کاندیداهای متخلف، نقره داغ می‌شوند

۱۵ روز تا انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان ششم، زمان باقی مانده و آرایش‌ نیروهای سیاسی وضوح بیشتری به خود می‌گیرد. به همین مناسبت، شانزدهمین بسته انتخاباتی گروه سیاست مهر را تقدیم‌ می‌کنیم.

به گزارش مشرق، ۱۵ روز دیگر تا یازدهم اسفند، موعد انتخابات «خبرگان ششم» و «مجلس دوازدهم» زمان باقی است و روز به روز بر حال و هوای انتخاباتی جامعه و کنشگری‌های سیاسی - انتخاباتی احزاب و تشکل‌ها افزوده می‌شود.

در ادامه برخی اخبار و حواشی سیاسی-انتخاباتی را مرور و زمزمه‌ها و درگوشی‌های این حوزه را در قالب یک بسته خبری ارائه می‌کنیم.

آغاز فرآیند مصاحبه شورای ائتلاف با نامزدهای انتخابات در تهران

«پرویز سروری» رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شهر تهران از آغاز مصاحبه‌های تخصصی حوزه حکمرانی، با داوطلبان حضور در لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خبر داد.

وی با بیان اینکه فرایند مصاحبه ۳ روز به طول می‌انجامد، گفت: از حدود ۲۵۰ نامزد معرفی شده توسط کانون‌های تخصصی، افراد شاخص جبهه انقلاب و احزاب و جریانات سیاسی که شاخص‌های اولیه حضور در لیست تهران را دارند، سوالات تخصصی در حوزه قانونگذاری، حکمرانی و سیاست‌گذاری پرسیده خواهد شد و نامزدها از این جنبه ارزیابی می‌شوند.

وی افزود: روند شایسته‌گزینی شورای ائتلاف برای رسیدن به لیست واحد، بر اساس روش‌های علمی طراحی شده و با دقت تمام نیز، مرحله به مرحله، پیاده سازی خواهد شد.

سروری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با رفع نواقص مجلس یازدهم و تقویت نقاط قوت آن، نامزدهایی را به همشهریان عزیزمان معرفی کنیم که بتوانند با تکیه بر رأی مردم، در شکل‌گیری مجلسی کارآمدتر نقش مؤثر ایفا کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران، همچنین با اشاره به برخی تلاش‌های رسانه‌ای برای اختلاف‌افکنی میان گروه‌ها و افراد حاضر در ائتلاف، تصریح کرد: هیچ اختلاف نظر مبنایی میان هیچ‌یک از جریانات سیاسی داخل ائتلاف وجود ندارد و تلاش‌ها برای دوگانه‌سازی‌ها مذموم است.

وی همچنین افزود: فلسفه وجود شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا)، ایجاد وفاق در میان گروه‌های مختلف جبهه انقلاب است. ما به اختلاف سلیقه‌ها احترام می‌گذاریم اما هیچ‌کس نباید اجازه دهد، اختلاف سلیقه به اختلاف نظر و انشقاق در وفاق، تبدیل شود.

کاندیداهای متخلف، نقره داغ می‌شوند

«محمدرضا میرشمسی» رئیس هیأت اجرایی ائتلاف امنا شد

«سید نظام الدین موسوی» دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) در حکمی رئیس هیأت اجرایی این ائتلاف را منصوب کرد.

در حکمی که از سوی سید نظام الدین موسوی خطاب به محمدرضا میرشمسی صادر شده، آمده است: «نظر به حسن سابقه، تعهد و تجارب ارزنده در امر انتخابات، با تأیید شورای مرکزی ائتلاف امنا جنابعالی را به ریاست هیأت اجرایی ائتلاف منصوب می‌کنم. امید است با ایجاد هماهنگی میان کمیته‌های مختلف ائتلاف و به کارگیری تمامی ظرفیت‌های مردمی برای انتخابات پیش رو، بستری فراهم نمائید تا ائتلاف امنا بتواند در راستای منویات رهبر معظم انقلاب، گام مؤثری جهت حضور و مشارکت حداکثری مردم و انتخاب نامزدهای اصلح و در نهایت تشکیل مجلسی در طراز انقلاب اسلامی بردارد.»

گفتنی است، ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) چندی پیش با حضور ۲۰ جبهه، حزب و تشکل سیاسی اعلام موجودیت کرد.

کاندیداهای متخلف، نقره داغ می‌شوند

نشست شورای مرکزی «جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب» برگزار می‌شود

نشست شورای مرکزی «جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» فردا پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه در تهران با موضوع دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست قرار است اعضای شورای مرکزی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی، در خصوص نشست با شورای سیاستگذاری انتخابات و اعضای آن تصمیم‌گیری کنند.

کاندیداهای متخلف، نقره داغ می‌شوند

بیانیه «باهنر» درباره تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به کرمان

«محمدرضا باهنر» دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با صدور بیانیه‌ای از تغییر حوزه انتخابیه خود خبر داد. وی در این بیانیه خود را نامزد حوزه کرمان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است، با استعانت از خدای متعال و ائمه اطهار علیهم السلام، ضمن ترغیب و تشویق مردم گرانقدر تهران به حضور پرشور در انتخابات، با عنایت به درخواست‌های دلسوزانه جمع کثیری از دوستان و اهالی شریف استان، تصمیم گرفتم حوزه انتخابیه خود را به کرمان سربلند تغییر دهم.

کاندیداهای متخلف، نقره داغ می‌شوند

تقابل ۱۱۰ اصلاح‌طلب و «خاتمی»؟

«غلامحسین کرباسچی» از شخصیت‌های اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای با رد ادعای برخی که بیانیه‌ی ۱۱۰ امضایی اصلاح‌طلبان را در نقطه‌ی مقابل دیدگاه‌های «محمد خاتمی» پیرامون انتخابات دانسته‌اند، گفت: آقای خاتمی درباره‌ی انتخابات پیش‌رو هنوز موضعی نگرفته که این بیانیه را در مقابل آن بدانیم.

کرباسچی این را هم گفت که قصدی برای انشقاق در بین اصلاح‌طلبان وجود ندارد.

کاندیداهای متخلف، نقره داغ می‌شوند

وزرا و مسؤولان دولتی در انتخابات فعالیت سیاسی ندارند

«سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: وزرا و مسؤولان دولتی در انتخابات مجلس فعالیت سیاسی ندارند.

خلجی با رد فعالیت وزرا و مسؤولان دولتی در انتخابات مجلس، گفت: تاکید رئیس‌جمهور به اعضای دولت این است که این دولت هیچ نماینده و مسؤولی در هیچ تشکل سیاسی ندارد و همه باید کمک کنند انتخابات اسفند با شور و اشتیاق برگزار شود.

کاندیداهای متخلف، نقره داغ می‌شوند

هزار و ۷۰۰ زن برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند

«انیسه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت گفت: هزار و ۷۰۰ زن برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که به تعبیر شورای نگهبان به اندازه ۶ مجلس گذشته، زنان نامزد حضور در این دوره از انتخابات مجلس شدند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: امیدواریم مردم عزیز در رأی دادن، توجه بیشتری به نامزدهای زن داشته باشند. چرا که این رویکرد سبب خواهد شد زنان از قوت بیشتری برخوردار شده و قوانینی که می‌تواند حقوق زنان را مورد توجه قرار دهد، به تصویب برسانند.

تبلیغات انتخابات خبرگان آغاز شد

تبلیغات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از امروز (چهارشنبه) آغاز شد و به مدت ۱۵ روز ادامه دارد. پرونده ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری با نام‌نویسی حدود ۵۰۰ نفر بسته شد و پس از بحث و بررسی در شورای نگهبان، ۱۴۴ نفر ردای کاندیداتوری را برتن کرده‌اند و از امروز (۲۵ بهمن ماه) به تشریح برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت. ستاد انتخابات کشور شب گدشته نیز اسامی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد و از این تعداد، ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان به استان تهران اختصاص دارد. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

کاندیداهای متخلف، نقره داغ می‌شوند

محرومیت از ۲ دوره کاندیداتوری برای نامزدهای عدول‌کننده از قوانین مالی انتخابات

«محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که "اگر کاندیداهای انتخابات از قوانین مالی عدول کنند، چه مجازات خواهند داشت؟ " اظهار کرد: بر اساس آنچه در قانون آمده، مجازات درجه ۶ دارد و دو دوره از کاندیداتوری در هرگونه انتخاباتی محروم خواهند شد.

افزایش تحرکات یک تشکل غیرقانونی

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تحرکات گروهک نهضت آزادی به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، روز گذشته دفتر سیاسی این تشکل غیرقانونی با انتشار یک بیانیه به صورت علنی انتخابات را تحریم کرده است.

گروهک نهضت آزادی طی چند سال گذشته با نفوذ و رسوخ در میان اصلاح‌طلبان توانسته است روی تصمیم گیری‌های این جناح سیاسی اثر بگذارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سلام IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    7 3
    سکوت مدعیان دروغین اعتدال و اصلاحات آتش زیر خاکستر است و احتمالا با پول پاشی پیروز میشوند اگر رد صلاحیت نشوند قبل انتخابات بخاطر تخلفات انتخاباتی
  • US ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    12 2
    شفاف سازی مطالبه مردم هستند واگرنه رای بی رای
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      3 0
      به کسانی که موافق شفاف سازی نبودند رای نمیدهیم. تمام
  • DE ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    وقتی از ادبیات لمپنی مثل نقره داغ کردن استفاده می کنید، یعنی فقط شعار دارید می دید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس