1

انتقادات محسن آرمین از اعضای ستاره دار گروهک منحله سازمان مجاهدین انقلاب معروف به فولکس سواران نسبت به جوانان اصلاح‌طلب دارای یک سابقه تاریخی خاص است!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز چهارشنبه دوم اسفند ماه در حالی چاپ و منتشر شد که معمای حمله ناتو به روسیه، اطلاعیه تبیینی و مهم مرکز رسانه قوه قضائیه در خصوص پرونده بابک زنجانی و غیر قانونی شدن فیلترشکن‌ها در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

رادیکال‌های جبهه اصلاحات می‌کوشند تا تمامی پنجره های مشارکت در انتخابات را بسته و با اقدامات خود تفسیری عینی مبنی بر پیگیری پروژه کاهش مشارکت را به نمایش بگذارند. از آن سو اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو نیز با انتشار یک‌ بیانیه راه خود را از هسته سخت اصلاحات جدا کرده است. این نزاع سنگین در میان روزنامه‌های اصلاح‌طلب بازخورد داشته است.

روزنامه هم‌میهن اختلاف میان اصلاح‌طلبان را راهبردی و نه تاکتیکی خوانده و به نقل از حمیدرضا جلایی‌پور نوشته است:

«اختلاف‌نظری و راهبردی دو سوی طیف جدی است و مسائل شخصی و سطحی و مصداقی توضیحش نمی‌دهد. بهتر نیست به جای اتهام‌زنی ناروا و تخفیف و نیت‌خوانی و تلاش برای انکار صداها و تحلیل‌ها و راهبردهای متکثر، هر کدام به اقتضائات تحلیل‌شان و آنچه خیر و صلاح مملکت و ایرانیان را در آن می‌بینند، عمل کنند؟

در بخش دیگری از ین یادداشت قابل تامل آمده است:

امضاکنندگان بیانیه مطلقاً از سرمایه جناب آقای خاتمی یا جبهه و حتی نام اصلاح‌طلبی و هر نیروی سیاسی دیگری خرج نکرده‌اند و در مقام توصیه به جناب آقای خاتمی که چتر رهبری‌شان شمول‌گرا و تکثرپذیر است، نبوده‌اند. این‌که رسانه‌های مختلف چگونه مطالب نیروهای هر دو سوی طیف را پوشش می‌دهند قابل کنترل کسی یا امضاکنندگان نیست. جبهه اصلاحات هم می‌تواند این تکثر را پوشش بدهد؛ به نحوی که طرفین ناچار نباشند بین التزام به راهبردهای مختارشان و عضویت در جبهه انتخاب کنند. در سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ هم این تکثر به رسمیت شناخته شد و مانع فروپاشی جبهه گردید.

سبقت جوانان اصلاح‌طلب از فولکس سواران سازمانی/ اختلاف نظر میان چپ‌ها استراتژیک است و نه تاکتیکی!

روزنامه شرق نیز در دفاع از بیانیه مشارک طلب اصلاح‌طلبان می‌نویسد:

جریان اصلاح‌طلبی بعد از ۲۶ سال عمر و فعالیت، تلاشی برای تحول درونی خود نکرده و به جای پذیرش اشتباهات، با الگوبرداری از خواسته‌های مردم و تحولات اجتماعی، صرفا به تغییرات اندک و غیرملموس از طرف جامعه بسنده کرده است و این بیانیه، نشانه‌های یک اتفاق و صدای نسل جوان معتقد به اصلاح تدریجی را با دغدغه توسعه و دموکراسی به همراه دارد و در تلاش است تا این پیام را به دیگر جوانان اصلاح‌طلب بدهد که باید در صحنه باشیم و از طرف تمام طیف‌های سیاسی به عنوان نمایندگان جوان اصلاح‌طلب به رسمیت شناخته شویم.

سبقت جوانان اصلاح‌طلب از فولکس سواران سازمانی/ اختلاف نظر میان چپ‌ها استراتژیک است و نه تاکتیکی!

با وجود آنکه چهره‌های استخوان‌دار اصلاح‌طلب پرده از اختلافات عمیق در جناح چپ می‌دهند، روزنامه آرمان ملی از عادی بودن فضا خبر داده و نوشته است:

اختلافی بین اصلاح‌طلبان نیست. برخی از بزرگان اصلاح‌طلب نظرشان این بوده که چون نامزد مورد تایید صلاحیتی وجود ندارد نمی‌توانند لیست بدهند. موضوعی که حداقل در تهران جبهه اصلاحات هم بر آن تاکید کرده است. از سوی دیگر برخی دیگر از اصلاح‌طلبان هم خواستار استفاده از روزنه‌ها شده‌اند گویا این بخش که غالبا جوان هم هستند معتقدند نباید زمین بازی را دو دستی تقدیم رقیب کرد. چیزی شبیه به اقدامی که اصلاح‌طلبان در مجلس قبلی انجام دادند و خاتمی از لیست امید حمایت کرد و عارف در راس آن لیست قرار داشت و در نهایت هم همه نتیجه عملکرد مثبت و ضعف‌های آن مجلس را مشاهده کردیم.

سبقت جوانان اصلاح‌طلب از فولکس سواران سازمانی/ اختلاف نظر میان چپ‌ها استراتژیک است و نه تاکتیکی!

اوایل این هفته محسن آرمین از اعضای ستاره دار گروهک منحله سازمان مجاهدین انقلاب معروف به فولکس سواران با انتقاد از آنچه که جوانان تحصیلکرده می خوانند (کنایه ای به محمدرضا جلائی پور زده) تاکید می کند که نظریه مشارکت آنان بر اساس نظریه «کنش‌گری در شرایط نظم دسترسی محدود» باعث ایجا اختلاف میان اصلاح‌طلبان شده و به زودی دچار اختلاف خواهد شد.

به نظر می‌رسد هسته سخت اصلاحات به دلیل عقب ماندن از تحولات سیاسی تلاش دارد با فشار روی جوانان اصلاح‌طلب این اختلاف فازی را پر کند.

همچنین نزاع شکل گرفته در جریان اصلاحات نشان می دهد که طیف اصلاح طلبان ساختاری و رادیکال ها یکی از برنامه های خود ایجاد دوگانه اصلاحات جامعه محور- اصلاحات حاکمیت محور قرار داده و می کوشد تا گفتار و راهبردی تقابلی را پیش بگیرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    65 1
    درکشورهای کفر(کوچکترین رانت,فساد،پارتی بازی،امتیاز،سواستفاده،خیانت،چپاوول،جاسوسی...حتی اشتغال وبهره برداری وامتیازگرفتن ازمقام مسئولین)توسط(همسریافرزندان وفامیل...)غیرقانونی است وسریعا(تمام سیستم رسانه ای،اطلاعاتی,قضایی وامنیتی..)پاسخگوو محاصره اش میکنند،چه برسد به دوست واشنا ...!؟درکشوراسلامی ما راست راست توچشم مردم ورسانه ها...نگاه میکنند ودروغ میگویند
    • تهرانی IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      77 5
      مجلس و قوه قضاییه اجرای حکم خدا در مورد حجاب را به بهانه لایحه کذایی عفاف و حجاب مشخصاً شل گرفتند و تصویبش را تا بعد انتخابات مجلس کش میدهند و ظاهراً تنبیه میشوند و مجلس را از دست می‌دهند. این سنت خداست
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      3 16
      طبیعتاً هیچ کس مخالف یا مانع حضور و شرکت جماعت اصلاح طلبان در انتخابات نیست و حتا از مشارکت ایشان استقبال هم می کنیم اما عدم شرکت، تحریم و یا قهر با انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور اگر اتفاق بیفتد باید آن را به فال نیک گرفت که موهبتی خفیه از جانب الاهی خواهد بود! چرا که هرگاه این قوم یأجوج و مأجوج و لجوج در انتخابات حضور داشته اند عاقبت کشور را به فتنه و بلوا سوق داده اند و اگر هم پیروز شده اند مملکت را به جاسوس خانه اربابانشان تبدیل کرده اند!!!
    • مجتبی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      29 0
      فولکس در آلمان به عنوان خودرویی قابل خرید برای کارگران و کارمندان تاسیس شد برخلاف مرسدس که برای سرمایه داران و بی ام و برای پزشکان و مهندسان تاسیس شدند و اما در ایران پس از ممنوعیت 97 و ... فولکس با تعرفه های نجومی قیمت نجومی دارد ! و خودروی سرمایه داری محسوب میشود علی برکت الله ...
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    3 0
    درکشورهای کفر(کوچکترین رانت,فساد،پارتی بازی،امتیاز،سواستفاده،خیانت،چپاوول،جاسوسی...حتی اشتغال وبهره برداری وامتیازگرفتن ازمقام مسئولین)توسط(همسریافرزندان وفامیل...)غیرقانونی است وسریعا(تمام سیستم رسانه ای،اطلاعاتی,قضایی وامنیتی..)پاسخگوو محاصره اش میکنند،چه برسد به دوست واشنا ...!؟درکشوراسلامی ما راست راست توچشم مردم ورسانه ها...نگاه میکنند،هزاران کلاه شرعی،توجیه،تقیه،دروغ واقعی،مصلحتی...میکنند
  • نادر IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    3 1
    سگ زرد برادر شغال است ?
  • محمد IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    2 1
    برادران عزیز اگر شما چیزی یا چیزهایی می دانید که من و امثال من نمی دانند که خیلی خوب و اشکالی هم ندارد ولی من نمی توانم نگویم که اگر این آقایان تحریم نکننده به جایی برسند و رای بیاورند دوباره همان تحریم کننده ها را با خودشان یدک می کشند و کری می خوانند و دنبال « جان کری » راه می افتند. به هر حال ما اینقدرها که سرمان می شود و می شناسیم.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 1
    اپوزیسیون هست ?
  • US ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    1 1
    ۸۵ میلیون نفر منتظر موضعگیری جناب آقای دکتر قالیباف
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    2 7
    من جمهوری اسلامی را دوست دارم
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      6 3
      من ندارم
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      0 1
      من ایران را دوست دارم
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    1 1
    به کوری چشم مشرق نیوز به لیست علی مطهری رای میدهم
  • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    1 0
    چرا جمهوری اسلامی نفوذی ها را محاکمه و قلع قمع نمی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس