1

خاتمی بنا دارد تا با ادامه طرح اعتراض‌های گزنده اقدام به معنادار سازی فضای افکارعمومی بر اساس طراحی های اصلاح طلبان ساختاری نموده و از هم اکنون فضای انتخاباتی ۱۴۰۴ را جهت‌دهی کند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که کلاهبرداری میلیاردی کوروش کمپانی، مرگ مخالف معروف پوتین در زندانی در سیبری، سخنرانی سیدحسن نصرالله درباره تحولات منطقه و جنگ تمام‌عیار با صهیونیست‌ها و وضعیت قرمز حساب سرمایه در نیمه نخست ۱۴۰۲ در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

سید محمد خاتمی می‌گوید که اصلاح‌طلب واقعی با انتخابات، با حاکمیت و به خصوص با مردم قهر نخواهد کرد. اگر هم قهری هست نه از سوی اصلاح ‌طلبان که از سوی قدرت حاکم است، البته خاتمی در ادامه با جملاتی چندپهلو و پرابهام به بیان سخنانی گزنده نیز پرداخته است.

روزنامه هم‌میهن درباره سخنان خاتمی نوشته است:

طبیعی‌ است که آقای خاتمی خوشحال می‌شوند که بتوانند تاثیر مثبتی بگذارند و نسبت به وضعیت فعلی که در مجلس شاهد هستیم شرایط بهتری در مجلس آینده شکل بگیرد.» وی با تاکید بر اینکه خاتمی جنبه بزرگتری خود را دارد، گفت: «ایشان همیشه مورد احترام همه بوده و هستند. و آنچه درباره‌ی تقابل بیانیه‌ی ۱۱۰ امضایی با خاتمی می‌گویند بحث‌های انتخاباتی است.

در بخشی دیگر از این یادداشت آمده است:

کشور مسائل مهمتری از این نوع بحث‌ها دارد. یکی دیگر از انتقادهای مطرح‌شده به بیانیه‌ی ۱۱۰ امضایی این بوده که تدوین و انتشار چنین بیانیه‌ای باعث ایجاد انشقاق در جریان اصلاحات خواهد شد. چنین قصدی برای انشقاق وجود ندارد. به نظر من بین تمام نیروهای سیاسی باید انسجام باشد و یکی شوند تا بتوانند وضعیت کشور که در حال حاضر مشکلات متعدد داخلی و خارجی دارد را بهبود دهند. انشقاق بین نیروها هیچ فایده‌ای ندارد.

بیانیه ۱۱۰ نفره خدشه به مرجعیت خاتمی بود/ برای آنکه اصلاح‌طلب رادیکال شویم کمی دیر شده است!

روزنامه اعتماد نیز به تشریح بیانیه ۱۱۰ اصلاح‌طلب و ارتباط آن با لیدر اصلاحات پرداخته و می‌نویسد:

در روزهای اخیر، بیانیه ۱۱۰ نفر از فعالان سیاسی در خصوص تحلیل و تبیین شرایط امروز ایران و شیوه مواجهه با انتخابات، موجب واکنش‌ها و گفت‌وگوهای بسیاری شده است. ذوق‌زدگی گروه‌های در جریان حاکم از بیانیه مذکور که آن را به نوعی انشقاق و خدشه به مرجعیت «خاتمی» تلقی کرده‌اند، همچنین واکنش‌های برخی اصلاح‌طلبان و شماری از سیاسیون غیرموافق با مشارکت در این دوره، مردم و جامعه، منظری چندبعدی را در برابر ما قرار داده است.

بیانیه ۱۱۰ نفره خدشه به مرجعیت خاتمی بود/ برای آنکه اصلاح‌طلب رادیکال شویم کمی دیر شده است!

برخی از فعالان اصلاح طلب توضیحاتی در خصوص راهبرد و کنش‌های سیاسی محمد خاتمی طرح و بیان می‌کنند.

به باور این بخش از اصلاح‌طلبان خاتمی در شرایط کنونی بسیار متاثر از اصلاح طلبان ساختاری بوده اما در عین حال در زمینه انتخابات مجلس شورای اسلامی می کوشد تا علاوه بر بروز دادن انتقاد به شرایط موجود و طرح برخی مطالب گزنده و گزاره‌های سرکش از دیگر سو به صورت روشن مانع از طرح تحریم و عدم مشارکت در انتخابات شود.

این فعالان اصلاح طلب تاکید دارند که خاتمی به وضوح می داند که هرگونه بروز آشکار عدم مشارکت از جانب وی در انتخابات مجلس به معنای مسدود شدن حضور جدی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آتی است.

این دسته از افرادتاکید دارند خاتمی بنا دارد تا با ادامه طرح اعتراض‌های گزنده اقدام به معنادار سازی فضای افکارعمومی بر اساس طراحی های اصلاح طلبان ساختاری نموده و از هم اکنون فضای انتخاباتی ۱۴۰۴ را جهت‌دهی کند!

برای رادیکال شدن دیر شده است!

پس از انتشار بیانیه ۱۱۰ امضایی از سوی اصلاح‌طلبان، طیفی از اصلاح‌طلبان رادیکال معروف به هسته سخت به انتقاد از این بیانیه پرداخته‌اند، روزنامه شرق در سرمقاله خود در واکنش به این طیف تندخو نوشته است:

این دسته از اصلاح‌طلبان که از آنان به‌عنوان چهره‌های رادیکال نام می‌برند، باور دارند باید پیش از این، این راه را برمی‌گزیدند و تاکنون نیز تعلل کرده‌اند. از این منظر، حرف آنان چندان بیراه نیست. دست بر قضا انتقادی که به آنان می‌شود همین است که چرا این‌قدر دیر به این تصمیم روی آورده‌اند. این تصمیم را میانگین سنی این طیف از اصلاح‌طلبان که همه در آستانه بازنشستگی‌اند، مخدوش کرده و این شائبه را به وجود آورده است که آنان درصددند دست به یک بازی دو سر برد بزنند. برای همین است که همچون جریان ملی و مذهبی‌ها نگران حذف از سیاست داخلی ایران نیستند. به قولی آنها آرد را بیخته و الک‌ها را آویخته‌اند!

بیانیه ۱۱۰ نفره خدشه به مرجعیت خاتمی بود/ برای آنکه اصلاح‌طلب رادیکال شویم کمی دیر شده است!

انتقاد علنی از اصلاح‌طلبان رادیکال نشان می‌دهد که این موضوع در میان خود اصلاح‌طلبان اصیل نه‌تنها با استقبال مواجه نشده بلکه اعتبار و صلاحیت حجاریان برای محق دانستن خود به نام اصلاح‌طلبی و در راستای بهره‌گیری ظرفیت اصلاح‌طلبان برای اهداف رادیکال خود را با چالش مواجه ساخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    خیلی دارزد سرعت تعییرات را زیاد میکنید
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    اصلاحطلبها کی هستند ازنکه علیه حجاریان موصوع میگیرند من تو انصاف علیه ش موصع گرفتم اینها می خواهند شما انقدر سرلت تعییرات را بالا ببرید که اونها خودتون خودتون را دچار فروپاشی کنید و اقلیت بشید
  • ننگ بر فتنه گر IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    اصلاح طلبان در سال 88 رسما"خروج از حاکمیت را اعلام کردند و از امریکا خواستن تا تحریمها را افزایش بدهد.
  • اکبر DE ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    3 5
    پوتین کار درست رو انجام میده، مجازات مخالف شورشی همینه.
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    نگو چی داری میگی عزیز من !! ما رافت اسلامی داریم باید آقای لیدر راست راست راه بره و پدر ملت رو در بیاره حالا اینقدر رأفت نشون بدین تا زهر رو بریزه این خوارج زمان
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      2 0
      قهر یا عدم شرکت و یا تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور را از الطاف الاهی باید دانست چرا که این جماعت یأجوج و لجوج و مأجوج اگر برنده انتخابات شوند کشور را به جولانگاه جاسوسان صهیونی تبدیل می کنند و علم و صنعت کشور را تعطیل و اگر بازنده انتخابات شوند زمینه بلوا و فتنه و آشوب و ناامنی را به شیوه انقلاب های رنگی جورج سوروس صهیونی فراهم می کنند! پس عدم شان به ز وجود!
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      2 0
      اصلاح طلب = عامل کشتار مردم با وارد نکردن واکسن کرونا = بیش از 130،000 هموطنمان را بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا از دست دادیم. عباس عبدی فروردین 1399 گفته بود که روحانی برای زنده کردن برجام با کرونا مقابله نمی کند. وارد نکردن واکسن کرونا هم برای زنده کردن برجام خسارت محض بوده. اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟ تلفاتی که اصلاح طلبان با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا ایجاد کردند چند برابر کشتار اسرائیل در غزه است. با این حساب، اصلاح طلبهای عامل وارد نکردن واکسن کرونا و ایجاد تلفات در هموطنان بیگناهمان در حقیقت استاد اسرائیل در از بین بردن مردم بیگناه هستند.
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      قهر یا عدم شرکت و یا تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور را از الطاف الاهی باید دانست
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    بله اسرائیلی‌ها هم مخالفین خود را می کشند و آنهم نه یک نفر بلکه حداقل 30 هزار نفر و جناب غربگدایان انرا محکوم نمی کنند که هيچ بلکه تایید هم می کنند.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    نه گفتن به نفوذی دشمن که گروه مثلا اصلاح طلب را بسمت شیطان میبرد مقدمه بازگشت به دامان انقلاب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس