یورش اشغالگران به مسجد الاقصی و اخراج نمازگزاران فلسطینی

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند نظامیان اشغالگر صهیونیستی با یورش به صحن‌های مسجد الاقصی نمازگزاران فلسطینی را وادار به خروج کردند.

به گزارش مشرق، نظامیان صهیونیستی روز چهارشنبه به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و نمارگزاران در داخل مصلای القبلی و اطراف آن را وادار به خروج کردند.

پیش از این، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار یورش یهودیان به مسجدالاقصی در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان شد.

مقامات رژیم صهیونیستی نیز نگرانی خود را نسبت به این درخواست بن گویر اعلام کرده و هشدار دادند که تغییر وضعیت کنونی منجر به افزایش تنش‌ها می‌شود.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین از کمیسر پلیس این رژیم خواسته تا در ماه رمضان تنها به چند هزار مسلمان اجازه ورود به مسجد الاقصی را بدهد.

ماه رمضان امسال در پرتو جنگ ویرانگری که اشغالگران علیه نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به راه انداخته‌اند شاهد شرایط استثنایی است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تجاوزات زمینی، دریایی و هوایی خود علیه نوار غزه را ادامه می‌دهد که تاکنون بیش از ۳۱ هزار شهید که اکثریت آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و بیش از ۷۴ هزار مجروح بر جای گذاشته است. همچنان هزاران قربانی زیر آوارها و در جاده‌ها هستند که اشغالگران مانع از ورود کادر امدادگران و دفاع مدنی به آنجا می‌شود.

بنا بر اعلام سایت روسیا الیوم، جمعیت غیرنظامیان در اراضی اشغالی فلسطین از جمله نوار غزه، کرانه باختری و بیت المقدس شرقی در معرض نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه توسط نظامیان اسرائیلی قرار دارند و گزارش‌ها حاکی از بمباران منازل غیرنظامیان، تخریب زیرساخت‌ها و تاسیسات غیرنظامی و استفاده از انواع مختلف سلاح‌ها، از جمله سلاح‌های ممنوعه در سطح بین‌المللی مانند بمب‌های خوشه‌ای و فسفر سفید است که تلفات جانی بسیاری را در میان غیرنظامیان و خسارات مالی هنگفتی را بر جای گذاشته است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس