کد خبر 1585316
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
«اوربان» خطاب به مجارها: بروکسل را اشغال کنید

نخست وزیر مجارستان از مردم کشورش خواست برای دفاع از این کشور دربرابر مداخله‌جویی‌های اروپا، باید مقر اتحادیه اروپا را اشغال کنند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، نخست وزیر مجارستان از مردم کشورش خواست برای دفاع از حاکمیت این کشور به سمت مقر اتحادیه اروپا در بلژیک راهپیمایی کنند.

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که به همراه حامیانش آماده است تا برای دفاع از حاکمیت این کشور در اتحادیه اروپا به سوی بروکسل راهپیمایی کند.

نخست وزیر مجارستان در یک سخنرانی به مناسبت سالگرد انقلاب ناموفق مجارستان در سال ۱۸۴۸ تاکید کرد که بروکسل اولین امپراتوری نیست که چشم به مجارستان دوخته است.

اوربان، نخست‌وزیر محافظه‌کار مجارستان خطاب به جمعیتی هزاران نفری از هواداران خود گفت که آماده است برای محافظت از مجارستان در برابر آنچه وی تلاش‌های اتحادیه اروپا برای اجبار این کشور برای ورود به درگیری روسیه و اوکراین توصیف کرد، هر کاری انجام دهد.

نخست‌وزیر مجارستان یادآور شد که قدرت‌های جهان غرب، که اتحادیه اروپا نیز بخشی از آن است، جنگ‌ها را آغاز، دنیا را ویران، مرزهای کشورها را از نو ترسیم می‌کنند و مانند ملخ به همه چیز حمله ور می شوند. اما مجارها متفاوت زندگی می کنند و می خواهند متفاوت زندگی کنند.

اوربان تاکید کرد: اگر خواهان دفاع از آزادی و حاکمیت مجارستان هستیم، چاره‌ای جز اشغال بروکسل نداریم. ما تا بروکسل راهپیمایی خواهیم کرد و خودمان تغییرات را در اتحادیه اروپا رقم خواهیم زد.

بوداپست تحت رهبری اوربان با بروکسل بر سر چندین مساله وارد چالش شده است. مقامات اتحادیه اروپا به دلیل سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی و همچنین استقلال قضایی که به مجارستان نسبت داده‌اند، بودجه این کشور را قطع کرده‌اند. علاوه بر این، حمایت اوربان از مذاکرات صلح با اوکراین اختلافات او با اتحادیه اروپا را تشدید کرده است.

تنش مجارستان و بروکسل اوایل ماه جاری به اوج رسید و اوربان شورای اروپا را به اخاذی از او و تهدید به فروپاشیدن اقتصاد بوداپست در ازای صرف نظر از وتوی بسته کمک ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای اوکراین متهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عمیر IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    مرگ بر روسیه و مجارستان پاچه لیس
  • عمیر IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    این خیکی هم میخواد خودشو به ارباب شرقگداها بچسپونه خخخ
  • عمیر IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    متاسفانه هوادارات عین ‌طرفدارای ارباب شرقگداها به سنی نرسیدن که بخوان معترض بشن خخخخ
  • امیر IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    امریکا مجارستو یه لقمه میکنه بشین سرجات خیکی خان
  • درگاهی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    جهانی گراها موفق نمیشن مجارستان رو قهوه ای کنن
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    اوربان پوتین ترامپ
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 4
    اتحادیه اروپا باید این کشورهای مفتخور منفعت طلبو از اتحادیه اخراج کنه.طرف میخواد از منافع اتحادیه مفتی استفاده کنه بعد وقتی اتحادیه ازش درخواستی داره نمیخواد بهش عمل کنه
  • مجتبی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    رفقای رجب اردوغان باز یه پا آشوب هستند وقتی از منافع سیاسی اقتصادی و تجاری و صنعتی اتحادیه اروپا بهره برداری کردی باید تابع قوانین و مقرراتش باشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس