کد خبر 1587093
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی ایالات متحده آمریکا با انتشار ویدئویی به موضوع میکروچیپ در بدن انسان پرداخت و نوشت:

شرکت نورالینک ایلان ماسک، ویدئویی منتشر کرد که در آن یکی از نخستین دریافت کنندگان تراشه‌های مغزی تولیدی این شرکت می‌تواند تنها با فکر کردن و بدون نیاز به هیچ توانایی فیزیکی، ماوس کامپیوتر را تکان داده و بازی‌های ویدئویی انجام دهد.

این مرد که"نولان آلبا" نام دارد، در پی آسیب شدید نخاعی به فلج مبتلا شده و قادر به تکان دادن دست و پای خود نیست.

گفتنی است، پیش از این ایلان ماسک گفته بود که بزودی انسان میتونه با کار گذاشتن یک تراشه در مغز خودش کل علوم هستی رو بصورت آنلاین در ذهن داشته باشه.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    1 0
    این سرمایه پرست های غربی هروقت می خوان چیزی که خطرناک است رو به مردم دنیا تحمیل کنند اول با همین بازی ها و نمایش ها از اون تکنولوژی و محصول یک ناجی می سازن هم راحت تر و با دردسر کمتر به مردم دنیا تحمیلش می کنند و به سود می رسند هم جلو خیلی از انتقادات درست رو می گیرند
  • هادی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    این کمک نیست. میکرو چیپ قابل برنامه ریزیه و در آینده به جای اینکه تو تصمیم بگیری جناب ماسک واست تصمیم میگیره. تکنولوژی داره خطرناک میشه و سایبورگ درست کردن از آدم ها شده هدف شرکت ها و قدرت های بزرگ.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    ایلان ماسک اعلان کرده که قدم بعدی درمان کوری هست. چشم‌ بایونیک جدید هم خیلی جالب هست. قرار هست فلج نخاعی رو هم درمان کنند. البته چند مشکل در این فن آوری هست. یکی اینکه قابل هک شدن هست دوم اینکه مستقیما هزاران اتصال به مغز وصل میشود و در صورت خرابی تعویض این چیپ با ضایعه مغزی همراه هست سوم اینکه باتری آن بصورت القایی شارژ می‌شود و در صورت خرابی بایستی تعویض شود. البته عمل جراحی این چیپ خیلی آسان هست ولی شرکت های دیگر هم همزمان روی این فن آوری کار میکنند ولی شرکت های ایلان ماسک روی توانمند ساختن انسان در کرات دیگر و در فضا کار میکند. شاید در آینده یک جسم بیولوژیک بعنوان واسطه این میکرو چیپ را به مغز وصل کند تا به مغز در صورت خرابی و تعویض ضایعه ای وارد نشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس