
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      4 1
      در پاسخ به اونی که میگه احمدی نژاد مامور اسرائیل بوده اون که ماموریت داشت اقتصاد و فرهنگ ومعیشت مردم ره نابود کند فریدون بیشرف بود که ۸سال فقط در حال خرابکاری بود که از انگلیس و آمریکا و اسرائیل دستور میگرفت
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      6 1
      دکتر احمدی نژاد دلاور همچنان محبوب قلبهاست.
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      6 3
      خودت گفتی بعد دوران محمود، یعنی میشه دوران روحانی پس به یکی دیگه باید گیر بدی با اون برجامش
    • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      3 1
      من طرفدار احمدی نژاد نبودم وبه آقای هاشمی رای دادم .ولی الحق والانصاف آقای احمدی نژاد دولتی بود که خیلی خوب کار کرد واقعا دولتی پاسخگو به مردم بود . دوتا رئیس جمهور یکی احمدی نژاد ودیگری آقای رئیسی دولت فعلی الحق خدا خیرشون بده گرچه آقای احمدی نژاد در گیر ودار فتنه وکودتا تخریب شد واشتباهاتی درآخر دولتش به دلیل جو به وجود آمده آن زمان داشت ولی باز هم خدایی هست که می بیند . خوب کار کرد
    • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      2 0
      برجام مملکت رو نابود کرد
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    3 0
    این که اصلاح طلبان فکر کنند مردمی که رای ندادند با آنها همراه هستند سخت در اشتباهند چون اگر قبول داشتند به آقای نوبخت رای می دادند
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 3
    خوب یک عده دنبال جمهوری پارلمانی و جدایی دین از سیاست هستند لاییک ها و احزاب چپهم هستند
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      2 8
      درود بر خاتمی
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 6
    مذاکره محرمانه با امریکا به چه دردی می خورد ما می خواهیم به جهان نشان بدهیم که داریم با امریکا مذاکره می کنیم تا شرایط نرمال شود تا بهره برداری تبلیغاتی کنیم تا تنشها بخوابد
  • سیدحسین IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    2 9
    درستش اینه: دیروز هاشمی، خاتمی، لاریجانی و... رو زدند، امروز قالیباف و فردا...
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      5 5
      خداییش احمدی نژاد خیلی تو دلبرو تر از همه اینا بود.رییس جمهور بعدی یا رائفی پور-یا رسایی و یا ثابتی هست از الان هم شروع کردن یکی یکی اصولگراهای قدیمی رو تخریب میکنن.امسال قالیباف رو بدر میکنن از سال آینده نوبت رییسی هست-------- این خط @@@اینم نشون
    • ALIR IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      3 4
      رائفی پور - ثابتی - رییس جمهور (چه جوری بخندم و سرم و به دویوار بکوبم که متوجه شویدددددد!!!!!) هیچ بعید نیست! در شهر کروان یک چشم سلطان است . از ادم های استخوان دار رسیدیم به کجا!
    • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      0 1
      من کاری با تخریب دیگران ندارم ولی احساس می کنم تخریب قالیباف ناجوانمردانه است
    • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      3 0
      هاشمی رو کسی نزد دخترش فائزه زد
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 2
    مسیله بعدی اگر اتش بس نیست یعنی امریکا تمام مسایل را دنبال می کند در حالی که شما همه جیز را بخشی نگاه می کنید و کوتاه مدت اون با حجم عطیمی از داده پردازی از المان تا ختی دانشگاهای ایران دارد برنامه متمرکز خودش را جلو میبرد همین در مورد شما این وصعیت نیست
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    9 0
    کوتاه بیا نقد تخریب نیست
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    5 1
    اصلاح طلابان همان اسراییل وامریکا ومنافقین هستند اگر اینها نیروهای مصلح دست اینها باشند تمام مخلفین خدورو می کوشند این خیلی گثیف وخاین هستند
  • ناشناس IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    2 0
    .....چرا راضی نمی شوند ؟؟جوابش روشن است چون اینها منافقند ، هر روزبه شکلی درمی ایندونقابی هزار چهره بصورت میزنندوطینت خبیثشان را پشت این نقابها مخفی میکنند برای فریب اذهان ملت وغافل از این هستند که برای ملت حنایشان دیگر رنگی ندارد
  • دکتری امیرکبیر IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    31 2
    جواب درباره اقدام پسرش به منظور اخذ اقامت کانادا چی بود؟ اعلام برائت کرد از این حرکت پسرش؟
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      2 9
      درود بر خاتمی
  • مهدی US ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    12 2
    اقای قالیباف را هیچ کس تخریب نکرد جز خانواده اش،در ضمن کسی که در مسند قدرت است همیشه عمل کرد او در معرض قضاوت مردم است چه دوست و چه دشمن. چرا کسی در باره رهبر انقلاب و خانواده ایشان حرفی نمی زنند. مردم حتی اسم فرزندان ایشان را نمی دانند.
    • حزب‌الله IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      4 0
      حرفت حقه و حرف حق جوابی نداره
    • حزب‌الله IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      4 0
      حرفت حقه و حرف حق جوابی نداره
  • دکتر اصلانی IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    2 3
    حیف شرق !!که سرمایه اجتماعی خود را خرج فردکند!!!!!!هر چند تخریب از جانب هر کسی عملی غیر اخلاقی و زشت است
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    8 1
    نقد افراد مانع از خودشیفتگی و دیکتاتوری می شود.هر کسی زمینه فرعون شدن را دارد.
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    7 1
    رویکرد جدید منتخبان را باید به فال نیک گرفت
  • RO ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    1 3
    😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    1 0
    ساترا سیاست گدار نیست .
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    3 1
    خیلی ذوب شده‌اید
  • محمد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    17 1
    رسوا کردن مفتخوران وظیفه هر مسلمان پایبند بخون شهداست. درود بر شهدای گمنام و امام شان
  • ه حسینی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    6 0
    تا منافع پدر خوانده های چپ و راست به خطر میفتد از تخریب می‌نالند ولی اگر خودشان چند نفر که مطالبه گر هستند را تندرو ، تخریب گر بنامند ابایی ندارند .
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    7 1
    وقتی گفتن حقایق زندگی یه نفر تخریبش کنه طرف خیلی مشکل داره
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    4 2
    چرا فکر میکنید مردم به این‌حزب من دراوردی علاقه دارند؟ برای مردم اصولگرا و اصلاح طلب هیچ تفاوتی ندارند
  • مجید AT ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    2 0
    من اصلا شک دارم که یک انوسی یهودی نبست او به هیچ وجه به سوالاتی که شک برای مردم ایجاد میکند جواب نداده است
  • محمدایوب IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    29 1
    ابتدا برای آقای قالیباف متاسفم که روزنامه اعتماد از او حمایت کرده وبعد عزیزان انقلابی چرا واقعیت را قبول نمی کنید اکثر قریب به اتفاق آنها که در رای گیری شرکت کردند مذهبی ها وانقلابیون وفا دار به رهبری وراه شهدا بودند عزیزان به جایی اینکه دنبال دشمن بگردید آسیب شناسی کنید این افراد همانهایی بودند که در دور قبل به قالیباف ولیست شانا رای دادند
  • امیرحسین IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    4 2
    پس از الان به بعد دیگه روزنامه اعتماد خوبه؟ بخونیم؟
  • امیر IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 2
    حالا که روزنامه های زنجیره ای و حجاریان و پزشکیان و کرباسچی هستند ما باید چیکار کنیم؟
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    2 8
    غیرتی اگر هست در دل خاتمی هست نه ترسو است نه بر دل نه مسول دزد نه جیره خوار
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    3 0
    نیاز ب تخریب نداره....فقط دارن حقیقت ها میگن....
  • محمدایوب IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    4 0
    روزنامه اعتماد به تو سرمایه نتانیاهو ربطی ندارد
  • علی ولی خداست عبا دالله IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    2 0
    جامعه را پر از فساد کردین فرزندان
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 20
    دنبال شورش در سطوح تصمیم گیری در ایران هستند فرض کن بخش پایین سلسله مراتب تصمیم گیری برای بخش بالا بزند این طور
  • ابوالفضل IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    8 2
    انقدر پیماها رو سانسور نکنید، نصفه و نیمه منتشر نکنید. زشته! چرا فقط یک جمله از پیام دیروز منو منتشر کردید؟
  • رض IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    2 0
    حواریون
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    به نطر من سپهر سمیعی در ویرگول نزدیک به جناح راست امریکاست
  • اسی IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    3 2
    خاتمی بیا با هم عسک بنداریم
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    2 0
    خاتمی سوپاپ اطمینانی بود که حالا دستش رو شده . مردم فقط یم خواسته دارند
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    10 0
    پزشکیان هم وارد گود حمایت شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!عاقل به یک اشارت
  • DE ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    کشور زمانی پیشرفت میکنی که موافق و مخالف در صحنه حضور داشته باشند نظرات داده شوند دزدی های همدیگر رو رو کنند و ... پس نباید اصولگرا یا اصلاح طلب حذف بشه همه با هم میشیم ایران
  • DE ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 3
    تو این چند سال که اصلاح طلبها رو کنار گذاشتید شد این وضعیت مملکت
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    2 3
    درود بر شرف خاتمی
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    3 2
    یک عده میگن اصلاح طلبان به عمد قالیباف رو تخریب می کنند یک مدت یاشار سلطانی مامور معذور تخریب بود وحالا زیر پوستی کار می کنند و یک سری جریانات دیگر رو درگیر تخریب کرده اند .البته بااین چیزها آقای قالیباف تخریب نمیشه .وقتی که شهردار بود یه سری باهاش خوب نبودند ولی اخلاق ومنش سردار قالیباف طوری بود که پس از شناخت او شیفته ی رفتارش شدند .او واقعا دلسوزانه کار می کرد .اگر کسی از روی حسد و مغرضانه اوراتخریب می کدخدا لعنتش کند
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    زود تر باید حذف می شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس