مصر دریافت کمک ۷.۴میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا را تایید کرد

السیسی تایید کرد که مصر حدود ۷.۴ میلیارد یورو از اتحادیه اروپا کمک دریافت می کند.

به گزارش مشرق، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر اعلام کرده است که این کشور حدود ۷.۴ میلیارد یورو از اتحادیه اروپا برای حمایت از اقتصاد کشورش کمک دریافت خواهد کرد.

اعلام این خبر از سوی سیسی پس از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا بر سر کمک مالی تقریبی ۸ میلیارد دلاری به مصر برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن بحران مالی این کشور و آغاز موج پناهندگی آفریقایی‌ها به اروپا، به توافق رسید.

این توافق روز یکشنبه ۲۷ اسفند در جریان سفر اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا به همراه رؤسای جمهور بلژیک، ایتالیا، اتریش، قبرس و یونان به قاهره امضا شد. طرفین همچنین بر تلاش‌ها پیرامون گسترش همکاری‌های مصر و اتحادیه اروپا تاکید کردند.

مقامات مصری پیشتر اعلام کرده بودند که قرار است قرارداد همکاری دو طرف در جریان سفر «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و سران کشورهای اروپایی به مصر امضا شود. این قرارداد شامل کمک‌های بلاعوض برای مصر نیز است.

همچنین اتحادیه اروپا قرار است همکاری خود با مصر را تا سطح مشارکت استراتژیک و همه جانبه ارتقا دهد و زمینه توسعه همکاری دو جانبه با مصر را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و غیراقتصادی هموار کرده‌اند. بنا به این قرارداد، اتحادیه اروپا به دولت مصر برای تقویت مرزهای خود به ویژه با لیبی کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سخنانی بیان کرد که در گفت‌وگو با مقامات کشورهای اروپایی بر حتمی‌بودن آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرده است.

رئیس جمهور مصر ادامه داد: من از مقامات کشورهای اروپایی خواستم که برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه بیش‌تر تلاش کنند.

السیسی افزود: با مقامات کشورهای اروپایی در خصوص مخالفت با عملیات نظامی اسرائیل در رفح و کوچاندن فلسطینیان توافق کردم.

رئیس جمهور مصر ادامه داد: باید پیام خود درباره ضرورت به رسمیت‌شناختن کشور فلسطین و اجرای راه حل دو دولتی را یکپارچه کنیم.

پیش از این نیز عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از آمادگی این کشور برای ورود هر مقدار کمک بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح سخن گفت.

السیسی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بیش‌ترین میزان حجم کمک‌های بشردوستانه را وارد نوار غزه کنیم. ما از استفاده از غذا به عنوان یک سلاح در رویارویی با غیرنظامیان بی‌گناه هشدار می‌دهیم.

رئیس جمهور مصر گفت: ۷۰ درصد از تأسیسات و ساختمان‌های نوار غزه در جریان جنگ ویران شده‌اند. مبالغ و سنوات مورد نیاز برای بازسازی نوار غزه هولناک است.

وی افزود: تمام تلاش خود را به خرج می‌دهیم که برای دفاع از مردم غزه به ویژه غیرنظامیان بی‌گناه و نجات آنان به آتش‌بس در این باریکه دست پیدا کنیم.

السیسی اعلام کرد: ما نسبت به خطر یورش به شهر رفح هشدار می‌دهیم. باید به آوارگان مستقر در مرکز و جنوب نوار غزه اجازه داده شود که به شمال این باریکه بازگردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    1 0
    باج میگیرن که گذرگاه رفح رو بسته نگه دارن و خفه خون بگیرن در مقابل کشتار صهیونیست ها!! از گلوتون نره پایین ان شاء الله!!
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 0
    بیچاره مصر بقدری فقیروگرسنه است که کاسه لیس همه شده!!!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 0
    مصر کلا جیره خواراست.
  • هرمز IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 0
    این پاداش کمک به صهیونیست هاست
  • شهرام IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 0
    این کمک به خاطر حمایت از صهیونیستها در جنگ اخیر اونها با فلسطینی ها بوده
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 0
    پس پول خون بچه های غزه رو گرفتی ؟ ولی بدون عمر سعد ملعون نتوانست از گندم ری بخوره
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 0
    مصر بخاطر فقیر بودنش نوکر امریکا و اروپا شده. کاش وا ها رو خرج مردمش کنه ولی با وامها میره ادوات نظامی دوباره از غربیها میخره
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 0
    سیسی دولت دست نشانده امریکاو اروپاست ودربست دراختیارآنهاست.
  • سامان صدری GB ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    آمریکا بمب و موشک و مستشار نظامی به اسرائیل می‌دهد، دولت‌های اروپائی انواع حمایت های مالی و نظامی از اسرائیل به عمل می آورند، دولت‌های عرب خائن مسیر کمک‌های غذایی و سوخت و....اسرائیل را هموار و حمایت می کنند،....بعد همه آنها برای کشتار بی وقفه ومداوم ووحشیانه کودکان و زنان و مظلومان غزه دل می‌سوزانند!! اما محکوم نمی‌کنند!!....ازاین تمدن بشری لذت نمی برید؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس