مکرون بار دیگر امکان انجام عملیات زمینی مقطعی نظامیان غربی در اوکراین را منتفی ندانست

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه،بار دیگر از انکار عملیات زمینی مقطعی نظامیان غربی در اوکراین خودداری کرد و گفت که ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین در یک مقطع زمانی به‌خصوص، ضروری باشد.

به گزارش مشرق، مکرون ماه گذشته از انکار استقرار نیروهای نظامی کشورهای غربی در اوکراین خودداری کرد که همین امر، واکنش شدید برلین و دیگر شرکای اروپایی پاریس را در پی داشت.

با این وجود رئیس‌جمهوری فرانسه از موضع خود کوتاه نیامده است و بار دیگر با بیان اینکه فرانسه دارای قدرت کافی برای انجام این کار است، اظهار داشت: شاید در مقطعی مجبور باشیم در یک عملیات زمینی با نیروهای روسی مقابله کنیم.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، مکرون روز جمعه در برلین با همتایان آلمانی و لهستانی خود در نمایش همبستگی با کی‌یف دیدار کرد و پس از این دیدار، به خبرنگاران گفت: سه کشور فرانسه، آلمان و لهستان (موسوم به مثلث وایمار) در هدف خود برای اینکه هرگز اجازه ندهند روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود و تا آخر از مردم این کشور حمایت کنند، متحد هستند.

رئیس‌جمهوری فرانسه پیشتر در مصاحبه با روزنامه «پرووا» چاپ جمهوری چک، گفته بود که «من همیشه در مورد خطوط قرمز خود صریح بوده‌ام؛ ما علیه مردم روسیه نمی‌جنگیم و منطق تشدید تنش را رد می‌کنیم».

مکرون درباره اظهاراتی که بعد از میزبانی پاریس از اجلاس سران اروپا در رابطه با اعزام نیرو به اوکراین مطرح کرده بود، توضیح داد: درباره اعزام نیرو به اوکراین، همان‌طور که پیش‌تر گفتم، هیچ چیزی منتفی وجود ندارد اما فرانسه قصد ندارد در آینده نزدیک نیرو به این کشور اعزام کند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 1
    چنین وانمود میکنند که اکنون غربی ها در اوکراین نیستند در حالیکه شمار زیادی از مستشاران، نظامیان و مزدوران غربی در اوکراین کشته، زخمی و یا اسیر شده اند. ناتو و پایگاههای غرب پیش از شروع جنگ حضور چشمگیری در اوکراین داشته و دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس