‌

اندیشکده‌های آمریکایی معتقدند اعتراضات چندسال اخیر در ایران ثابت کرده تغییر حکومت به معنای سنتی دیگر کارایی ندارد و باید اپوزیسیون داخلی تقویت شود.

سرویس سیاست مشرق- اخیراً صفحه اینستاگرام فارسی وزارت خارجه آمریکا در یک پستی تصویری که از فائزه هاشمی رفسنجانی منتشر کرده و او را «مدافع زنان در ایران» خوانده است. در این پست در توصیف فائزه هاشمی نوشته شده: «فائزه رفسنجانی مخالف حجاب اجباری، حامی حقوق زنان، و مدافع دیگر هم‌بندان خود است که آنها را بی‌گناه می‌داند. حتی در زمانی که حقوق خود او نقض شده بود، خانم رفسنجانی شجاعانه در دفاع از حقوق دیگران مبارزه کرده است!

چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون پوششی در داخل ایران آشنا شوید!

صفحه فارسی وزارت خارجه آمریکا در حالی این‌گونه از فائزه هاشمی تعریف و تمجید می‌کند که چند ماه گذشته، تقی رحمانی جایزه صلح نوبل همسرش، نرگس محمدی را در لفظ، به فائزه هاشمی اهدا کرد، تقی رحمانی در اظهارات خود، این جایزه را به میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مصطفی‌ تاج‌زاده نیز اهدا کرده بود. جمعی که در پی تلاش برای براندازی هستند! در آن زمان این خبر پیچید که پس از شکست ایده همبستگی ضدانقلاب خارج نشین شبکه آشوب بار دیگر به سراغ عناصر داخلی و پیاده نظام خود آمده است.

توصیف وزارت خارجه آمریکا از فائزه هاشمی، بار دیگر او را در صدر حواشی فضای مجازی قرار داده است. هاشمی بارها با اظهارات و رفتارهای خود توجه رسانه‌های مختلف را به خود جلب کرده و در مواردی آشکار، همسو با ضدانقلاب، علیه نظام نظام همراه شده است.

اما این بار، حواشی اخیر مربوط به فائزه هاشمی به مذاق شبکه‌های فارسی‌زبان و چهره‌های برجسته رسانه‌ای معاند خوش نیامده است و از این تعاریف استقبال نکردند. موضع‌گیری معاندین علیه فائزه هاشمی در مدت اخیر شدید بوده و این ماجرا را پروژه‌ای جدید از سوی وزارت خارجه آمریکا تحت ریاست‌جمهوری بایدن توصیف کردند.

از نگاه این جریان آمریکایی‌ها ضد انقلاب خارج نشین را مهره سوخته ارزیابی کرده و بار دیگر به سراغ عناصر خود در داخل کشور رفته است.

نکته قابل‌تأمل این ماجرا، مخالفت‌های دو گروه تجزیه‌طلب و سلطنتی با فائزه هاشمی است. اهدای جایزه صلح نوبل ۲۰۲۳ به نرگس محمدی، انتقادات شدید سلطنت‌طلبان را برانگیخته بود و تلاش شد از معرفی او به‌عنوان نماینده زنان ایرانی در تریبون‌های بین‌المللی جلوگیری شود که به محل اختلاف دو گروه اپوزیسیون در رسانه‌ها تبدیل شده بود. اما اکنون معرفی فائزه هاشمی به‌عنوان نماد اغتشاشات ۱۴۰۱، مخالفت هر دو گروه را برانگیخته با این تفاوت که سلطنت‌طلبان این اقدام را تداوم پروژه نرگس محمدی تحلیل کرده‌اند.

این تفاهم نظر در اندیشکده‌های آمریکایی نیز مشهود است. این اندیشکده‌ها معتقدند اعتراضات چند سال اخیر در ایران ثابت کرده تغییر رژیم به معنای سنتی دیگر کارایی ندارد. آنها معتقدند باید علاوه بر تقویت هسته‌های آشوب در ایران، در میدان دیپلماسی نیز عرصه را بر جمهوری اسلامی تنگ کرد. اندیشکده‌های آمریکایی باور دارند باید رویکردی دوجانبه علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرد که در کوتاه‌مدت "دیپلماسی سخت و بازدارنده برای کاهش رفتار بد ایران" و در درازمدت "کمک آشکار و مخفیانه به مردم برای ایجاد و حفظ یک جنبش توده‌ای" جایگزین شود.

سرویس‌های جاسوسی ایالات متحده برای پیشبرد این پروژه جدید، کشورهای ایرلند، آفریقای جنوبی، موریس نیوزیلند و ژاپن را مناسب می‌دانند. ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی، یکی از پایگاه‌های آموزشی سرویس‌های جاسوسی آمریکا برای پرورش صحنه‌گردانان آشوب در ایران بود.

ژاپن هم از دیگر کشورهایی است که اخیراً اصرار و اشتیاق زیادی برای شرکت و فعالیت در طرح‌های محیط زیستی ایران از خود نشان داده است. سفرا و دیپلمات‌های این کشور نیز در برخی عرصه‌های فرهنگی و گردشگری ایران نیز حضور خود را فعال کردند. در ماه‌های اخیر برخی کنسرت‌ها و مناطق گردشگری در ایران، شاهد حضور سرزده دیپلمات‌های ژاپن بوده است.

از دیگر حواشی فائزه هاشمی، تحلیل صاحب‌نظران عرصه‌های سیاسی درباره این اقدام غیرمنتظره وزارت خارجه آمریکا بود. در این تحلیل‌ها تمرکز کشورهای غربی بر روی اپوزیسیون داخلی و برجسته‌کردن برخی شخصیت‌های ضدانقلاب داخلی، افزایش معناداری پیدا کرده است. این به معنای فراموشی و بایکوت چهره‌های اپوزیسیون ساکن خارج از ایران نیست. چندی پیش بود که آمریکا در یک پروژه جدید، فضایی را برای اپوزیسیون کشورهای خارجی نظیر ایران، روسیه، چین، افغانستان و... تدارک دید. این فضا «کنگره جهانی آزادی» عنوان گرفته بود و مصی علی‌نژاد به ریاست این کنگره منصوب شده بود.

رویکرد غربی‌ها نشان می‌دهد تصمیم دارند، پروژه شکست‌خورده «هزار خنجر» در میدان آشوب را در میادین رسانه‌ای پیاده کنند. از طرفی به نرگس محمدی، جایزه صلح نوبل اهدا می‌شود و او را به‌عنوان نماد اغتشاشات ۱۴۰۱ معرفی می‌کنند و از طریق وزارت خارجه آمریکا، فائزه هاشمی را «زنی شجاع و نماینده زنان ایران» معرفی می‌کند. از طرفی هم مصی علی‌نژاد را به دیدار مقامات آمریکایی دعوت کرده و او را رئیس کنگره‌ جهانی آزادی منصوب می‌کنند.

رسانه‌های معاند نیز با حفظ فشار حداکثری در افکار عمومی، مدام در حال بازتاب فعل ‌و انفعالات خانواده‌های اغتشاشگران ۱۴۰۱ و ۹۸، بازتاب تحرکات اپوزیسیون در خارج از ایران، انتشار فایل‌های صوتی محرمانه و بازتاب اسناد شبهه‌برانگیز مربوط به مسئولان جمهوری اسلامی هستند.

با اینحال؛ بدنه اغتشاگران و فعالان رسانه‌ای ضدانقلاب در فضای مجازی، با طرح افرادی نظیر فائزه هاشمی و نرگس محمدی به عنوان نماد براندازی مخالفت کرده‌اند. شعار و موضع این افراد در قبال اقدام وزارت خارجه آمریکا، «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» است. آنها در ناآرامی‌های پائیز ۱۴۰۱ نیز صراحات اعلام کردند که از اصلاح‌طلبان عبور کردند. به ویژه فائزه هاشمی رفسنجانی که رفتارهای دوگانه او در سال‌های اخیر، اعتماد براندازان به خود را سلب کرده است.

در انتخابات سال ۱۴۰۰، فائزه هاشمی ابتدا «تحریم انتخابات» را اعلام کرد. اما مدتی پس از اینکه موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت و تریبون‌هایی در داخل ایران به دست آورد، اعلام کاندیداتوری ریاست‌جمهوری کرد. فائزه هاشمی در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود که ترجیح می‌دهد «برای حل مشکلات سیاست داخلی و خارجی با رهبری جمهوری اسلامی گفت‌وگو کند!». او در روزهای پایانی پیش از بازداشت نیز ارادت خود به خانواده پهلوی را ابراز کرده بود. در این مقطع بود که برخی چهره‌های رسانه‌ای ضدانقلاب به حمایت از هاشمی برخاستند.

چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون پوششی در داخل ایران آشنا شوید!

وقتی خبری از تأیید صلاحیت فائزه هاشمی در انتخابات ۱۴۰۰ نشد، از کاندیداتوری علی لاریجانی حمایت کرد که در نهایت پس از رد صلاحیت لاریجانی، به حمایت از عبدالناصر همتی برخواست. هاشمی در نهایت پس از شروع آشوب‌ها در پائیز ۱۴۰۱، با رسانه‌های معاند همسو شد از اغتشاشات حمایت کرد و از آن ایام تاکنون در زندان به سر می‌برد.

این یک بام و دو هوای فائزه هاشمی در مقطع‌های سیاسی مختلف، اعتماد براندازان را به او سلب کرده است. معاندین چنان از اصلاح طلبان عبور کردند که حتی در غیاب افرادی نظیر رضا پهلوی و جمع اپوزیسیون حاضر در نشست جرج تاون، از امثال فائزه هاشمی و نرگس محمدی استقبال نخواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 62
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    38 7
    فائزه بر وزن عایشه ......
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      15 8
      فائزه هاشمی در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود که ترجیح می‌دهد «برای حل مشکلات سیاست داخلی و خارجی با رهبری جمهوری اسلامی گفت‌وگو کند!»/// چاییدی....
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      27 6
      فائزه بر وزن هند جگرخوار. نه هند جگرخوار بیشتر به او کثافت_نرگس مزدور_ میاد. مرده شور جفتشون.
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      21 3
      مرده شور این نانجیب فانزه رو ببرند که آبروی همه زنان ایران زمین رو برده
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      23 3
      ریختش عین کلفت های پرروئه.
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      28 1
      همه اين مصائب و فجايع به جهت مماشات و دادن امتياز به خانواده مجرم و وطن فروش و رانت خوار هاشمي رفسنجاني است! متاسفانه كاملا واضحه كه نظام قدرت برخورد با قانون شكني اين خاندان بي ريشه را تدارد و قوه قضاييه كلا بي خيال قضيه است!!!! و اتفاقا غرب هم بدجور روي اينها حساب كرده و امكان براندازي و تغيير را در پتانسيل انها ميبيند !!!
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      14 1
      سرمایه های صهیونی ها یا مزدوران صهیونی ها ؟! کدام عنوان برای اصلاح طلبان تهوع آور برازنده تر است ؟!!!!!
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      34 1
      اره مثل کبک سرتون زیر برف کنید بگید اینا شکست خوردن کدوم شکست به خواسته هاشون رسیدن اول یه تیکه پاره رو سرشون بود حالا رسیدن لخت شدن مرحله بعدی هم تبلیغ همجنس بازی
    • بی حجاب IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      31 0
      هند جگر خوار هر چه بود منافق نبود. مخالفتش علنی بود ولی خاندان رذل فاسد هاش... رفسنج. ..خودشان را به انقلاب سنجاق کردند و به بالاترین مسئولیتها رسیدند و تا توانستند چاپیدند. بسیاری از ریزش های نیروهای انقلابی بخاطر عکلکرد همین جرثومه های فساد بود.
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      10 0
      سالها پیش می خواستم معنی لغت... را به یه دوست پاکستانی توضیح بدم. هرچی می گفتم متوجه نمیشد. آخرش یه فایل صوتی از فائزه رو براش فرستادم (اونجایی که با گستاخی و پررویی تمام انگار میخاد طرف رو قورت بده). بعد بهش گفتم ما تو فارسی به اینجور زن ها میگیم.... اون گفت: حالا کامپلیتلی! فهمیدن کرداهه!! (یه همچه چیزی)
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      10 0
      تا وقتی یاسمین بانو هست آخه کی به عنتر نگاه میکنه؟ (تام مورلی!)
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      10 3
      به لاتی حرف زدنش باید نوبل داد.
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      10 1
      موقع بسته شدن ...این پتیاره قمر در عقرب بود .
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      13 0
      کشور را بدید دستش تا مثل پیژامه اش چهل تیکه کنه . فدرالیسم ! اتنیک ! خود مختاری ! زبان مادری ! دگرباش جنسی !
    • مهوش ثابت IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      10 2
      فائزه مائده الهیست برای بهائیان.
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      12 0
      بزرگترین جفا در حق مردم گور بابات کنار مرقد امام . نبش قبر کرده در حیفا کنار بها دفن کنید.
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      16 0
      پری بلنده خود فروش بود تو وطن فروشی . خاک بر سرت.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      13 0
      وقتی مهدی نصیری شاه پرست بشه فائزه هم بهایی پرست میشه.
    • DE ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      6 1
      دلیل سوالتون خیلی واضح هست: چون شبکه آشوب مجدد قصد فعال شدن داره.
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      5 0
      فائزه بر وزن فاجعه و بعدش عایشه
    • FR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      5 0
      الله اکبر ،واقعا چرا خانواده های بعضی خواص اینچنین عقده گشایی و سهم خواهی علیه جمهوری اسلامی ایران دارند گویا اینها دشمن خونی انقلاب اسلامی ایران و مردم ایران هستند اینهمه قساوت قلب اینها برای چیست ؟؟ پروردگارا جمهوری اسلامی ایران را از شر خباثت این خانواده های شرور در امان بدار .
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      2 8
      اسفند بندازم برات چقدر خوشگلی
  • بابک گیلانی IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    39 17
    به خانم فایزه هاشمی محترمانه اعلام میکنیم.لخت بودن'بی حجاب بودن'ولنگاری جنسی 'ا دواج سفید'رابطه با جنس مخالف قبل از نکاح ‌امثالهم هبچ پیشینه ای در تاریخ ایرانیان ندارد. لطفا زنان ودختران پاک ونا اگاه این کشوررا بخاطر ضدیت با رهبر انقلاب ورسیدن به مطامع ومنافع سیاسی وحزبی به بی حجابی تشویق ننماید. بانوان ایران اگر مسلمان واقعی اند باید مجبه باشد واگر مسلمان نیستند وخودرا ابرانی الاصل واز خون کوروش کبیر وشاهزاده اتوسا می دانند باید مانند انان حجابشان را مراعات بکنند واگر هیچکدام از اینها نیستند باید تابع قانون کشوردر لزوم مراعات حجاب باشند والا مجرمند ومستحق مجازات. شما خانم هاشمی وبزرگانت چون موسوی وخاتمی وغیره با نردبان کردن نوامیس نا آگاه مردم به دنبال ضدیت با رهبر واخذ امتیازات سیاسی وحزبی هستید. شما لطفا برای بانوان پاک وفرزندان مومن حضرت کورش تعیین تکلیف ننمایید. کارنامه وپرونده شما وپدرت وخانواده ات برای ما روشن است.
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      5 6
      فائزه عشقه. خود عشق. (مخلص همه آدما: ابلیس)
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      10 0
      فائزه و محسن و فاطمه تابحال آدم ربایی دکتر هوشنگ بو.... و چند ماه نگهداشتنش در یک زیر زمین متروکه توسط مهدی را محکوم نکرده اند . اینها سابقه شرارت و حمایت از شرارتهای خانوادگیشان دارند.
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      3 0
      لطفا از ویلای او در بالای تپه جنگلی معروف مازندران بنویسید که مصالح ساختمانی را با هلیکوپتر آورده اند!
  • CA ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    40 1
    با روش آزمایش و خطا هم الحمدلله براندازان به هرطرف میرن میشه خطا. خدا رو شکر که در پیله حماقت خودشون چنان تنیدن که اصلا خبر ندارن دور و برشون چی میگذره.
    • SE ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      14 1
      عاقبت دخمل شیخ انگلیس منش بهتر از این نمیشه
    • B.B.C IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      19 1
      فائزه هووی قجر .
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      13 2
      از قدیم گفتند اب گندیده چاله را پیدا می کند . بهتر است بگوییم آب نجسی مثل براندازان در چاله کثیف تر از خودشان امریکا جا دارند کسانی که افکار وطن فروشی دارند میروند دنبال مشتری جنایتکاری مثل امریکا
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      12 2
      لعنت بر اپوزیسیون
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      15 0
      تقی رحمانی دیگه کدوم زباله ایه؟اون زنیکه بیشرف کثافت( نرگس نجاست) کم بود یه آشغال دیگه هم اضافه شد. اینا تو کدوم زباله دونی بزرگ میشن که نه مسلمونن نه ایرانی؟ یه مشت تفاله خائن بیشرف بیدین وطنفروش. رژیم حیوون آمریکا هم منتظر که به این کثافتا جایزه زیگیل! بده.
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    15 4
    یدالله فوق ایدیهم ،،مطمئن باشید نه شیطان بزرگ امریکا، نه کفتارها و روباه های اروپایی، نه موش های صهیون، نه شغال ها و سگ های تازی وحشی عرب، نه پس ماند های فاضلاب سلطنت، نه مواجب بگیران غرب زده وطن فروش متعفن، نه انگل زاده ها زالو صفت خبیث ، نه منافقین روسیاه، نه جریان های فتنه سبز و بنفش سیاه زوزه کش کثیف ،نه جریانهای تحریف وامانده، نه به اصطلاح رجل رنگارنگ سیاسی نان به نرخ روز خور شیاد افتاب پرست ، نه افراطی های دو آتیشه مارمولک های رنگ به رنگ به سمت تفریط متوهم ،نه نجومی بگیران دوتابعیتی موریانه صفت ،نه اختلاس گرهای میلیاردی فراری بی وجود و ، و ، و هیچکدام کارشان هیچ سرانجامی علیه انقلاب اسلامی ایران با امضاءواهدا خون هزاران شهید نخواهد داشت جز یاس و تعفن در زباله دان تاریخ امروز جهان . چون دست پروردگار بالای انقلاب اسلامی مردم ایران است و ننگ ابدی برای دشمنان انقلاب اسلامی خواهد بود .
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      7 1
      انشاالله الهی آمین، چراغی را که ایزد بر فروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد.......
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    16 0
    این خانم فائزه چی جوری می خواد جواب خدا رو بده ؟خدا ازش نگذره .موجب خیلی فتنه هاشد
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      10 1
      ههههه. بعد از اون پتیاره سلیطه بیسواد گندیده (نرگس بیشرف) جایزه صلح نوبل 2025 تعلق می گیرد به فائزه جون نابیغه!!! به داداشای کمیته نوبل (که سابقه دادن جایزه به قصاب فلسطین_یعنی مناخم بگین_ رو هم دارن) پیشنهاد می کنم چون شترسواری دولادولا نمیشه رودربایستی رو بگذارن کنار و یه جایزه 1 میلیون دلاری به اسم "جایزه سلیطه" یا "جایزه لگوری" تعیین کنن و جایزه سال 2025 رو به مصی فسوی بوگندو و جایزه 2026 رو به مریم بیشرف خائن و جایزه 2027 رو به "فس بنیادی" و جایزه 2028 رو به ریحانه و.... اعطا کنن. مطمئن باشن با این منبع بزرگی که از آکله و لگوری تو تهرون هست حالاحالاها جایزه شون رو دستشون نمی مونه! خخخخخخخ
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    18 0
    مگر قرار نبود خانم فائزه هاشمی مصطفی تاجزاده میر حسین موسوی زهرا رهنورد عبدی حجاریان ابطحی با چند تیپ رزمنده زن و مرد اصلاح طلب بروند افغانستان را ازچنگال طالبان و اوکراین را از چنگال روسیه نجات دهند اقا ایران پیشکش افغانستان و اوکراین نجات دادن یا هنوز لب مرز نرسیدن ....
  • حسين DE ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    9 4
    باباى اين سليطه خانم يعنى اون شيخ ملعون مغروق روزى در يك نماز جمعه گفت كسانيكه مال حروم ميخورند آثارش در فرزندانش نمودار ميشود و حالا شاهد هستيم كه اين سليطه خانم واقعاً تخم حرومه.
  • باقری IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    8 1
    توله کثیف اکبر.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      1 0
      لعنت خدا و تمام انبیا و اولیایش برو
  • IQ ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    1 3
    وقتی خیلی های دیگر می تونند توده از دختران برای تفکر خودشون ایجاد کنند که فصای فکریشون تمام عربیست و .. چرا باید و چه نیازی به کارگزاران یا اصلاحطلبان ؟؟؟
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    6 2
    حماقت آمریکا را باش هنوز نمی داند برای اینهایی که در داخل حساب باز کرده تماما مهره سوخته هستند دشمن اسلام همیشه احمق بوده است
  • مهدی US ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    6 2
    نماینده های تربیت شده در روزنامه زن روز و اصلاح طلبها های فراری در خارج غلطی نتوانستند بکنند حالا ستون پنجم دشمن در داخل فرماندهی براندازی را بدستور واشنگتن بدست گرفتند.
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    7 2
    ای برانداز بی ریشه وفا داری رو از سگ یاد بگیر- یه لقمه که بهش بدی تا اخر عمرش بهت وفاداره-شما از صدقه سر مردم و نظا م داخل ادم شدید -اگر انقلاب نمیشد شما الان هیچ کسی نبودید
  • یزدان GB ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 5
    البته در اینکه حاکمیت قصد داره بایک پوست اندازی فرمالیته با کمک بایدن و انگلیس و عربستان یکباره دیگه مردم رو فریب بده شکی نیست. ولی این ارزو سرابی بیش نیست
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      5 1
      یزدان جون بالاخره مهاجرت کردی و رفتی یا این پرچم فیلترشکنته؟
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      7 1
      هم ذغال و هم جنست نامرغوبه دفعه بعد به نتان یاهو بگو بهترش بهت بده البته اینجا همه تو میشناسن خخخخخ
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    6 1
    برنامه جدید براندازی، استفاده از لگوری ها، مانند فائزه و مصی است.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 0
    چیزی به اپوزیسیون نگید. عوامل داخلیشون ناراحت میشن
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    6 0
    ازهمنشینی با بهائیت وخوردن لقمه های آنان چنین توقعی هم نمی توان داشت به قول معرف سگ زرد برادر شغال است
  • محمد IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    7 0
    خاندان هاشمی بزرگترین منافقان تاریخ جهان اسلام هم‌سطح معاویه
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 0
    تو جریان بیمارستان شفا، روی سیاه مدعیان حقوق زن، سیاهت شد.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    6 2
    خانم فائزه هاشمی، فردا که انشاالله آقا امام زمان عج تشریف بیارن ، تو چه عذری برای آوردن، خواهی داشت؟ چه عذری برای کفر بعد از ایمان خواهی داشت؟ شما و پدرت که نان انقلاب و شهدا خوردی ولی در سودای دستیابی به قدرت دوباره، اینبار به آرمانهای مردم خودت لگد زدی و به ریش ملت خندیدی و با دشمنان و بدخواهان مردمت همداستان شدی ،از خدا بترس و این قدرت‌طلبی رو‌که در خاندان تو بجز ننگ و سنگین کردن بار گناهانت، چیز دیگری نداشت رو رها کن
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      6 2
      داداچ. اینا دین ندارن که. اون چادرش فورمایته س. اگه به خودش باشه مثل اعضای جنبش فواحش_دواعش یا با ...بیرون میاد ! ( بچه عفت ه دیگه)
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      0 0
      عزیز، این گفته شد تا با ایشون و برخی که نادانسته _یا بدتر ازون دانسته _ با دشمنان اسلام و مردم شریف ایران، به سودای نوبل و پول یا قدرت سنگرداری و از تحریم مردم بیگناه حمایت ناحق می‌کنن،در حضور خداوند اتمام حجتی باشه و اینکه شاید از این گناه بزرگ خیانت به دین، برگردن
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    9 0
    قطعا در سال جدید ایجاد یاس و ناامیدی را در سطح جامعه به انحناء مختلف گسترش می دهند
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 0
    اینها ستون پنجم دشمن هستند.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    2 0
    اینها ستون پنجم دشمن هستند. قطعا در سال جدید ایجاد یاس و ناامیدی را در سطح جامعه به انحناء مختلف گسترش می دهند
  • US ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    5 0
    اینها اپوزیسیون نیستن، اسب تراوا هستن. اپوزیسیون لااقل خودش رو متعلق به کشورش میدونه و براش دلسوزه
  • محمدایوب IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    1 25
    درود بر فائزه نماینده بشه من بهش رای میدم
    • محمدایوب IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      29 0
      مشرق جان عزیز دل چرا بقیه آن را ننوشتی من به گور بابام میخندم به این سلیطه بهایی رای بدم شما صلاح ندونستید آنچه درباره این عفریطه پست فطرت نوشتم منعکس کنید من حلال زاده ام به او رای نمیدهم هیچ از او وخانواده ابوسفیان زمان متنفرم
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    9 0
    فائزه ی هاشمی عاقبت پدر ت رو ندیدی، که باید در حال خدمت به مردم یا سر سجا ده ی یا درحال مطالعه جان به حضرت دوست میداد در حال شنا جون داد. این عاقبت کسانی هست که تو وجودشون غل غش هست وچه سرانجام بدی در انتظار فتنه انگیزان هست .کاش درس بگیری که میدونم نمگیری همان طور که پدرت نگرفت👿😔
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    8 0
    حالا عکس نحس‌شونو نزارید نمیشـه؟!
  • FR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    10 2
    کل سیرک براندازان زن زندگی آزادی نمایندگان خاتمی و موسوی هاش... و رهنورد و تاجزاده … بودند !
  • FR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 0
    اژدهای هفت سر و عامل اصلی فساد خباثت انحرافات و مشکلات کشور همان خانواده هاشمی «سلطان »خواه بوده و هست !
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 1
    چند فقط دیگه اشوب راه میندازن یه عده بدبخت هم از دو طرف کشته میشن
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 3
    درود
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      2 0
      بدرود!
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    12 0
    با ریشه های کم کاری و عقب ماندگی خود خواسته توسط نفوذی ها برخورد کنید .فاسدان پیر و ملاکی که دنبال نابود کردن نیروی جوان و افزایش ناکامی در استان ها هستند و فکر می کنند خوانین و صاحب حق های پولدارند را کنار بزنید . حلقه های علمی و صنعتی در استان ها ایجاد کنید تا جوانان کار و شغل و شکوفایی پیدا کنند
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    2 0
    به امید اینکه حقوق های صد میلیونی ناحقی که نا اهلان رانتی میگیرند سرطان بشه برای خودشون و بچه هاشون ، ان شاء الله سودای میلیاردی بازار های بیت کوین و رمز ارز خارجیشون که مالیاتش رو هم نمی دند سرطان شه برای خودشون و بچه هاشون، بیت کوین سلاح انتخابات امریکاس برای نابودی اقتصاد ایران و کشورهای درحال توسعه . به امید شفافیت نفت و بانک ایران
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 5
    درحالیکه برای سال ۱۴۰۲ وعده شده بود که حداقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شود و شاید تا ۱.۷ میلیون دستگاه هم برسد، اما آمار تجمیعی تا پایان سال نشان می‌دهد که مجموع خودروهای تولیدی کشور حتی به یک میلیون و ۴۰۰ دستگاه هم نرسیده است؛ بنابراین وعده و هدف‌گذاری ارائه شده برای تولید خودرو در سال ۱۴۰۲، محقق نشد.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 5
    میخوای گزارش رو جذاب کنی ٬ دلیل نداره دروغ بگی که کجا فائزه هاشمی از لاریحانی یا همتی حمایت کرد؟؟
  • ... IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 0
    این ها خاک انداز هم نیستند چه برسه به برانداز
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 0
    خدایا شراین خاندان بهایی وشیطانی منافق رااز سرملت کم کن و عذاب پدرشان وآبا اجدادشان صد چندان بکن وباقاتلین شهدای کربلا همنشین کن آمین
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 1
    لْ إِن كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُم مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ ﺑﮕﻮ : ﺍﮔﺮ ﭘﺪﺭﺍﻧﺘﺎﻥ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻧﺘﺎﻥ ﻭ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﺘﺎﻥ ﻭ ﺧﻮﻳﺸﺎﻧﺘﺎﻥ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﻲ ﻛﻪ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ ﻭ ﺗﺠﺎﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺑﻲ ﺭﻭﻧﻘﻲ ﻭ ﻛﺴﺎﺩﻱ ﺍﺵ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻴﺪ ﻭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﻝ ﺧﻮﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ ، ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻭ ﺟﻬﺎﺩ ﺩﺭ ﺭﺍﻫﺶ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺗﺮﻧﺪ ، ﭘﺲ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻤﺎﻧﻴﺪ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻋﺬﺍﺑﺶ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻭﻩ ﻓﺎﺳﻘﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ .(٢٤) رعد إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﺷﺖ [ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻥ ﺗﻬﻤﺖ ﺑﺰﺭﮒ ]ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺷﺎﻳﻊ ﺷﻮﺩ ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺩﺭﺩﻧﺎﻙ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ ، ﻭ ﺧﺪﺍ [ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ]ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻰ ﺷﻨﺎﺳﻴﺪ .(١٩)
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 1
    قابل توجه سرکار خانم بهایی لْ إِن كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُم مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ ﺑﮕﻮ : ﺍﮔﺮ ﭘﺪﺭﺍﻧﺘﺎﻥ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻧﺘﺎﻥ ﻭ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﺘﺎﻥ ﻭ ﺧﻮﻳﺸﺎﻧﺘﺎﻥ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﻲ ﻛﻪ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ ﻭ ﺗﺠﺎﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺑﻲ ﺭﻭﻧﻘﻲ ﻭ ﻛﺴﺎﺩﻱ ﺍﺵ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻴﺪ ﻭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﻝ ﺧﻮﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ ، ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻭ ﺟﻬﺎﺩ ﺩﺭ ﺭﺍﻫﺶ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺗﺮﻧﺪ ، ﭘﺲ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻤﺎﻧﻴﺪ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻋﺬﺍﺑﺶ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻭﻩ ﻓﺎﺳﻘﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ .(٢٤) رعد إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﺷﺖ [ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻥ ﺗﻬﻤﺖ ﺑﺰﺭﮒ ]ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺷﺎﻳﻊ ﺷﻮﺩ ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺩﺭﺩﻧﺎﻙ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ ، ﻭ ﺧﺪﺍ [ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ]ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻰ ﺷﻨﺎﺳﻴﺪ .(١٩)
  • IQ ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    2 3
    یار گیری و طیف سازی وقتی یوتیوب در ایران فیلتر و ممنوع هست مجوز دادن برای پخش برنامه به رشید پور یا اجازه دادن که صیا به طور یک فصای رسمی نه افراد که چیزی میسازند در این فصا کار کنه چه معنی میده ....
  • صادق10 IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 1
    باتوجه نگاه غرب برای ایجاد اغنشاش وبراندازی استخدام مخالفان ضدانقلاب مانند اصلاح طلبان واپوزیسون نفوذی تایید شده حکومت مانند نماینده تبریز وسمنان وتهران و.......که در ظاهر سی نفراندبیش از 70نفردیگر بصورت گمنام در درمحلس اکنون قبل از و رود به مجلس با همکاری غربی ها در اطاق فکر مشغول توطئه هستند که در این مدت حجاب و عفاف ووایحاد‌شبهه ونرور شخصیت روحانیت را بصورت زنحیره ای در راس پروژه اغتشاش وبراندازی در حال اجراست می‌باشند مسیولین امنیتی برای خنثی سازی از برخورد ومحاکمه‌ کلیه مدیران وابسته که در ارتکاب ح راین امنیتی وغارت بیت المال فعالیت داشته وافرادتازه نفس را که جمع آوری وباهرگونه اعتراض حامیان آنها راسرکوب نمایند
  • US ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 4
    ایشان از حمایت ما بهاییان برخوردار است
  • سید فروزان CH ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 1
    اکر ملکه اعتضادی ( موسس شهر نو زمان پهلوی) و پری بلنده را بریزند در میکسر ،نتیجه میشود فائز
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    4 0
    همین میشه تا زمانی که نظام با افراد این خانواده با مماشات رفتار میکنه ملت خشمگین میشن و حقم دارن.... خواست ملت توقف مماشات با اسهال طلبان و محاکمه خائنینی چون ظریف و روحانیه که وضع مملکتو به اینجا کشوندن... فائزه هاشمی رو بفرستین معدن زغال سنگ درس عبرتی بشه برای خائنین... فکر کرده مصونیت داره... هر غلطی دلش می خوان می کنه هر حرف مفتی دلش می خواد میزنه...
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    4 0
    البتّه تنها تلاش مربوط به وزارت خارجه ی آمریکا نیست. خود فائزه ی هاشمی رفسنجانی در جلب نظر بهائیان، دشمنان داخلی و خارجی، آمریکا و سایر ضد انقلاب ها خیلی تلاش کرد و زحمت کشید. لااقل، زحمت های او را هم به حساب بیاورید.
  • IQ ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    هرچی بگید علیهتون استفاده می کنند
  • IQ ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    2 0
    اینها روی پدیدار شناسی هوسرل تمرکز کردند پس شما هم روی ان تمرکز کنید کسانی که تعییر دین دادند را نشان ندهید مسیله تعییر دین مهم ترین مسیله حال حاصر هست و نقطه اصلی صعف
  • وحید IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    بایدن کار خوبی کرد از اسراییل جنایتکار حمایت نکرد اما عاملان اصلی جنگ غزه باید مشخص بشوند چه کشورهایی بوده اند؟ روسیه ایران ترکیه حماس فلسطینی کدام کشور اسراییلی ها را تحریک کردند تا در غزه جنایت کنند؟
  • کاظم IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    جاوید پرسپولیس آریایی. نابود تاجی های سلطنت طلب. درود بر مقاومت مردمی فلسطین. مرگ بر روسیه اشغالگر اوکراین. نان کار آزادی.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    4 0
    جای یک قانون مفید خالیست .باید تصویب شود هیچ اقازادهای حق کسب شغل دولتی ورانتی ندارد چقدرازدست اقازادهها ضربه خوردیم چون شیطان درکمین انهاست
  • قاضی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    1 0
    بگردید پیدا کنید آقای لاهوتی شوهر فایزه کجاست ؟ مرده یا زنده است چرا مخفی است؟
  • US ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 0
    شما جلوی فساد رو بگیر مردم جلوی این پشه ها می ایستن.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    1 0
    اگر این (فائز ) را بجرم : بهایی بودن و جاسوسی برای ترامپ و انگلیس و فتنه گری ( اعدام ) کرده بودند الان اینطوری نمی شد .
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    ملت روزی هزاران بار : اف و لعنت به روح اکبر اشرافی و غارتگر می فرستند که این بهایی :فائزه را پس انداخت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس